Siirry suoraan sisältöön

Digital Marketing Strategies (5 op)

Toteutuksen tunnus: HL00BD43-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 24.08.2023

Ajoitus

28.08.2023 - 19.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketoimintayksikkö

Toimipiste

Pääkampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Liiketalous (AMK)

Opettaja

  • Nina Viertorinne

Ryhmät

  • HBI23VS
    Bachelor's Degree Programme in International Business, vaihto-opiskelu/Exchange studies
  • ZJA23SH
    Avoin amk, lita
  • HTL22S1
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma (AMK)
  • 04.09.2023 14:15 - 15:45, Digital Marketing Strategies HL00BD43-3005
  • 11.09.2023 14:15 - 15:45, Digital Marketing Strategies HL00BD43-3005
  • 18.09.2023 14:15 - 15:45, Digital Marketing Strategies HL00BD43-3005
  • 25.09.2023 14:15 - 15:45, Digital Marketing Strategies HL00BD43-3005
  • 02.10.2023 14:15 - 15:45, Digital Marketing Strategies HL00BD43-3005
  • 09.10.2023 14:15 - 15:45, Digital Marketing Strategies HL00BD43-3005
  • 23.10.2023 14:15 - 15:45, Digital Marketing Strategies HL00BD43-3005
  • 30.10.2023 14:15 - 15:45, Digital Marketing Strategies HL00BD43-3005
  • 13.11.2023 14:15 - 15:45, Digital Marketing Strategies HL00BD43-3005
  • 20.11.2023 14:15 - 15:45, Digital Marketing Strategies HL00BD43-3005
  • 27.11.2023 14:15 - 15:45, Digital Marketing Strategies HL00BD43-3005

Tavoitteet

Opintojakson tarkoitus
Suoritettuasi opintojakson ymmärrät digitaalisen markkinoinnin merkityksen yritykselle ja ymmärrät myös erilaisten digitaalisen markkinointikanavien, esim. sosiaalinen median käytön liiketoiminnallisen merkityksen. Osaat laatia yrityksen digitaalisen markkinoinnin suunnitelman ja opit luomaan tarkoituksenmukaista sisältöä erilaisiin digitaalisiin markkinointikanaviin.

Opintojakson osaamiset
Ennakoiva kehittäminen
Oppimaan oppiminen
Työelämässä toimiminen

Opintojakson osaamistavoite
Ymmärrät digitaalisen markkinoinnin peruskäsitteet sekä ostetun, omistetun ja ansaitun median roolit. Osaat suunnitella, analysoida ja kehittää liiketoimintaa ja palveluita hyödyntäen erilaisia digitaalisia työvälineitä ja sosiaalista mediaa.

Ymmärrät digitaalisen markkinoinnin merkityksen yrityksen strategisessa markkinoinnin suunnittelussa ja kehittämisessä.

Ymmärrät verkkoasiakkaan ostokäyttäytymistä ja osaat ohjata organisaation tai yrityksen tuotteiden ja palveluiden markkinointitoimenpiteitä digitaalisessa ympäristössä muuttuvien tarpeiden ja kysynnän mukaisesti.

Sisältö

Saat laajan tieto- ja taitoperustan omistetun, ansaitun ja ostetun median osalta mm. digitaalisen myyntiputken suunnittelu ja inbound, CPI, CPC, konversiot, display mainonta, affeliate mainonta, hakukonemarkkinointi- ja optimointi, markkinointi sosiaalisessa mediassa, liidien keruu, toimintokehotteet ja uutiskirjeet sekä suosittelu- ja sisältömarkkinointi.

Aika ja paikka

100% Kontaktiopetus.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Chaffey.D., Ellis-Chadwick, F. 2019. Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice (7th Edition). Pearson Education Canada.
Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., Mero, J., & Mäkelä, T. (2022). Digimarkkinointi: Luo strategia, vie se käytäntöön, myy enemmän. Alma Talent. => julkaistaan englanninkielisenä 6/2023

Opetusmenetelmät

Käänteinen oppiminen; opintojakso etenee teemoittain. Teemat sisältävät seuraavia oppimisprosessia tukevia vaiheita:
1. Teemaan liittyvä asiantuntijaluento
2. Lisämateriaali teemaan liittyen
3. Yksilötehtävä/t teemaan liittyen
4. Ryhmätyö

Opintojakson aikana saa ohjausta seuraavasti:
1. Jokaisen teeman alussa johdatus teemaan
2. Ryhmätyön ohjausta
3. Vertaispalaute ryhmätyöstä

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä. Arviointi perustuu yksilötehtäviin sekä ryhmätyöhön.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot 11 x 1h 30min, yht. 16,5h
Yksilötehtävät 65h
Ryhmätehtävät 53,5h

Lisätietoja opiskelijoille

Avoin amk 5

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Välttävä 1
Tunnet digitaalisen markkinoinnin perustermit. Kykenet tunnistamaan ja arvioimaan erilaisten asiakkaiden ja asiakasryhmien tarpeita ja ongelmia digitaalisessa markkinoinnissa. Tiedät miten digitaalisen markkinoinnin suunnittelun avulla voidaan rakentaa yrityksen liiketoiminnallisia tavoitteita tukevia markkinoinnin toimenpiteitä ja miten digitaalista markkinointia voidaan hyödyntää markkinoinnin päätöksenteossa. Ymmärrät digitaalisen markkinoinnin roolin organisaation muuttuvien tarpeiden kehittämisessä. Raportoit johdonmukaisesti ja havainnollisesti, mutta raportti sisältää puutteita. Kirjoitat osittain jäsentymätöntä tekstiä, jossa on erilaisia kieli- ja tyylivirheitä. Noudatat JAMK:n raportointiohjeistusta puutteellisesti.

