• Specific Issues in Mental Health and Substance Abuse Work (YS00BN84-3001),
         08.08.2022 – 16.12.2022,  5 cr  (YSY20ST, ...) — Face-to-face, Online learning +-
    Learning outcomes of the course
    The purpose of the course is to deepen the understanding of specific issues in mental health and substance abuse work.

    After the course you are able to critically evaluate your own spesific working area in mental health and substance abuse care (e.g child psychiatry, forensic psychiatry, promotive mental health care) related to directives, laws and recommendations.You recognize the development needs in your own spesific working area and you are able to critically evaluate them with evidence-based knowledge. Additionally you can describe development suggestions and are able to present an action plan for these in your own spesific working area.
    Course contents
    - Directives, laws and recommendations in a spesific area of mental health and/or substance abuse care (accroding the student’s field of working)
    - Evidence-based knowledge concerning the spesific area of mental health and/or subtance abuse care
    - Suggestions for development, action plan and actual change in practice according to the Peppa model
    Assessment criteria
    Assessment criteria - grade 1 and 2
    Opintojakson arvosana muodostuu opintojakson kirjallisen tehtävän perusteella. Tehtävien arvoinnissa käytetään mielenterveys- päihdetyön opintokokonaisuuden yhteisiä arviointikriteereitä. Mikäli opiskelija ei osallistu intensiivipäiville, arvosana alenee yhdellä numerolla.

    Saadaksesi arvosanan 1 tai 2 kykenet hakemaan tietoa opintojakson aihealueeseen liittyen ja käyttämään kansallisia ja kansainvälisiä lähteitä. Kykenet soveltamaan kuvailevalla tasolla keräämäänsä tietoa nykyisten käytäntöjen ja toimintatapojen tarkastelussa, mutta et osoita aihealueen kriittistä arviointia. Osallistumisesi opintojaksolle on vaihtelevaa ja kirjallisissa tehtävissä tuotat vain osin tutkimusperustaista asiantuntijatekstiä. (not translated)
    Assessment criteria - grade 3 and 4
    Opintojen arvosana muodostuu opintojakson kirjallisten tehtävien perusteella. Tehtävien arvoinnissa käytetään mielenterveys- päihdetyön opintokokonaisuuden yhteisiä arviointikriteereitä. Mikäli opiskelija ei osallistu intensiivipäiville, arvosana alenee yhdellä numerolla.

    Saadaksesi arvosanan 3 tai 4 kykenet hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa sekä kansallisista, että kansainvälisistä tietolähteistä sekä arvioimaan lähteitä kriittisellä otteella. Osaat tehdä analyysiä ja synteesiä aihealueesta ja osoitat kykeneväsi käyttämään hankkimaasi tietoa nykyisten toimintatapojen kriittisessä arvioinnissa ja kehittämisessä. Osallistumisesi opintojaksolla kokonaisuutena on aktiivista ja ammatillista. Kirjallisissa tehtävissä tuotat tutkimusperustaista asiantuntijatekstiä. (not translated)
    Assessment criteria - grade 5
    Opintojen arvosana muodostuu opintojakson kirjallisten tehtävien perusteella. Tehtävien arvoinnissa käytetään mielenterveys- päihdetyön opintokokonaisuuden yhteisiä arviointikriteereitä. Mikäli opiskelija ei osallistu intensiivipäiville, arvosana alenee yhdellä numerolla.

    Saadaksesi arvosanan 5 kykenet hakemaan näyttöön perustuvaa tietoa useista kansallisista ja kansainvälisistä tiedonlähteistä, arvioimaan tutkimuksia kriittisellä otteella ja muodostamaan kerätystä tiedosta synteesin. Osoitat syvällisen näkemyksen aihealueesta ja kykenet kriittisesti arvioimaan nykyisiä käytäntöjä ja luomaan uusia, tutkimukseen perustuvia toimintatapoja. Osallistumisesi opintojaksolla kokonaisuutena on aktiivista ja ammatillista. Kirjallisissa tehtävissä tuotat selkeää, tutkimusperustaista asiantuntijatekstiä. (not translated)
    Further information
    Course is organized by the Oulu University of Applied Sciences

    Language of instruction

    Finnish

    Location and time

    Intensive days will be 27.-28.9.2022, in Oulu University of Applied Sciences.

    Planned learning activities, teaching methods and guidance

    Pre-assignment, two consecutive intensive days in Oulu (includes lectures, group works), written assignment

    Lecturer(s)

    Katja Kokkinen

    Learning materials and recommended literature

    From the book: Santos, JC. & Cutcliffe, JR. 2018. European Psychiatric/Mental Health Nursing in the 21st Century. A Person-Centered Evidence-Based Approach. Springer International Publishing Switzerland.

    Lecturer(s)

    Katja Kokkinen

    Timing

    08.08.2022 - 16.12.2022

    Learning assignments and student workload

    Pre-assignment 1 ect, intensive days 1 ect, written assignment 3 ect

    Enrollment

    01.08.2022 - 04.09.2022

    Content scheduling

    Pre-assignment will be given a month before intensive days. Written assignment will be given during the intensive days.

    Groups
    • YSY20ST
    • YSY20SK
    • YSY21SK
    • YSY21ST
    Seats

    0 - 20

    Assessment methods

    The course is a part of deepening Mental health - and addiction care Master´s degree -studies and it cannot be studied separately.

    Degree Programme

    Master’s Degree Programme in Health Care and Social Services

    Mode of delivery

    Face-to-face, Online learning

    Share of virtual studies

    3 cr

    Credits
    • 5 cr
    Unit

    School of Health and Social Studies