Siirry suoraan sisältöön

Rakennussähkösuunnitteluprojekti (3 op)

Toteutuksen tunnus: TSAR0620-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 22.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.10.2024 - 18.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Verkko-opetus
Yksikkö
Teknologiayksikkö
Toimipiste
Lutakon kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
Sähkö- ja automaatiotekniikka (AMK)
Opettajat
Vesa Hytönen
Ryhmät
TSA22SS
Sähkö- ja automaatiotekniikka (AMK)
TSA22SA
Sähkö- ja automaatiotekniikka (AMK)
ZJA24STSAP
Avoin amk, Sähköpätevyys, monimuoto
Opintojakso
TSAR0620

Toteutuksella on 9 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 11 t 45 min.

Aika Aihe Tila
To 10.10.2024 klo 17:00 - 18:00
(1 t 0 min)
Rakennussähkösuunnitteluprojekti (aloitustunnit)
Teams
Ti 22.10.2024 klo 08:15 - 09:45
(1 t 30 min)
Rakennussähkösuunnitteluprojekti - teoriatehtävien ohjaus
P2_D327 CISCO-laboratorio
Ma 28.10.2024 klo 12:30 - 14:00
(1 t 30 min)
Rakennussähkösuunnitteluprojekti Cadmatic-/kaavioharjoitusten ohjeistus
Teams
To 07.11.2024 klo 13:15 - 14:15
(1 t 0 min)
Rakennussähkösuunnitteluprojekti - Opiskelijaesittely
Kiinteistösähkösuunnittelijan työnkuva Granlundilla
Ke 13.11.2024 klo 11:00 - 12:30
(1 t 30 min)
Rakennussähkösuunnitteluprojekti TSAR0620-3007
R35F310 CAE-lab
Ke 20.11.2024 klo 11:00 - 12:30
(1 t 30 min)
Rakennussähkösuunnitteluprojekti TSAR0620-3007
R35F310 CAE-lab
Ke 27.11.2024 klo 11:00 - 12:30
(1 t 30 min)
Rakennussähkösuunnitteluprojekti TSAR0620-3007
R35F310 CAE-lab
Ke 04.12.2024 klo 11:00 - 12:30
(1 t 30 min)
Rakennussähkösuunnitteluprojekti TSAR0620-3007
R35F310 CAE-lab
To 12.12.2024 klo 11:30 - 12:15
(0 t 45 min)
Pihavajan sähköistys (Joululoma edition)
Teams
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Tavoitteet

Perehdyt rakennussähkösuunnitteluprojektiin toteutuksen näkökulmasta. Tällä opintojaksolla opiskelu edellyttää sähkötekniikan tuntemista. Tämä opintojakso tarjoaa sitä osaamista, mitä tämän suunnittelualan projekteissa tarvitaan.

EUR-ACE TEKNIIKAN SOVELTAMINEN KÄYTÄNTÖÖN
Osaat luoda kiinteistön sähköjärjestelmiin liittyvää dokumentaatiota. Dokumentaatio koostuu maadoituskaaviosta, keskuskaaviosta, tasopiirustuskuvasta ja erilaisista luetteloista.

EA-CT VIESTINTÄ JA TIIMITYÖ
Sinulla on kyky kommunikoida tehokkaasti informaatiosta, ideoista, ongelmista ja ratkaisuista projektiryhmässä ja toimitusrajapinnoissa. Osaat toimia tehokkaasti yksilönä ja projektiryhmän jäsenenä.

Sisältö

Rakennussähkösuunnitteluun liittyvän ohjelmiston perusteet
Suunnitteluprojektin lähtötietoihin tutustuminen
Suunnitteluprojektiryhmän muodostaminen ja työnjako
Suunnitteluprojektin aikataulutus, seuranta ja raportointi
Suunnitteluprojektin dokumentaation tuottaminen
Suunnitteludokumentaation laadun arviointi

Oppimateriaalit

Oppimisympäristön (Moodle) materiaalit

Opetusmenetelmät

Oppimismenetelmänä käytetään ongelmaperustaista oppimista. Konkreettisesti oppiminen tapahtuu itsenäisesti suoritettavien ja palautettavien oppimistehtävien kautta. Oppimistehtävien suorittamista ohjataan video-ohjeistuksilla ja/tai kontakti- /etätunneilla. Opintojaksolla suoritetaan oppimisympäristössä olevat tehtäväkokonaisuudet.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Työelämäyhteistyötä tehdään CADMATIC Electrical -koulutusten muodossa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Oppimisympäristön (Moodle) tehtäväkokonaisuudet, ei tenttiä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan laskennallinen kokonaiskuormitus on 81 tuntia oppimistyötä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty (S): Hallitset rakennussähkösuunnitteluun liittyvän ohjelmistoympäristön peruskäytön ja pystyt laatimaan rakennussähködokumentaatiota osana projektiryhmää. Pystyt asiantuntevalla viestinnällä viemään asioita eteenpäin projektin eri vaiheissa ja osallistut dokumentaation laadun arviointiin.

Esitietovaatimukset

Sähkötekniikan perustuntemus

Lisätiedot

Itsearvioinnit tehdään pääosin oppimistehtävien avulla. Arviointipäätös pohjautuu oppimisympärissä oleviin tehtäväkokonaisuuksiin.

Siirry alkuun