Skip to main content

AutoCAD Plant PI-diagram drawings (1 cr)

Code: TERP0120A-3004

General information


Enrollment
01.08.2023 - 15.06.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.08.2023 - 31.07.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
School of Technology
Campus
Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
Bachelor's Degree Programme in Energy and Environmental Technology
Bachelor's Degree Programme in Mechanical Engineering
Teachers
Sami Koponen
Antti Henell
Groups
ZJA23STNO
Avoin amk, Tekniikka, Nonstop, Verkko
ZJK23STNO
Korkeakoulujen välinen yhteistyö, Tekniikka, Nonstop, Verkko
Course
TERP0120A
No reservations found for realization TERP0120A-3004!

Evaluation scale

Pass/Fail

Objective

Opiskelija osaa piirtää PI-kaavion ja ymmärtää prosessin toiminnallisuuden.
TERET Energiatekniikkaosaaminen
TERKT Konetekniikkaosaaminen
YHTTE Työelämäosaaminen

Content

Yksikköprosessien kuvaaminen PI-kaaviona

Materials

Luentomateriaali, PSK-standardit ja videot

Oppimateriaali on julkaistu Moodle-oppimisalustalle, josta löytyvät suomenkieliset videomateriaalit.

Suositellaan hakettavaksi
Koneenpiirustus 1 & 2, Pere A, Kirpe Oy Helsinki, 13 painos 2021. ISBN 978-952-67419-3-2

Teaching methods

Toteutuksella opiskellaan itsenäisesti. Ohjelman käyttö ja harjoitustehtävien tekeminen ohjataan videoilla. Harjoitustehtävät palautetaan oppimisalustalle.

Completion alternatives

Palautettu harjoitustyö

Student workload

Harjoitukset 27h

Assessment criteria, approved/failed

Updating the baseline diagram to meet current standards, and repairing the connections to a working process. Return learning assignments.

Qualifications

Tekninen piirustus ja CAD, matematiikan, fysiikan ja kemian perusosaaminen

Further information

Kurssi on osa laajempaa kokonaisuutta Prosessisuunnittelu TERP0120, eikä sitä voida ottaa valinnaisiin aineisiin, jos ko. kurssi kuuluu pakollisiin aineisiin.

Go back to top of page