Suomi
Opintojakso toteutetaan monimuotoisesti ja siihen sisältyy lähitapaamisia, pienryhmä- ja henkilökotaista ohjausta, itsenäistä työskentelyä sekä verkon välityksellä tapahtuvaa ryhmätyöskentelyä.
Brown, S. D. & Lent, R. W. 2013. Career development and counseling: putting theory and research to work. New Jersey: Wiley.
De Vos, A. & Van der Heijden, B. 2015. Handbook of research on sustainable careers. Chel-tenham: Edward Elgar.
Inkson, K., Dries N. & Arnold, J. (eds.) 2015. Understanding careers. London: Sage.
McMahon, M. & Patton W. (eds.) 2006. Career counselling. Constructivist approaches. London: Routledge.
Onnismaa, J., Pasanen, H. & Spangar, T. 2000. Ohjaus ammattina ja tieteenalana 1. Jyväs-kylä: PS-kustannus.
Kauppila, P. A., Silvonen, J. & Vanhalakka-Ruoho, M. (toim.) 2015. Toimijuus, ohjaus ja elämänkulku. University of Eastern Finland: Reports and Studies in Education, Humanities, and Theology.
Seija Koskela, Riikka Michelsson
24.01.2023 - 08.12.2023
Tämä opintojakso on 3 opintopisteen laajuinen ja se merkitsee opiskelijalle laskennallisesti noin 81 tunnin työpanosta.
Opintojakso alkaa 1.1.2021 ja päättyy 31.12.2021
Koulutus on osaamisperusteinen. Arviointi kohdistuu opetussuunnitelmassa esitettyjen osaamistavoitteiden ja oman osaamisen vastaavuuden arviointiin, joiden kautta kuvataan konkreettisesti koulutuksella tavoiteltava uraohjauksen osaaminen ja asiantuntijuus. Opiskelijan osaamisen osoittaminen perustuu oppimistehtäviin sekä omissa autenttisissa työtehtävissä tapahtuvaan kehittämiseen osaamisvaatimusten mukaisesti.
Koulutuksen suorittamiseksi laaditaan jokaiselle osallistujalle henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma, jossa otetaan huomioon aiemmin hankittu osaaminen.
Osaamisen arviointi on kriteeriperusteista ja arviointipäätöksen tekee opettajakorkeakoulun kouluttaja.
Lähiopetus
Ammatillinen opettajakorkeakoulu