Skip to main content

Idea to Business (5 cr)

Code: ZZ00BC02-3016

General information


Enrollment
01.08.2022 - 25.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
University Services
Teaching languages
Finnish
Teachers
Riku Ojanperä
Johanna Tupamäki
Course
ZZ00BC02
No reservations found for realization ZZ00BC02-3016!

Evaluation scale

Pass/Fail

Content scheduling

Kurssilla työskentely tapahtuu pääsääntöisesti itsenäisenä verkko-opiskeluna. Kurssiin kuuluvat kaksi tapaamista pidetään kurssin virtuaaliluokkahuoneessa:
(tiistait 30.8. & 15.11. klo 9.00) ovat yhteiset ja muuten tehtäviä tehdään omaan tahtiin. Päivystysaikoja eli tapaamisia valmentajan kanssa voi sopia tarpeen mukaan opintojakson ajalle.

Objective

Student is able to realistically assess the profitability of his/her business idea, as well as his/her own capacity to implement it.
Student is able to draw up debriefings needed to plan a new business: product-customer matrix, market analysis, competitor analysis, sales-/marketing plan and financial calculations.
Student is able to pitch his/her idea to investors.

Content

Business plan, own capacity to implement the idea, product/customer matrix, market analysis, competitor analysis, marketing and sales plan, financial calculations, pitching the idea.

Location and time

10 viikkoa kestävä, digi-opintojakso toteutetaan 30.8.-15.11.2022
ryhmän liikeideoiden toiveiden ja tarpeiden mukaan teemoitetuissa työpajoissa.

Materials

Valmentajien jakama materiaali

Teaching methods

Webinaarit
Oppimistehtävät
Opetusvideot
Ohjaustapaamiset valmentajan kanssa

Exam schedules

Opintojakso ei sisällä tenttiä. Oppimistehtäviä tehdään koko kurssin ajan..

Student workload

Webinaarit / työpajat verkossa 4h
Itsenäinen työskentely + mahdolliset ohjaustapaamiset 131h

Assessment criteria, approved/failed

Student is able to realistically assess the profitability of his/her business idea, as well as his/her own capacity to implement it.
Student is able to draw up debriefings needed to plan a new business: product-customer matrix, market analysis, competitor analysis, sales-/marketing plan and financial calculations.
Student is able to pitch his/her idea to investors.

Further information

Opiskelijalla tulee olla liikeidea, jota kehitettään valmennuksessa. Opintojaksolle ei ilmoittauduta Pepissä, vaan sinne tulee hakea erikseen osoitteessa https://www.yritystehdas.fi/oppilaitosvalmennukset/ideasta-yritykseksi. Osallistujat valitaan hakemusten perusteella.

Go back to top of page