Tyydyttävä 2
Tunnet digitaalisen markkinoinnin perustermit. Kykenet tunnistamaan ja arvioimaan erilaisten asiakkaiden ja asiakasryhmien tarpeita ja ongelmia digitaalisessa markkinoinnissa. Tiedät miten digitaalisen markkinoinnin suunnittelun avulla voidaan rakentaa yrityksen liiketoiminnallisia tavoitteita tukevia markkinoinnin toimenpiteitä ja miten digitaalista markkinointia voidaan hyödyntää markkinoinnin päätöksenteossa. Osaat itsenäisesti analysoida yrityksen tai organisaation digitaalista markkinointiviestintää. Osaat tuottaa digitaalisia markkinointikampanjoita erilaisille kohderyhmille. Raportoit johdonmukaisesti, perustellusti ja havainnollisesti. Kirjoitat jäsentynyttä tekstiä, jossa on satunnaisia kieli- ja tyylivirheitä. Noudatat JAMK:n raportointiohjeistusta.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Hyvä 3
Tunnet digitaalisen markkinoinnin perustermit. Kykenet tunnistamaan ja arvioimaan erilaisten asiakkaiden ja asiakasryhmien tarpeita ja ongelmia digitaalisessa markkinoinnissa. Tiedät miten digitaalisen markkinoinnin suunnittelun avulla voidaan rakentaa yrityksen liiketoiminnallisia tavoitteita tukevia markkinoinnin toimenpiteitä ja miten digitaalista markkinointia voidaan hyödyntää markkinoinnin päätöksenteossa. Osaat kehittää yrityksen digitaalista markkinointia. Osaat kriittisesti arvioida kehittämistarpeita, tehdä parantamisehdotuksia sekä viestiä niistä työympäristössään ja myös kansainvälisessä toimintaympäristössä. Raportoit johdonmukaisesti, perustellusti ja havainnollisesti. Kirjoitat jäsentynyttä tekstiä, jossa on satunnaisia kieli- ja tyylivirheitä. Noudatat JAMK:n raportointiohjeistusta.

Kiitettävä 4
Tunnet digitaalisen markkinoinnin perustermit. Kykenet tunnistamaan ja arvioimaan erilaisten asiakkaiden ja asiakasryhmien tarpeita ja ongelmia digitaalisessa markkinoinnissa. Tiedät miten digitaalisen markkinoinnin suunnittelun avulla voidaan rakentaa yrityksen liiketoiminnallisia tavoitteita tukevia markkinoinnin toimenpiteitä ja miten digitaalista markkinointia voidaan hyödyntää markkinoinnin päätöksenteossa. Pystyt kriittisesti analysoimaan ja kehittämään markkinointia digitaalisessa ympäristössä. Kykenet ohjaamaan markkinointia digitaalisissa kanavissa kokonaisvaltaisesti. Osoitat sen, että kykenet kehittämään yrityksen markkinointistrategiaa digitaalisia kanavia hyödyntäen. Raportoit loogisesti, analyyttisesti ja asiantuntevasti. Kirjoitat jäsentynyttä tekstiä sujuvalla ja lähes virheettömällä asiatyylillä. Noudatat JAMK:n raportointiohjeistusta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen 5
Tunnet digitaalisen markkinoinnin perustermit. Kykenet tunnistamaan ja arvioimaan erilaisten asiakkaiden ja asiakasryhmien tarpeita ja ongelmia digitaalisessa markkinoinnissa. Tiedät miten digitaalisen markkinoinnin suunnittelun avulla voidaan rakentaa yrityksen liiketoiminnallisia tavoitteita tukevia markkinoinnin toimenpiteitä ja miten digitaalista markkinointia voidaan hyödyntää markkinoinnin päätöksenteossa. Pystyt kehittämään organisaation digitaalista markkinointia ja kanavia kokonaan uusien kohderyhmien, tuotteiden tai palveluiden osalta. Osoitat hallitsevasi digitaalisen markkinoinnin strategisen kytkennän siten että kehittämistyölle pystytään osoittamaan analysointityökaluilla mitattaessa näyttöä organisaation liiketoiminnan laajentumisesta ja kehittämisestä. Raportoit vakuuttavasti esittäen selkeän loogisesti etenevän kokonaisuuden. Osoitat kriittistä ajattelua. Kirjoitat argumentoivaa, oivaltavaa ja virheetöntä asiatyyliä. Noudatat JAMK:n raportointiohjeistusta.

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin perusosaaminen