Suomi
Opintojakso perustuu verkkopedagogisiin menetelmiin, itsenäiseen opiskeluun, ryhmätyöskentelyyn, ajakohtaisten tutkimusten hyödyntämiseen sekä käytännössä harjoitteluun.
Opintojaksolla koostuu webinaareista, intervention suunnittelusta, ryhmätyöskentelystä kokousharjoittelussa ja lukupiireissä.
Arajärvi, P. & Thesleff, P. 2020. Suorituskyvyn psykologia. Tieto- ja taitokirja korkeaa suorituskykyä ja hyvinvointia rakentaville. VK-kustannus.
Clark, F.A., Blanchard, J., Sleight, A. ym. 2015. Lifestyle Redesign. The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies. 2nd Edition. AOTA Press. tai Mendel, D.R. 1999. Lifestyle redesign: implementing the well elderly prrogram. AOTA cop. tai Craig. C. & Mountain, G. 2007. Lifestyle matters: an occupational approach to healthy aging. Speechmark.
Erlandsson, L-K. & Persson, D. 2020. The ValMO Model: occupational therapy for a healthy life by doing. Studentlitteratur.
Scaffa, M.E. & Reitz, S.M. 2014 Occupatinal therapy in community-based practice settings. Second edition. F.A. Davis. E-kirja. tai Scaffa, M.E. & Reitz, S.M. 2020. Occupational therapy in community and population health practice. Third edition. F.A. Davis.
Ajankohtaiset aihealueen tutkimusartikkelit.
Emmi Ritvos, Maaret Rutanen, Liisa Mattila
Opintojakson ohjaukseen liittyvä oppimistehtävä on mahdollista toteuttaa työelämäkonteksissa.
15.05.2023 - 13.12.2023
5 opintopistettä, 135 h.
Itsenäinen opiskelu, ryhmätyöskentely ja webinaarit 3 op
Elämäntapojen ohjaus käytännössä 2 op
01.04.2023 - 30.04.2023
0 - 35
Opintojakson arviointi perustuu itsearviointiin, vertaisarviointiin ja opettajan antamaan palautteeseen.
Toimintaterapeutti (AMK)
Verkko-opetus
5 op
Hyvinvointiyksikkö