Community, Entrepreneurship and Networks in Occupational Therapy (3 op)
Toteutuksen tunnus: STTS1510-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.08.2021 - 05.09.2021
Ajoitus
30.08.2021 - 17.12.2021
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Verkko-opetus
Yksikkö
School of Health and Social Studies
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Occupational Therapy
Opettaja
- Jaana Ritsilä
- Nina Lager
Ryhmät
-
STT18S1Toimintaterapeutti
-
STT18SMToimintaterapeutti
-
STT19SMToimintaterapeutti
-
STT19S1Toimintaterapeutti
Objectives
Opiskelija osaa tunnistaa toimintaterapiaan liittyviä kehittämisen tarpeita yhteiskunnan/ yrittäjyyden / verkostojen näkökulmasta. Opiskelija kykenee kehittämään toimintaa / palvelutuotteita (kuten teknologiaa hyödyntävät palvelutuotteet) huomioiden kustannustehokkuuden, resurssit, eettiset näkökulmat sekä ajankohtaisen tutkimustiedon. Hän ymmärtää palveluiden jatkuvan arvioinnin ja kehittämistarpeen merkityksen ja osaa toimia itsenäisesti, ennakoivasti ja innovatiivisesti. Opiskelija tuntee toimintaterapeutin roolin osana monialaista kehittämisprojektia.
Opiskelija tietää toimintaterapiayrittäjyyden olevan yksi työllistymisen mahdollisuus osana Suomen uudistuvia sotepalveluja sekä tunnistaa yrittäjältä vaadittavia tietoja ja ominaisuuksia.
Content
-kehittämisprosessin ja/tai tuotteistamisen vaiheet ja niiden soveltaminen käytännössä
-yrittäjyys toimintaterapeuttina
Learning materials and recommended literature
Vehviläinen, E. 2012. TOImiva yritys - EFQM Excellence 2010 -mallin mukainen laatujärjestelmä toimintaterapiassa
Vehkaperä U., Pirilä K., Roivas M. toim. 2013. Innostu ja innovoi. käsikirja innovaatioprojektiopintoihin. OIVA-oppimateriaalit Metropolia Ammattikorkeakoulu.
Teaching methods
Verkkoluennot, webinaarit, oppimistehtävät, kehittämistehtävät, etänä toteutuvat workshopit. Opintojakso soveltuu sekä päiväopiskelijalle että monimuoto-opiskelijalle.
Opintojaksolla ei ole yhtään pakollista kontaktituntia kampuksella. Kaikkiin oppimistilanteisiin voi osallistua etänä.
Practical training and working life connections
Opintojaksolla tehdään toimintaterapeutin työhön liittyvä kehittämistehtävä.
Student workload
Verkkoluennot, webinaarit ja etänä toteutuvat workshopit 1op. Oppimistehtävät ja kehittämistehtävät 2op. Opiskelijan kuormitus yht. 81h = 3 op.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Evaluation criteria, satisfactory (1-2)
Opintojakson arviointi suoritetaan asteikolla hyväksytty/hylätty. Opintojakson suoritus on 0 (hylätty), mikäli opiskelija ei saavuta opintojakson läpäisylle asetettuja minimitavoitteita.
Hyväksytty: Opiskelija perehtyy yrittäjyyteen toimintaterapiassa ja osoittaa osaamisensa esimerkiksi dialogitreeneissä tai reflektiopäiväkirjassa. Opiskelija valitsee toimintaterapian kehittämisen kannalta oleellisen kehittämiskohteen ja osaa perustella aihevalintansa. Opiskelija hankkii ja hyödyntää kehittämiskohteensa kannalta tarpeellista tietoa. Opiskelija osoittaa hallitsevansa kehittämistyön suunnnitteluun, toteutukseen ja arviointiin tarvittavat tiedot ja käytännön taidot. Hän toimii aloitteellisesti ja pystyy ratkaisemaan tehtävään liittyviä ongelmia yhteistyökumppaneiden kanssa. Opiskelija osoittaa kykenevänsä viestimään kirjallisesti ja suullisesti kehittämistehtävänsä suunnitelmasta, toteuttamisesta ja arvioinnista.
Evaluation criteria, pass/failed
Opintojakson arviointi suoritetaan asteikolla hyväksytty/hylätty. Opintojakson suoritus on 0 (hylätty), mikäli opiskelija ei saavuta opintojakson läpäisylle asetettuja minimitavoitteita. Hyväksytty: Opiskelija perehtyy yrittäjyyteen toimintaterapiassa ja osoittaa osaamisensa esimerkiksi dialogitreeneissä tai reflektiopäiväkirjassa. Opiskelija valitsee toimintaterapian kehittämisen kannalta oleellisen kehittämiskohteen ja osaa perustella aihevalintansa. Opiskelija hankkii ja hyödyntää kehittämiskohteensa kannalta tarpeellista tietoa. Opiskelija osoittaa hallitsevansa kehittämistyön suunnnitteluun, toteutukseen ja arviointiin tarvittavat tiedot ja käytännön taidot. Hän toimii aloitteellisesti ja pystyy ratkaisemaan tehtävään liittyviä ongelmia yhteistyökumppaneiden kanssa. Opiskelija osoittaa kykenevänsä viestimään kirjallisesti ja suullisesti kehittämistehtävänsä suunnitelmasta, toteuttamisesta ja arvioinnista.
Prerequisites
Perustieto toimintaterapeutin työn sisällöstä.