Skip to main content

Developing Expertise II (10 op)

Toteutuksen tunnus: SZZZ1602-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.11.2020 - 30.11.2020

Ajoitus

11.01.2021 - 21.05.2021

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

50 % Lähiopetus, 50 % Verkko-opetus

Yksikkö

School of Health and Social Studies

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 30

Koulutus

  • Bachelor's Degree Programme in Occupational Therapy

Opettaja

  • Jaana Ritsilä
  • Kristiina Juntunen

Vastuuopettaja

Kristiina Juntunen

Ryhmät

  • STT18S1
    Toimintaterapeutti
  • STT18SM
    Toimintaterapeutti
  • STT19SMS
    Toimintaterapeutti, Seinäjoki
  • STT17SMK
    Toimintaterapeutti, Kuopion ryhmä
  • STT17SM
    Toimintaterapeutti
  • STT17S1
    Toimintaterapeutti

Objectives

Opiskelija osaa
• huomioida toiminnassaan ja kehittämistyössään sosiaali- ja terveysalan arvot ja eettiset periaatteet, palvelu- ja tietojärjestelmät, asiakasprosessit ja menetelmät
• hankkia, tuottaa, soveltaa, arvioida ja jakaa oman alansa tutkimustietoa ja ammattitaitoa
• käyttää tutkittua tietoa ja ennakoida siihen perustuen alansa tulevia muutostekijöitä
• toimia asiantuntijaverkostoissa ja hyödyntää niissä saamaansa tietoa
• tuottaa, testata ja/tai kehittää palvelumalleja, -tuotteita ja/tai menetelmiä valitsemassaan sosiaali- ja terveysalan toimintaympäristössä
• kehittää omaa toimintaansa, organisointi- ja päätöksentekotaitojaan sekä kuvata ja arvioida niitä analyyttisesti
• toimia vastuullisesti, taloudellisesti ja riskit huomioiden

Content

Sosiaali- ja terveysalan tai sivistystoimen toimintaympäristössä toteutettava kehittämistyö, projekti tai harjoittelu opiskelijan kehitettävän osaamisalueen mukaan.

Learning materials and recommended literature

Ojasalo, K., Moilanen, T., Ritalahti, J. 2015. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. 4. painos. Helsinki: Sanoma Pro. Toikko, T., Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta: Näkökulmia kehittämisprosessiin, osallistumiseen ja tiedontuotantoon. Tampere: Tampere University Press. Muu opiskelumateriaali valitaan opiskelijan kehitettävän osaamisalueen mukaan.

Alternative completion methods

• Päivä- ja monimuoto-opiskelu: Projektisuunnitelma tutkimustiedon tai -tulosten soveltamisesta tai palvelutuotteen kokeilusta ja testauksesta, projektiraportti tutkimustiedon soveltamisen, tuotekokeilun ja testauksen toteumisesta, tuloksista ja edelleen kehittämisestä,itsearviointi ammatillisesta osaamisesta, sen kehittymisestä, asiakaslähtöisestä, eettisestä ja moniasiantujamaisesta toiminnasta.

Student workload

• Päivä- ja monimuoto-opiskelu: Harjoittelua, projekti- ja/tai Lab-toimintaa. Yhteensä 270 h.

Further information for students

Vastuuhenkilöt:Fysioterapia: Pirjo Mäki-Natunen Kuntoutuksen ohjaus: Karapalo Teppo Sosiaaliala: Lundahl Raija Toimintaterapia: Juntunen Kristiina

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Evaluation criteria, pass/failed

Hyväksytty (S) Opiskelija
• kuvaa toimintansa ja kehittämistyönsä taustalla olevat sosiaali- ja terveysalan arvot ja eettiset periaatteet
• käyttää toiminnassaan ja kehittämistyössään alansa tietojärjestelmiä ja asiakastyön menetelmiä
• hankkii, tuottaa, soveltaa, arvioi ja jakaa alansa tutkimustietoa ja ammattitaitoa
• käyttää tutkittua tietoa ja ennakoi siihen perustuen alansa tulevia muutostekijöitä
• toimii asiantuntijaverkostoissa ja hyödyntää niissä saamaansa tietoa
• tuottaa, testaa tai kehittää palvelumalleja, -tuotteita tai menetelmiä valitsemassaan sosiaali- ja terveysalan toimintaympäristössä
• kehittää omaa toimintaansa, organisointi- ja päätöksentekotaitojaan sekä kuvaa ja arvioi niitä analyyttisesti
• toimii asiakaslähtöisesti, vastuullisesti, taloudellisesti ja riskit huomioiden

Prerequisites

Opiskelijalla on perusosaaminen ammattinsa tiedoista, taidoista ja keskeisistä käsitteistä, menetelmistä ja niiden soveltamisesta.