Teacher as a Pedagogical Inquirer (8 cr)
Code: AJ00BO24-3001
General information
- Enrollment
-
01.06.2021 - 05.09.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
07.10.2021 - 27.04.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 8 cr
- Local portion
- 8 cr
- Mode of delivery
- Face-to-face
- Unit
- School of Professional Teacher Education
- Campus
- Lutakko Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 370
- Degree programmes
- School of Professional Teacher Education
- Teachers
- Kaisa Räty
- Mari Petäjä
- Siru Lehto
- Mikael Viitasaari
- Ari Hyyryläinen
- Groups
-
AJA21SJJAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJSAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJHKAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJHAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJAAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJVOAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJVIAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJFAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJBAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJVNAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJVVAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJVUAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJVYAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJVMAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJVAAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJVAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA21SJVEAmmatillinen opettajankoulutus
- Course
- AJ00BO24
Evaluation scale
Pass/Fail
Content scheduling
Opintojen toteuttamista varten lukuvuosittain on tarjolla TUTKE-pajoja.
Toteutusten jaksotus:( opiskelija valitsee mihin toteutukseen hän osallistuu)
Toteutus 1. 7.10.2021 - 27.4.2022
TUTKE-paja 1, 7.10.2021
TUTKE-tietoiskuja ja kehittämistiimien kokoontumisia
TUTKE-tulospaja 1, 27.4.2022
Toteutus 2. 17.3.2022 - lokakuu 2022
TUTKE-paja 2, 17.3.2022
TUTKE-tietoiskuja ja kehittämistiimien kokoontumisia
TUTKE-tulospaja 2, lokakuu 2022
Toteutus 3. lokakuu 2022 - huhtikuu 2023
TUTKE-paja 3, lokakuu 2022
TUTKE-tietoiskuja ja kehittämistiimien kokoontumisia
TUTKE-tulospaja 3, huhtikuu 2023
Objective
The purpose of the study unit
This course gives you the opportunity to acquire tools for the promotion of an exploratory and a development-oriented approach as a part of your teacher ship. During this course, this is done by planning, implementing and evaluating a suitable developmental task that promotes pedagogical activities in cooperation with others. Your partners can be etc. your fellow students or a colleague at your workplace.
Study unit competences
In this study unit, you will promote and develop your developmental skills, reflection skills and agency skills.
The objective of developmental skills in teacher education is that you are able to work in cooperation with others in order to develop both your own and your partners’ pedagogical, working life and entrepreneurship competence. You are also able to acquire researched and appropriate information and use the information to support your pedagogical development work.
The objective for reflective skills is to be able to recognise and assess one’s pedagogical assumptions, and work methods as facilitators of learning. You will be able to realistically assess your own learning and competence and set yourself new goals as a facilitator of learning.
The objective of agency skills in teacher education is that you are able to systematically develop your professional competence as a facilitator of learning. You will actively participate in the development of different learning environments on the basis of professional pedagogical knowledge in cooperation with others.
Learning objectives
You are able to systematically develop your own and/or your pedagogical community’s activities in cooperation with others and based on professional pedagogical knowledge. You can also evaluate the results of your development work and set new objectives for development activities.
Content
The content of this course is the implementation of the pedagogical developmental task that you have defined in cooperation with others. You will reflect on your own learning based on the goals you have set in your personal learning plan and the feedback you have received from peer teachers.
Materials
Kaikille orientoiva teos: Toikko ja Rantanen (2009) Tutkimuksellinen kehittämistoiminta – näkökulmia kehittämisprosessiin, osallistamiseen ja tiedontuotantoon. Tampere University Press. Lisäksi käytät kehittämistehtävän edellyttämää materiaalia ja lähteitä.
Teaching methods
Opintojakso käynnistetään kunkin toteutuksen yhteisellä verkkotyöpajalla. Opiskelija suorittaa opintojakson osallistumalla monialaisen kehittämistiimin työskentelyyn. Kehittämistiimit kokoontuvat joko kasvokkain tai verkossa. Opintojaksoon sisältyy kehittämistiimikohtaista verkko-ohjausta.
Opintojakson suorittamiseksi toteutat pedagogisen kehittämistehtävän. Se tarkoittaa kehittämistehtävää, jonka avulla kehität oppimista, opiskelua ja/tai niiden mahdollistamista. Toteutat kehittämistehtävän monialaisessa kehittämistiimissä.
Exam schedules
Tähän opintojaksoon ei sisälly tenttiä.
Completion alternatives
Osaamisen hankkiminen:
Tässä opintojaksossa tavoitteena olevan osaamisen hankit suunnittelemalla, toteuttamalla ja arvioimalla yhteistyössä muiden kanssa pedagogisen toiminnan kehittämistehtävän.
Osaamisen osoittaminen:
Tavoitteena olevan osaamisen osoitat tekemällä kehittämistehtäväraportin, jossa ilmenee kehittämistehtävän perustelut, kehittämistehtävän toteuttamisen vaiheet ja sen tulokset sekä oma arviointisi tehtävän onnistumisesta. Lisäksi tuotat tulosseminaariin tiivistelmän/posterin kehittämistehtävästä.
Student workload
Tämä opintojakso on kahdeksan opintopisteen laajuinen. Se merkitsee, että sinulle on varattu erilaisiin tehtäviin laskennallisesti 162 tunnin työskentelymahdollisuus. Opintojakson todellinen kuormittavuus riippuu lähtökohdistasi ja niihin perustuvista oppimistehtävien työllistävyydestä.
Assessment criteria, approved/failed
The criteria for assessing the approved level are as follows:
Developmental skills
- You will work in cooperation with others in order to develop pedagogical activities and acquire researched and appropriate information and use the information to support your pedagogical development work.
Reflection skills
- You assess your own learning and competence realistically and with justification and you will set yourself new goals as a facilitator of learning.
Agency skills
- You will actively participate in the development of different learning environments based on professional pedagogical knowledge in cooperation with others.
Further information
Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa ja laadullista. Oppimisprosessin arvioinnin välineitä ovat palautteet ja itsearviointi. Osaamisen arviointi on kriteeriperusteista ja arviointipäätöksen tekee opettajakorkeakoulun kouluttaja, kun kaikki oppimistehtävät on tehty. Arviointiaineistona ovat opintojakson oppimistehtävät.