Skip to main content

Understanding Adult Learning (8 cr)

Code: AJ00BA18-3005

General information


Enrollment
03.08.2020 - 03.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 16.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
8 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
8 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
School of Professional Teacher Education
Campus
Lutakko Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 340
Degree programmes
School of Professional Teacher Education
Teachers
Anu Utter
Piia Kolho
Mika Loponen
Päivi Kauppila
Pirjo Hänninen
Outi Pylkkä
Siru Lehto
Maarit Miettinen
Marja Olsonen
Heli Kinnunen
Mikael Viitasaari
Virva-Liisa Pekkarinen
Ari Langén
Tuulia Kiilavuori
Ritva Ylitervo
Mari Kolu
Markku Rissanen
Pauliina Silvennoinen
Arja Pakkala
Kirsti Vänskä
Annu Niskanen
Groups
AJA20SJE
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJV
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJL
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJS
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJA
Vocational Teacher Education
AJA20SJVE
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJVA
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJB
Vocational Teacher Education
AJA20SJVI
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJJ
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJF
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJVO
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJHK
Ammatillinen opettajankoulutus
AJA20SJH
Ammatillinen opettajankoulutus
Course
AJ00BA18
No reservations found for realization AJ00BA18-3005!

Evaluation scale

Pass/Fail

Objective

The purpose of the course

This course will introduce you to the basic concepts of education and the professional terminology used in teachers’ work. Further, you will become familiar with learning as a phenomenon and gain deepened understanding on the different phases of learning process, and their implications on planning, implementation and assessing learning. You will also be able to assess and reflect upon your own learning realistically and justifiy your pedagogical choices. This course is a part of the educational studies of teacher education.

Course competences

In this course you will develop your facilitating learning skills and reflection skills.

Facilitating learning skills consists of:
- Teachers’ theoretical and philosophical understanding of learning.
- Ability to plan, implement and assess meaningful learning processes.
- Take into consideration the diversity of learners.

Reflection skills means teachers’
- Ability to recognise and critically assess their values, attitudes, ethical principles and work methods as a facilitator of learning.

The learning objectives of the course

You will understand the opportunities that studies on adult learning and human development have on facilitating learning. You will be able to follow relevant educational research, and be able to utilise the knowledge of human development and learning in supporting the professional growth of your students and developing your own professional teacher identity.

Content

During this course, you will discover the main theories and concepts of learning, as well as, the significance of educational research in teacher's thinking and practices. You will develop theoretical knowledge and understanding related to the facilitating learning.

Materials

Lehtinen, E., Vauras, M. & Lerkkanen, M-K. 2016. Kasvatuspsykologia. E-kirja. PS-Kustannus tai Rinne, R, Kivirauma, J. & Lehtinen, E. 2015. Johdatus kasvatustieteisiin. E-kirja. PS-kustannus.

E. Nivala & M. Saastamoinen (toim.). 2010. Nuorisokasvatuksen teoria. Perusteita ja puheenvuoroja (2.painos). E-kirja.

Lisäksi oppimistehtävien yhteydessä oleva muu materiaali.

Teaching methods

Voit hankkia tämän opintojakson tavoitteena olevan osaamisen osallistumalla verkko-opintojaksolle ja tekemällä siihen kuuluvat oppimis- ja arviointitehtävät.

Opintojaksossa toteutetaan yhteistoiminnallisia ja osallistavia menetelmiä, vertaisohjausta, pari- ja oppimispiirityöskentelyä sekä itsenäistä työskentelyä.

Completion alternatives

Olet voinut jo hankkia tässä opintojaksossa tavoitteena olevan osaamisen suorittamalla kasvatustieteen, aikuiskasvatustieteen tai ammattikasvatuksen perusopinnot tai approbatur-arvosanan tai suorittamalla vastaavat opinnot Jyväskylän ammattikorkeakoulun ammatillisessa opettajakorkeakoulussa ennen opettajaopintoja.

Voit myös opettajaopintojesi aikana suorittaa edellä mainitut perusopinnot ja siten hankkia tavoitteena olevan osaamisen.

Student workload

Opintojakso yhteensä 216 h (8 x 27 h) opiskelijan työtä.
Orientoituminen 6 h
Kirjallisuuteen/oppimateriaaleihin perehtyminn, oppimistehtävät ja keskustelut 190 h
Vertaiskeskustelut ja –arvioinnit ja sekä itsearviointi 20h

Assessment criteria, approved/failed

Assessment criteria for an acceptable level are as follows:

Facilitating learning skills
- You are familiar with and understand the basic concepts of education and the professional terminology used in the work of a teacher.
- You are capable of searching for information independently and can find up-to-date sources of information, research and reports important to their own work.
- You are familiar with learning as a phenomenon and receive basic information for planning, implementing and assessing the facilitation of learning.

Reflection skills
- You assess your own learning realistically and with justification.

Qualifications

-

Further information

Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa ja laadullista. Oppimisprosessin arvioinnin välineitä ovat palautteet ja itsearviointi. Osaamisen arviointi on kriteeriperusteista ja arviointipäätöksen tekee opettajakorkeakoulun kouluttaja, kun kaikki oppimistehtävät on tehty. Arviointiaineiston muodostavat opintojakson oppimistehtävät ja itsearviointitehtävä.

Go back to top of page