Equality and Equity in Teaching and Guidance (5 cr)
Code: AJ00BN78-3001
General information
- Enrollment
-
01.06.2021 - 05.09.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.10.2021 - 31.07.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- School of Professional Teacher Education
- Campus
- Lutakko Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 370
- Degree programmes
- School of Professional Teacher Education
- Teachers
- Tiina Parviainen
- Leena Selkivuori
- Kaisa Räty
- Riikka Michelsson
- Maarit Miettinen
- Jari Karttunen
- Teacher in charge
- Jari Karttunen
- Groups
-
AJA21SJJAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJSAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJHKAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJHAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJAAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJVOAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJVIAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJFAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJBAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJVNAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJVVAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJVUAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJVYAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJVMAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJVAAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJVAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJVEAmmatillinen opettajankoulutus
- Course
- AJ00BN78
Evaluation scale
Pass/Fail
Content scheduling
Voit suorittaa tämän opintojakson henkilökohtaisen opiskelusuunnitelmasi mukaisesti 1.10.2021-31.5.2024. Opintojakso on auki erikseen ilmoitettuina aikoina: 1.10.-2021-31.5.2022; 15.8.2022-31.5.2023; 15.8.2023-31.5.2024.
Objective
The purpose of the study unit
In this study unit, you will familiarise yourself with the diversity of students’ learning and studying: the student’s individual needs for support, the significance of culture and language, and the nature of gender sensitive guidance. You will also familiarise yourself with the collaboration networks for guidance and support at an educational institution. In this study unit, you will grow your capabilities as a developer of accessible learning and teaching together with a variety of actors.
Study unit competences
In this study unit, you will promote and develop your interpersonal skills and reflection skills.
The objective for interpersonal skills is to be able to strengthen learners’ competence. You will be able to support learners’ competence for continuous learning, such as self-regulation and reflection skills, and the ownership of their own learning process. You will also have the ability to take into account learner diversity and learners’ personal starting points and goals when planning and carrying out learning sessions and guiding learning. Your approach is dialogical and ethical in a way that supports the well-being of learners.
The objective for reflective skills is to be able to recognise and assess one’s pedagogical assumptions, and work methods as facilitators of learning. You will be able to realistically assess your own learning and competence and set yourself new goals as a facilitator of learning.
Learning objectives
You will be able to assess your own perspectives as a teacher for diverse learners and support the learning of all learners. You will be aware of learners’ individual experience, support needs and backgrounds, and you will understand their significance in the learning process. You will also understand the significance of cultural and gender sensitivity in a teacher’s work.
Content
Special needs support and guidance as part of a teacher’s competence. Questions of equality, accessibility and inclusion. Culturally sensitive, linguistically aware, and gender sensitive guidance and teaching.
Materials
Oppimateriaali informoidaan verkko-oppimisympäristössä oppimistehtävien yhteydessä.
Teaching methods
Opintojakso on verkko-opintojakso. Siihen sisältyy itsenäistä työskentelyä ja sen ohjausta. Opintojaksoon sisältyy oman oppimisen reflektointia ja itsearviointien kirjaaminen oppimispäiväkirjaan sekä portfolioon.
Exam schedules
Tähän opintojaksoon ei sisälly tenttiä.
Completion alternatives
Osaamisen hankkiminen:
Tässä opintojaksossa tavoitteena olevan osaamisen hankit osallistumalla verkossa toteutuvaan opintojaksoon ja tekemällä siihen sisältyvät oppimistehtävät.
Osaamisen osoittaminen
Tässä opintojaksossa tavoitteena olevan osaamisen osoitat suorittamalla hyväksytysti verkko-opintojakson sekä muut opintojaksoon sisältyvät oppimistehtävät.
Student workload
Tämä opintojakso on viiden opintopisteen laajuinen. Se merkitsee, että sinulle on varattu erilaisiin tehtäviin laskennallisesti 135 tunnin työskentelymahdollisuus. Opintojakson todellinen kuormittavuus riippuu lähtökohdistasi ja niihin perustuvista oppimistehtävien työllistävyydestä.
Assessment criteria, approved/failed
The criteria for assessing the approved level are as follows:
Interpersonal skills
- You will understand the significance of student diversity in your own teaching work and the activities of student groups.
- You will be aware of students’ possible needs for special support .
- You will understand the importance of cultural and gender sensitivity in teaching and guidance work.
Reflection skills
- You will identify and assess, from the perspective of promoting student equality and inclusion, the basic concepts, values and attitudes that influence your teaching and you own ways of thinking and operating models.
- You will set new objectives for yourself as a teacher engaging with student diversity.
Further information
Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa ja laadullista. Oppimisprosessin arvioinnin välineitä ovat palautteet ja itsearviointi. Osaamisen arviointi on kriteeriperusteista ja arviointipäätöksen tekee opettajakorkeakoulun kouluttaja, kun kaikki oppimistehtävät on tehty. Arviointiaineisto muodostuu opintojakson oppimistehtävistä.