• Working Life Project (TLYX1560-3004),
         01.08.2022 – 31.12.2022,  15 cr  (ZJA22STHA2) — Face-to-face +-
    Learning outcomes of the course
    Opiskelija osaa toteuttaa työelämää, omaa alaa tai ammatillista osaamista hyödyttävän kehittämisprojektin itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa. Hän osaa viestiä työnsä eri vaiheissa selkeästi, perustellusti ja havainnollisesti sekä vertaisyhteisölle että eri yleisöille. Opiskelija osaa raportoida työnsä tulokset, arvioida niitä ja tuoda esiin kehitysehdotuksen tarkoituksenmukaisella tavalla kirjallisesti, suullisesti ja visuaalisesti. (not translated)
    Prerequisites and co-requisites
    Riittävä perehtyneisyys omaan ammattialueeseen ja kehittämismenetelmien hallinta. Opiskelija on osannut laatia hyväksytyn kehittämissuunnitelman. (not translated)
    Course contents
    Opiskelija tekee työelämäprojektin siihen yritykseen, jossa hän on normaalissa työsuhteessa opiskelunsa aikana. Mikäli opiskelija ei ole töissä, hän pyrkii etsimään yhteyden sellaiseen yritykseen tai laitokseen, johon on mahdollista tehdä projektiluonteinen kehittämistehtävä.

    Työelämäprojektin aihe voi liittyä mihin tahansa logistiikan alueeseen. Tarkoitus on, että opiskelija perehtyy syvällisesti yrityksen logistiseen toimintaan ja/tai tekee kehittämistyötä jollakin sovitulla alueella.

    Työelämäprojektista laaditaan raportit:
    - aihe-ehdotus. Lyhyt selvitys projektikohteesta, yritys, yhteyshenkilö, työn aihe ja sisältö, aikataulusuunnitelma ym. Kirjallinen ehdotus toimitetaan koulutus-vastaavalle.
    - loppuraportti. Kirjallinen selvitys projektin tavoitteista, toteutuksesta ja tuloksista sekä arviointi projektityön annista ja merkityksestä opiskelijalle.
    Raporttien laatimisessa noudatetaan JAMK:n yleisiä raportointiohjeita.

    Työelämäprojekti voidaan tehdä myös kahdessa osassa, joko saman yrityksen eri projekteista tai kokonaan eri yrityksiin. Molemmista kohteista on laadittava raportit.
    Koulutusvastaava toimii työelämäprojektin valvojana, mutta hän voi tarvittaessa antaa ohjaustehtäviä myös muille opettajille. (not translated)
    Assessment criteria
    Assessment criteria - grade 1 and 2
    Oppimisen arviointi on ns. kehittävää arviointia. Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa, laadullista, kriteeriperusteista ja siinä opiskelijan itsearvioinnilla on tärkeä rooli. Arvioinnin kohteet on kuvattu ”Suoritukset” - kohdassa.
    Oppimistulokset arvioidaan suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan arvosana-asteikolla hyväksytty (S) / hylätty (0).
    Hyväksytty (S)
    Opiskelija:
    • toteuttaa työelämää, omaa alaa tai ammatillista osaamista hyödyttävän kehittämisprojektin itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa.
    • osaa käsitellä ja arvioida oman alansa tietoja, teorioita, käsitteitä, menetelmiä ja periaatteita kriittisesti
    • osaa raportoida työnsä tulokset, arvioida niitä ja tuoda esiin kehittämisehdotuksia tarkoituksenmukaisella tavalla kirjallisesti, suullisesti ja visuaalisesti.
    • osaa viestiä työnsä eri vaiheissa selkeästi, perustellusti ja havainnollisesti sekä vertaisyhteisölle että eri yleisöille.
    • osaa arvioida ja kehittää osaamistaan ja omaa valmiuden jatkuvaan oppimiseen

    Opinnäytetyö arvioidaan kokonaisuudessa raportin valmistumisen ja esittämisen jälkeen erillisten opinnäytetyön arviointikriteereiden mukaisesti viisiportaisella arvosana-asteikolla: 5 (erinomainen), 4 (kiitettävä), 3 (hyvä), 2 (tyydyttävä) ja 1 (välttävä). Opinnäytetyön arviointikriteerit on julkaistu jamk.fi –sivustolla. (not translated)

    Language of instruction

    Finnish

    Planned learning activities, teaching methods and guidance

    Työelämäprojektissa opiskelija saa henkilökohtaisen ohjaajan, jonka kassa sovitaan yksilöllisesti ohjaustapaamisista. Ohjaustapaamisia on noin kerran kuukaudessa. Ohjaustapaamiset pidetään joko verkossa tai face-to-face.
    Työelämärojektiin kuuluu oppimistehtävät, joiden avulla varmistetaan ammattimainen työelämäprojektin toteuttaminen.
    Oppimismateriaali Moodle verkkotyötilassa itsenäiseen opiskeluun. (not translated)

    Learning materials and recommended literature

    Verkko-oppimisympäristön materiaali. (not translated)

    Lecturer(s)

    Lotta Happo, Jutta Nihtilä

    Working life cooperation

    Työelämäprojekti tehdään omaan organisaatioon tai valittuun organisaatioon. (not translated)

    Campus

    Main Campus

    Exam dates and re-exam possibilities

    Tällä toteutuksella ei ole tenttiä. (not translated)

    Internationality

    Osa materiaaleista on englannin kielellä. (not translated)

    Timing

    01.08.2022 - 31.12.2022

    Learning assignments and student workload

    Ohjaustapaamiset n. 10 h
    Oppimistehtävät ja itseopiskelu 80 h
    Projektin toteuttaminen n. 315 h (not translated)

    Groups
    • ZJA22STHA2
    Mode of delivery

    Face-to-face

    Credits
    • 15 cr
    Unit

    School of Technology