Skip to main content

Assessment of Rehabilitation Needs II (3 cr)

Code: SKOS1803-3001

General information


Enrollment
03.08.2020 - 30.08.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.08.2020 - 23.10.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
School of Health and Social Studies
Campus
Lutakko Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Bachelor's Degree Programme in Rehabilitation Counselling
Teachers
Elina Fisk
Anja Tanttu
Teacher in charge
Anja Tanttu
Groups
SKO19SM
Bachelor's Degree Programme in Rehabilitation Counselling
Course
SKOS1803
No reservations found for realization SKOS1803-3001!

Evaluation scale

Pass/Fail

Content scheduling

Opintojakson opetus toteutuu webinaareina, sekä koko ryhmän yhteisinä että pienryhmissä.
Pienryhmän webinaareissa perehdyt ennakkotehtäviä tehtyäsi toimintakyvyn arviointiin ja ICF viitekehyksen käyttöön. Katso ryhmäjako.

Objective

The student is able to use methods for assessing functional and working capacity in a suitable and justified manner. The student is able to assess and document the client's overall situation and understands the significance of the assessment and the results received therein for the overall evaluation of service and rehabilitation needs, and the rehabilitation process.

Content

Reliable, appropriate and systematic assessment of the ability to work and function as a tool for the rehabilitation counsellor and in multi-professional work. Assessing and documenting the client's overall situation and its importance for the rehabilitation and service needs and the rehabilitation process. Methods for assessing the functional capacity of children, young people, adults and elderly clients according to the ICF framework. The indicators in the Toimia database.

Location and time

1. jakso
Opintojakso alkaa syyskuussa 8.9.2020 koko ryhmän yhteisellä webinaarilla.

Yhteiset webinaarit
8.9.2020 9 - 11
22.9.2020 8 - 12

Pienryhmät, webinaari 1:
Ryhmä 1, 29.9. 2020 klo 9 - 11
Ryhmä 2, 29.9.2020 klo 12 - 14

Pienryhmät, webinaari 2,
Ryhmä 1, 6.10.2020 klo 9 -11
Ryhmä 2, 6.10.2020 klo 12 - 14

Pienryhmät, webinaari 3,
Ryhmä 1, 21.10.2020 klo 12 - 16
Ryhmä 2, 22.10.2020 klo 12 - 16

Pienryhmä 1=kikaryhmä ja polkuopiskelijat (A-M)
Pienryhmä 2=moveryhmä ja polkuopiskeijat (O-V)

Materials

Autti-Rämö, I., Salminen, A.L., Rajavaara, M. & Ylinen, A. (toim.) 2016. Kuntoutuminen. Helsinki: Duodecim. (Kappale 3 ICF-luokitus, kappale 15 Toimintakyvyn arviointi ja menetelmät, 16 Tavoitteiden asettamisen käytäntö)

Kykyviisari –arvioi työ- ja toimintakykysi. 2019. Työterveyslaitos. - https://www.ttl.fi/tutkimushanke/kykyviisari-arvioi-tyo-toimintakykysi/Y

ICF-luokitus. 2020. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. https://thl.fi/fi/web/toimintakyky/icf-luokitus

TOIMIA-tietokanta. 2019. Toimintakyvyn mittaamisen ja arvioinnin kansallinen asiantuntijaverkosto. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. http://www.thl.fi/toimia/tietokanta/

Teaching methods

Opintojakson aloitus webinaari
Lähipäivät
Pienryhmien webinaarit
Oppimistehtävät
Itsenäinen opiskelu

Student workload

Opetus koostuu kontaktiopetuksesta verkon välityksellä, oppimistehtävistä ja itsenäisestä opiskelusta: pienryhmätehtävä (2 op)
osallistuminen webinaareihin (0,5 op) itsenäinen opiskelu (0,5 op)
Monimuotototeutus: Kontaktiopetus 14 h Oppimistehtävät 54 h Itsenäinen opiskelu 13 h Yhteensä 81 h

Assessment criteria, approved/failed

Passed: The student is aware of the principles of reliable, justified and systematic assessment. The student knows how to use the indicators for assessing functional capacity, the ICF framework and the ICF tools in assessing the client's capacity to work and function. The student is able to document the assessment results. The student is able to assess the overall situation and the rehabilitation and service needs of the client.

Qualifications

The student understands the concepts of working capacity, functional capacity, rehabilitation needs and service needs. The student is familiar with the field in which rehabilitation and service needs are assessed. The student understands the development and changes of a person's capacity to work and function during different stages of life. The student acknowledges the importance of assessing the rehabilitation and service needs during the early stages of the rehabilitation process.

Further information

Opintojaksolla sinulla kaksi eri tehtävää:
Tehtävä 1: yksilötehtävä, orientaatio opintojaksolle

Tehtävä 2: pienryhmätehtävä
- Case tehtävä, ICF-viitekehyksen ja toimintakyvynarviointimittareiden avulla case-asiakkaan toimintakyvyn kuvaus ja arviointitehtävä.

Lisäksi välitehtäviä kontaktitunneille valmistautumiseen.

Palauta tehtävät verkko-oppimisympäristöön.

Go back to top of page