Idea to Business (5 cr)
Code: ZZ00BC02-3016
General information
- Enrollment
-
01.08.2022 - 25.08.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- University Services
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Riku Ojanperä
- Johanna Tupamäki
- Course
- ZZ00BC02
Evaluation scale
Pass/Fail
Content scheduling
Kurssilla työskentely tapahtuu pääsääntöisesti itsenäisenä verkko-opiskeluna. Kurssiin kuuluvat kaksi tapaamista pidetään kurssin virtuaaliluokkahuoneessa:
(tiistait 30.8. & 15.11. klo 9.00) ovat yhteiset ja muuten tehtäviä tehdään omaan tahtiin. Päivystysaikoja eli tapaamisia valmentajan kanssa voi sopia tarpeen mukaan opintojakson ajalle.
Objective
Student is able to realistically assess the profitability of his/her business idea, as well as his/her own capacity to implement it.
Student is able to draw up debriefings needed to plan a new business: product-customer matrix, market analysis, competitor analysis, sales-/marketing plan and financial calculations.
Student is able to pitch his/her idea to investors.
Content
Business plan, own capacity to implement the idea, product/customer matrix, market analysis, competitor analysis, marketing and sales plan, financial calculations, pitching the idea.
Location and time
10 viikkoa kestävä, digi-opintojakso toteutetaan 30.8.-15.11.2022
ryhmän liikeideoiden toiveiden ja tarpeiden mukaan teemoitetuissa työpajoissa.
Materials
Valmentajien jakama materiaali
Teaching methods
Webinaarit
Oppimistehtävät
Opetusvideot
Ohjaustapaamiset valmentajan kanssa
Exam schedules
Opintojakso ei sisällä tenttiä. Oppimistehtäviä tehdään koko kurssin ajan..
Student workload
Webinaarit / työpajat verkossa 4h
Itsenäinen työskentely + mahdolliset ohjaustapaamiset 131h
Assessment criteria, approved/failed
Student is able to realistically assess the profitability of his/her business idea, as well as his/her own capacity to implement it.
Student is able to draw up debriefings needed to plan a new business: product-customer matrix, market analysis, competitor analysis, sales-/marketing plan and financial calculations.
Student is able to pitch his/her idea to investors.
Further information
Opiskelijalla tulee olla liikeidea, jota kehitettään valmennuksessa. Opintojaksolle ei ilmoittauduta Pepissä, vaan sinne tulee hakea erikseen osoitteessa https://www.yritystehdas.fi/oppilaitosvalmennukset/ideasta-yritykseksi. Osallistujat valitaan hakemusten perusteella.