Ideasta yritykseksi (5 cr)
Code: ZZ00BC02-3011
General information
- Enrollment
-
01.11.2021 - 09.01.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.03.2022 - 30.04.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Face-to-face
- Unit
- University Services
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 15
Evaluation scale
Pass/Fail
Content scheduling
Opetuspäivät (lähi- ja etäopetus) järjestetään oheisen ohjelman mukaisesti. Opetuspäivien lisäksi koulutukseen sisältyy henkilökohtaisia valmennustapaamisia sekä ohjattua etäopiskelua. Aikataulu kontaktipäivissä tarkentuu teemoittain valmennuksen alussa. Opiskeluaika lähipäivinä sijoittuu klo 9.00-16.00 välille.
xx.3. Startti
xx. Liikeidea ja liiketoimintaosaaminen
xx. Liiketoimintaosaaminen, sidosryhmät ja verkostot
xx. Palvelumuotoilu, tuotteistaminen
xx. Markkina-analyysi, kilpailija-analyysi
xx. Taloushallinto
xx. Myynti ja markkinointi
xx. Ideoiden esittäminen (Shark Tank)
Objective
Student is able to realistically assess the profitability of his/her business idea, as well as his/her own capacity to implement it.
Student is able to draw up debriefings needed to plan a new business: product-customer matrix, market analysis, competitor analysis, sales-/marketing plan and financial calculations.
Student is able to pitch his/her idea to investors.
Content
Business plan, own capacity to implement the idea, product/customer matrix, market analysis, competitor analysis, marketing and sales plan, financial calculations, pitching the idea.
Location and time
Jyväskylän Yritystehdas
Materials
Valmentajien jakama materiaali
Teaching methods
Työpajat
Oppimistehtävät
Valmentajien alustukset
Employer connections
Opintojakson lopussa rahoittaja ja/tai kokenut yrittäjä tulee kuuntelemaan ja kommentoimaan opiskelijoiden esityksiä.
Exam schedules
Opintojakso ei sisällä tenttiä. Oppimistehtäviä tehdään viikottain.
Student workload
Työpajat 40h
Itsenäinen työskentely 95h
Assessment criteria, approved/failed
Student is able to realistically assess the profitability of his/her business idea, as well as his/her own capacity to implement it.
Student is able to draw up debriefings needed to plan a new business: product-customer matrix, market analysis, competitor analysis, sales-/marketing plan and financial calculations.
Student is able to pitch his/her idea to investors.
Further information
Opintojaksolle ei ilmoittauduta Pepissä, vaan sinne tulee hakea erikseen osoitteessa https://www.yritystehdas.fi/oppilaitosvalmennukset/ideasta-yritykseksi. Osallistujat valitaan hakemusten perusteella.