Skip to main content

Community, Entrepreneurship and Networks in Occupational Therapy (3 op)

Toteutuksen tunnus: STTS1510-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.08.2021 - 05.09.2021

Ajoitus

30.08.2021 - 17.12.2021

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

Verkko-opetus

Yksikkö

School of Health and Social Studies

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 35

Koulutus

  • Bachelor's Degree Programme in Occupational Therapy

Opettaja

  • Jaana Ritsilä
  • Nina Lager

Ryhmät

  • STT18S1
    Toimintaterapeutti
  • STT18SM
    Toimintaterapeutti
  • STT19SM
    Toimintaterapeutti
  • STT19S1
    Toimintaterapeutti

Objectives

Opiskelija osaa tunnistaa toimintaterapiaan liittyviä kehittämisen tarpeita yhteiskunnan/ yrittäjyyden / verkostojen näkökulmasta. Opiskelija kykenee kehittämään toimintaa / palvelutuotteita (kuten teknologiaa hyödyntävät palvelutuotteet) huomioiden kustannustehokkuuden, resurssit, eettiset näkökulmat sekä ajankohtaisen tutkimustiedon. Hän ymmärtää palveluiden jatkuvan arvioinnin ja kehittämistarpeen merkityksen ja osaa toimia itsenäisesti, ennakoivasti ja innovatiivisesti. Opiskelija tuntee toimintaterapeutin roolin osana monialaista kehittämisprojektia.
Opiskelija tietää toimintaterapiayrittäjyyden olevan yksi työllistymisen mahdollisuus osana Suomen uudistuvia sotepalveluja sekä tunnistaa yrittäjältä vaadittavia tietoja ja ominaisuuksia.

Content

-kehittämisprosessin ja/tai tuotteistamisen vaiheet ja niiden soveltaminen käytännössä
-yrittäjyys toimintaterapeuttina

Learning materials and recommended literature

Vehviläinen, E. 2012. TOImiva yritys - EFQM Excellence 2010 -mallin mukainen laatujärjestelmä toimintaterapiassa

Vehkaperä U., Pirilä K., Roivas M. toim. 2013. Innostu ja innovoi. käsikirja innovaatioprojektiopintoihin. OIVA-oppimateriaalit Metropolia Ammattikorkeakoulu.

Teaching methods

Verkkoluennot, webinaarit, oppimistehtävät, kehittämistehtävät, etänä toteutuvat workshopit. Opintojakso soveltuu sekä päiväopiskelijalle että monimuoto-opiskelijalle.
Opintojaksolla ei ole yhtään pakollista kontaktituntia kampuksella. Kaikkiin oppimistilanteisiin voi osallistua etänä.

Practical training and working life connections

Opintojaksolla tehdään toimintaterapeutin työhön liittyvä kehittämistehtävä.

Student workload

Verkkoluennot, webinaarit ja etänä toteutuvat workshopit 1op. Oppimistehtävät ja kehittämistehtävät 2op. Opiskelijan kuormitus yht. 81h = 3 op.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Evaluation criteria, satisfactory (1-2)

Opintojakson arviointi suoritetaan asteikolla hyväksytty/hylätty. Opintojakson suoritus on 0 (hylätty), mikäli opiskelija ei saavuta opintojakson läpäisylle asetettuja minimitavoitteita.
Hyväksytty: Opiskelija perehtyy yrittäjyyteen toimintaterapiassa ja osoittaa osaamisensa esimerkiksi dialogitreeneissä tai reflektiopäiväkirjassa. Opiskelija valitsee toimintaterapian kehittämisen kannalta oleellisen kehittämiskohteen ja osaa perustella aihevalintansa. Opiskelija hankkii ja hyödyntää kehittämiskohteensa kannalta tarpeellista tietoa. Opiskelija osoittaa hallitsevansa kehittämistyön suunnnitteluun, toteutukseen ja arviointiin tarvittavat tiedot ja käytännön taidot. Hän toimii aloitteellisesti ja pystyy ratkaisemaan tehtävään liittyviä ongelmia yhteistyökumppaneiden kanssa. Opiskelija osoittaa kykenevänsä viestimään kirjallisesti ja suullisesti kehittämistehtävänsä suunnitelmasta, toteuttamisesta ja arvioinnista.

Evaluation criteria, pass/failed

Opintojakson arviointi suoritetaan asteikolla hyväksytty/hylätty. Opintojakson suoritus on 0 (hylätty), mikäli opiskelija ei saavuta opintojakson läpäisylle asetettuja minimitavoitteita. Hyväksytty: Opiskelija perehtyy yrittäjyyteen toimintaterapiassa ja osoittaa osaamisensa esimerkiksi dialogitreeneissä tai reflektiopäiväkirjassa. Opiskelija valitsee toimintaterapian kehittämisen kannalta oleellisen kehittämiskohteen ja osaa perustella aihevalintansa. Opiskelija hankkii ja hyödyntää kehittämiskohteensa kannalta tarpeellista tietoa. Opiskelija osoittaa hallitsevansa kehittämistyön suunnnitteluun, toteutukseen ja arviointiin tarvittavat tiedot ja käytännön taidot. Hän toimii aloitteellisesti ja pystyy ratkaisemaan tehtävään liittyviä ongelmia yhteistyökumppaneiden kanssa. Opiskelija osoittaa kykenevänsä viestimään kirjallisesti ja suullisesti kehittämistehtävänsä suunnitelmasta, toteuttamisesta ja arvioinnista.

Prerequisites

Perustieto toimintaterapeutin työn sisällöstä.