Digitalization in Business (5 cr)
Code: MMZZ2000-3010
General information
- Enrollment
-
18.11.2024 - 09.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2025 - 31.03.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- School of Business
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 45
- Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in Service Business
- Teachers
- Jouni Kärkkäinen
- Groups
-
MPT22SMPalveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
-
ZJA25KMAvoin amk, marata
- Course
- MMZZ2000
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 10 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 14.01.2025 time 17:00 - 19:00 (2 h 0 min) |
Digitalisaation mahdollisuudet liiketoiminnassa MMZZ2000-3010 |
Webinaari
|
Tue 28.01.2025 time 17:00 - 19:00 (2 h 0 min) |
Digitalisaation mahdollisuudet liiketoiminnassa MMZZ2000-3010 |
Webinaari
|
Tue 11.02.2025 time 17:00 - 19:00 (2 h 0 min) |
Digitalisaation mahdollisuudet liiketoiminnassa MMZZ2000-3010 |
Webinaari
|
Tue 04.03.2025 time 17:00 - 19:00 (2 h 0 min) |
Digitalisaation mahdollisuudet liiketoiminnassa MMZZ2000-3010 |
Webinaari
|
Tue 18.03.2025 time 17:00 - 19:00 (2 h 0 min) |
Digitalisaation mahdollisuudet liiketoiminnassa MMZZ2000-3010 |
Webinaari
|
Evaluation scale
0-5
Content scheduling
Introduction to the opportunities of digitalization
Digital environment and trends
Digital customer experience, accessibility, and usability of digital services
Digital marketing
Digital distribution channels
Basics of AU
Digital strategy and business intelligence
Objective
Opit ymmärtämään digitaalisuuden merkityksen ja mahdollisuudet liiketoiminnassa, sekä yritysten ja palveluiden kehittämisessä. Opit hyödyntämään digitaalisen transformaation muutosvoimia liiketoiminnassa. Opit käyttämään systeemiajattelua verkostomaisessa liiketoiminnassa. Opit tekemään käyttäjälähtöistä yhteiskehittämistä yhteistyöverkostoissa sekä opit työkaluja ja keinoja digitaalisen liiketoiminnan ja palvelujen kehittämiseen. Opit sisäisten palvelujen ja työntekijäkokemuksen kehittämisen merkityksen digitaalisessa liiketoiminnassa.
Content
Digital transformation and trends
Digital strategy
Basics of digital marketing
User orientation and interaction in digital development
Ecosystems and systems thinking
Outsourcing, partnerships and networks in business models
Basics of Artificial Intelligence
Location and time
The course will be held online.
Materials
Lahtinen, N., Pulkka,K., Viinamäki, P., Mero, J. & Karjaluoto, H. 2024. Digimarkkinointi + AI - Tee tekoälystä yrityksesi kilpailuetu ja kasvata myyntiä. Alma Insights.
Gassen, R., Digitaalinen työympäristö - näin taivutat teknologian yrityksen tarpeisiin. 2022. Alma Insights.
Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., Mero, J. & Mäkelä, T. 2022. Digimarkkinointi: Luo strategia, vie se käytäntöön, myy enemmän. Alma Talent.
Kotler, P., Kartajaya, H. & Setiawan, I. 2017. Marketing 4.0: Moving from traditional to digital. Wiley.
Google digimarkkinoinnin perusteet -sertifikaatti
https://learndigital.withgoogle.com/digitalgarage-fi/course/digital-marketing
Tekoälyn perusteet -verkkokurssin oppimateriaalit:
Luku 1: Mitä tekoäly on ja luku 4. Koneoppiminen
https://www.elementsofai.com/
The other material of the course will be announced during the course.
Teaching methods
The course alternates independent literature studies, lectures, online materials and assignments
Independent study of the theories and concepts of the topic
Lectures
Self-study and group work, which will be carried out during the course.
Self-assessment and peer review
Exam schedules
This course does not involve exam.
Completion alternatives
Recognition of prior learning and experience
Accreditation
Detailed guidelines can be found in the degree regulations.
Student workload
Lectures 10h
Group work 25h
Self sudy 100h
Total 135h
Assessment criteria, satisfactory (1)
1 Välttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija tietää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä tuettuna yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.
2 Tyydyttävä
Opiskelija tunnistaa digitaalisen transformaation perusteita liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteet palvelujen kehittämisessä. Opiskelija osaa tehdä yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija tunnistaa digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä. Opiskelija tietää perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.
Assessment criteria, good (3)
3 Hyvä
Opiskelija tuntee digitaalisen transformaation perusteet liittyen liiketoimintaan. Opiskelija osaa systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee yhteiskehittämisen ryhmässä. Opiskelija tuntee digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.
4 Kiitettävä
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija hyödyntää digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija hallitsee perusteet kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.
Assessment criteria, excellent (5)
5 Erinomainen
Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen transformaation perusteita liiketoiminnassa. Opiskelija käyttää systeemiajattelun pääperiaatteita palvelujen kehittämisessä. Opiskelija hallitsee ja toteuttaa vastuullisesti yhteiskehittämistä ryhmässä. Opiskelija osaa analysoida digitaalisia keinoja palvelujen kehittämisessä sekä osaa valita niitä tarpeen mukaisesti. Opiskelija osaa kertoa kokemusten hyödyntämisen merkityksestä digitaalisessa kehittämisessä.
Qualifications
Basics of Hospitality management
Services Marketing
Further information
In the course, you will get to know the concepts, subject areas and methods of application of digitalization from the perspective of service business. You will learn to understand the importance and development principles of the digital customer journey. You understand how the possibilities of digitization can be used in service business. In addition, you will master the basic operating principles and utilization possibilities of various digital marketing and sales platforms from the perspective of service industries.
The course is evaluated for the competence related to the completion of various individual and group tasks according to the evaluation criteria described for the course.
Self-evaluation to be carried out during the course.