Rakennussähkösuunnitteluprojekti (3 op)
Toteutuksen tunnus: TSAR0620-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.08.2023 - 22.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
07.10.2024 - 18.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Verkko-opetus
- Yksikkö
- Teknologiayksikkö
- Toimipiste
- Lutakon kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 30
- Koulutus
- Sähkö- ja automaatiotekniikka (AMK)
- Opettajat
- Vesa Hytönen
- Ryhmät
-
TSA22SSSähkö- ja automaatiotekniikka (AMK)
-
TSA22SASähkö- ja automaatiotekniikka (AMK)
-
ZJA24STSAPAvoin amk, Sähköpätevyys, monimuoto
- Opintojakso
- TSAR0620
Toteutuksella on 9 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 11 t 45 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 10.10.2024 klo 17:00 - 18:00 (1 t 0 min) |
Rakennussähkösuunnitteluprojekti (aloitustunnit) |
Teams
|
Ti 22.10.2024 klo 08:15 - 09:45 (1 t 30 min) |
Rakennussähkösuunnitteluprojekti - teoriatehtävien ohjaus |
P2_D327
CISCO-laboratorio
|
Ma 28.10.2024 klo 12:30 - 14:00 (1 t 30 min) |
Rakennussähkösuunnitteluprojekti Cadmatic-/kaavioharjoitusten ohjeistus |
Teams
|
To 07.11.2024 klo 13:15 - 14:15 (1 t 0 min) |
Rakennussähkösuunnitteluprojekti - Opiskelijaesittely |
Kiinteistösähkösuunnittelijan työnkuva Granlundilla
|
Ke 13.11.2024 klo 11:00 - 12:30 (1 t 30 min) |
Rakennussähkösuunnitteluprojekti TSAR0620-3007 |
R35F310
CAE-lab
|
Ke 20.11.2024 klo 11:00 - 12:30 (1 t 30 min) |
Rakennussähkösuunnitteluprojekti TSAR0620-3007 |
R35F310
CAE-lab
|
Ke 27.11.2024 klo 11:00 - 12:30 (1 t 30 min) |
Rakennussähkösuunnitteluprojekti TSAR0620-3007 |
R35F310
CAE-lab
|
Ke 04.12.2024 klo 11:00 - 12:30 (1 t 30 min) |
Rakennussähkösuunnitteluprojekti TSAR0620-3007 |
R35F310
CAE-lab
|
To 12.12.2024 klo 11:30 - 12:15 (0 t 45 min) |
Pihavajan sähköistys (Joululoma edition) |
Teams
|
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Tavoitteet
Perehdyt rakennussähkösuunnitteluprojektiin toteutuksen näkökulmasta. Tällä opintojaksolla opiskelu edellyttää sähkötekniikan tuntemista. Tämä opintojakso tarjoaa sitä osaamista, mitä tämän suunnittelualan projekteissa tarvitaan.
EUR-ACE TEKNIIKAN SOVELTAMINEN KÄYTÄNTÖÖN
Osaat luoda kiinteistön sähköjärjestelmiin liittyvää dokumentaatiota. Dokumentaatio koostuu maadoituskaaviosta, keskuskaaviosta, tasopiirustuskuvasta ja erilaisista luetteloista.
EA-CT VIESTINTÄ JA TIIMITYÖ
Sinulla on kyky kommunikoida tehokkaasti informaatiosta, ideoista, ongelmista ja ratkaisuista projektiryhmässä ja toimitusrajapinnoissa. Osaat toimia tehokkaasti yksilönä ja projektiryhmän jäsenenä.
Sisältö
Rakennussähkösuunnitteluun liittyvän ohjelmiston perusteet
Suunnitteluprojektin lähtötietoihin tutustuminen
Suunnitteluprojektiryhmän muodostaminen ja työnjako
Suunnitteluprojektin aikataulutus, seuranta ja raportointi
Suunnitteluprojektin dokumentaation tuottaminen
Suunnitteludokumentaation laadun arviointi
Oppimateriaalit
Oppimisympäristön (Moodle) materiaalit
Opetusmenetelmät
Oppimismenetelmänä käytetään ongelmaperustaista oppimista. Konkreettisesti oppiminen tapahtuu itsenäisesti suoritettavien ja palautettavien oppimistehtävien kautta. Oppimistehtävien suorittamista ohjataan video-ohjeistuksilla ja/tai kontakti- /etätunneilla. Opintojaksolla suoritetaan oppimisympäristössä olevat tehtäväkokonaisuudet.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työelämäyhteistyötä tehdään CADMATIC Electrical -koulutusten muodossa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Oppimisympäristön (Moodle) tehtäväkokonaisuudet, ei tenttiä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan laskennallinen kokonaiskuormitus on 81 tuntia oppimistyötä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty (S): Hallitset rakennussähkösuunnitteluun liittyvän ohjelmistoympäristön peruskäytön ja pystyt laatimaan rakennussähködokumentaatiota osana projektiryhmää. Pystyt asiantuntevalla viestinnällä viemään asioita eteenpäin projektin eri vaiheissa ja osallistut dokumentaation laadun arviointiin.
Esitietovaatimukset
Sähkötekniikan perustuntemus
Lisätiedot
Itsearvioinnit tehdään pääosin oppimistehtävien avulla. Arviointipäätös pohjautuu oppimisympärissä oleviin tehtäväkokonaisuuksiin.