Digitalization in Business (5 cr)
Code: MMZZ2000-3009
General information
- Enrollment
-
01.08.2024 - 22.08.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
21.10.2024 - 09.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Face-to-face
- Unit
- School of Business
- Campus
- Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in Service Business
- Teachers
- Jouni Kärkkäinen
- Karoliina Väisänen
- Groups
-
MPT22S1Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
- Course
- MMZZ2000
Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 16 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 22.10.2024 time 13:00 - 15:00 (2 h 0 min) |
Digitalisaation mahdollisuudet liiketoiminnassa MMZZ2000-3009 |
R35D149
Business lounge (aik)
|
Tue 29.10.2024 time 13:00 - 15:00 (2 h 0 min) |
Digitalisaation mahdollisuudet liiketoiminnassa MMZZ2000-3009 |
R35F204
IT-tila
|
Tue 05.11.2024 time 13:00 - 15:00 (2 h 0 min) |
Digitalisaation mahdollisuudet liiketoiminnassa MMZZ2000-3009 |
R35D149
Business lounge (aik)
|
Tue 12.11.2024 time 13:00 - 15:00 (2 h 0 min) |
Digitalisaation mahdollisuudet liiketoiminnassa MMZZ2000-3009 |
R35D149
Business lounge (aik)
|
Tue 19.11.2024 time 13:00 - 15:00 (2 h 0 min) |
Digitalisaation mahdollisuudet liiketoiminnassa MMZZ2000-3009 |
R35D149
Business lounge (aik)
|
Tue 26.11.2024 time 13:00 - 15:00 (2 h 0 min) |
Digitalisaation mahdollisuudet liiketoiminnassa MMZZ2000-3009 |
R35D149
Business lounge (aik)
|
Tue 03.12.2024 time 13:00 - 15:00 (2 h 0 min) |
Digitalisaation mahdollisuudet liiketoiminnassa MMZZ2000-3009 |
R35D149
Business lounge (aik)
|
Tue 10.12.2024 time 13:00 - 15:00 (2 h 0 min) |
Digitalisaation mahdollisuudet liiketoiminnassa MMZZ2000-3009 |
R35D149
Business lounge (aik)
|
Evaluation scale
0-5
Content scheduling
Digital transformation and trends
Digital strategy
Basics of digital marketing
UX design and interaction in digital development
Ecosystems and systems thinking
Outsourcing, partnerships and networks in business models
What is AI
Objective
Opit ymmärtämään digitaalisuuden merkityksen ja mahdollisuudet liiketoiminnassa, sekä yritysten ja palveluiden kehittämisessä. Opit hyödyntämään digitaalisen transformaation muutosvoimia liiketoiminnassa. Opit käyttämään systeemiajattelua verkostomaisessa liiketoiminnassa. Opit tekemään käyttäjälähtöistä yhteiskehittämistä yhteistyöverkostoissa sekä opit työkaluja ja keinoja digitaalisen liiketoiminnan ja palvelujen kehittämiseen. Opit sisäisten palvelujen ja työntekijäkokemuksen kehittämisen merkityksen digitaalisessa liiketoiminnassa.
Content
Digital transformation and trends
Digital strategy
Basics of digital marketing
User orientation and interaction in digital development
Ecosystems and systems thinking
Outsourcing, partnerships and networks in business models
Basics of Artificial Intelligence
Location and time
Contact teaching at Rajakatu main campus
Materials
Kotler, P., Kartajaya, H. & Setiawan, I. (2017). Marketing 4.0: Moving from traditional to digital. Wiley.
Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., Mero, J. & Mäkelä, T. 2022. Digimarkkinointi: Luo strategia, vie se käytäntöön, myy enemmän. Alma Talent.
Google's Digital marketing certificate:
https://learndigital.withgoogle.com/digitalgarage-fi/course/digital-marketing
The Elements of AI online course materials:
Part 1: What is AI and Part 4. Machine learning
https://www.elementsofai.com/
Other study materials are informed during the course
Teaching methods
The course alternates independent literature studies, lectures, online materials and assignments
Independent study of the theories and concepts of the topic
Lectures
Company visit
Self-study and group work
Self-assessment and peer review
Employer connections
Visit at Jamk's Digi & Game Center
Exam schedules
There's no exam during the course.
Completion alternatives
Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen).
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen.
Opinnollistaminen.
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.
Student workload
Lectures 30h
Self-study 65h
Group work 40h
Total 135h
Assessment criteria, satisfactory (1)
1 Välttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija tietää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä tuettuna yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.
2 Tyydyttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteet palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.
Assessment criteria, good (3)
3 Hyvä
Opiskelija tuntee digitaalisen transformaation perusteet liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee yhteiskehittämisen ryhmässä. Opiskelija tuntee digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.
4 Kiitettävä
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija hyödyntää digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.
Assessment criteria, excellent (5)
5 Erinomainen
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija osaa analysoida digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija osaa kertoa kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.
Qualifications
Basics of Hospitality management
Services Marketing
Further information
Avoin amk 3
Osaamisen arviointi ja palaute arvioitavasta yksilötehtävästä.
Osaamisen arviointi ja palaute ryhmätyöhön liittyvästä osaamisesta.
Osaamisen ja aktiivisuuden arviointi harjoitustehtävissä.
Ryhmän vertaisarviointi ryhmätyöhön liittyvästä osaamisesta.