Siirry suoraan sisältöön

Introduction to Game Graphics (5 op)

Toteutuksen tunnus: HG00CF48-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2024 - 22.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
21.10.2024 - 20.03.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 45
Koulutus
Bachelor's Degree Programme in Business Information Technology
Opettajat
Juulia Kääriä
Ajoitusryhmät
Pienryhmä 1 (Paikkoja: 25 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmä 2 (Paikkoja: 25 . Avoin AMK : 0.)
Ryhmät
HTG24S1
Bachelor's Degree Programme in Business Information Technology
ZJAHTG24S1
Avoin AMK, Tiko, AMK-väylät, BIT, tradenomi amk
Pienryhmät
Pienryhmä 1
Pienryhmä 2
Opintojakso
HG00CF48

Toteutuksella on 18 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 43 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Ti 29.10.2024 klo 08:30 - 11:00
(2 t 30 min)
Introduction to Game Graphics HG00CF48-3001 - Group 1
R35A210 Opetus ja projektit
Pe 01.11.2024 klo 13:00 - 15:30
(2 t 30 min)
Introduction to Game Graphics HG00CF48-3001 - Group 2
R35A210 Opetus ja projektit
Ti 05.11.2024 klo 08:30 - 11:00
(2 t 30 min)
Introduction to Game Graphics HG00CF48-3001 - Group 1
R35A210 Opetus ja projektit
Pe 08.11.2024 klo 13:00 - 15:30
(2 t 30 min)
Introduction to Game Graphics HG00CF48-3001 - Group 2
R35A210 Opetus ja projektit
Ti 19.11.2024 klo 08:30 - 11:00
(2 t 30 min)
Introduction to Game Graphics HG00CF48-3001 - Group 1
R35A210 Opetus ja projektit
Pe 22.11.2024 klo 13:00 - 15:30
(2 t 30 min)
Introduction to Game Graphics HG00CF48-3001 - Group 2
R35A210 Opetus ja projektit
Ti 26.11.2024 klo 08:30 - 11:00
(2 t 30 min)
Introduction to Game Graphics HG00CF48-3001 - Group 1
R35A210 Opetus ja projektit
Pe 29.11.2024 klo 13:00 - 15:30
(2 t 30 min)
Introduction to Game Graphics HG00CF48-3001 - Group 2
R35A210 Opetus ja projektit
Ti 03.12.2024 klo 08:30 - 11:00
(2 t 30 min)
Introduction to Game Graphics HG00CF48-3001 - Group 1
R35A210 Opetus ja projektit
To 05.12.2024 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Introduction to Game Graphics HG00CF48-3001 - Group 2
R35A210 Opetus ja projektit
Ti 10.12.2024 klo 08:30 - 11:00
(2 t 30 min)
Introduction to Game Graphics HG00CF48-3001 - Group 1
R35A210 Opetus ja projektit
Pe 13.12.2024 klo 13:00 - 15:30
(2 t 30 min)
Introduction to Game Graphics HG00CF48-3001 - Group 2
R35A210 Opetus ja projektit
Ma 16.12.2024 klo 09:30 - 12:00
(2 t 30 min)
Introduction to Game Graphics HG00CF48-3001
R35A210 Opetus ja projektit
Ti 17.12.2024 klo 08:30 - 11:00
(2 t 30 min)
Introduction to Game Graphics HG00CF48-3001 - Group 1
R35A210 Opetus ja projektit
Ti 14.01.2025 klo 10:15 - 12:15
(2 t 0 min)
Introduction to Game Graphics HG00CF48-3001
R35A210 Opetus ja projektit
Ke 22.01.2025 klo 10:00 - 12:30
(2 t 30 min)
Introduction to Game Graphics HG00CF48-3001
R35A210 Opetus ja projektit
Ke 05.02.2025 klo 08:15 - 10:15
(2 t 0 min)
Introduction to Game Graphics HG00CF48-3001
R35A210 Opetus ja projektit
Ke 05.02.2025 klo 10:30 - 12:30
(2 t 0 min)
Introduction to Game Graphics HG00CF48-3001
R35A210 Opetus ja projektit
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Kurssin tavoitteet (tavoitteet):
Oletko koskaan miettinyt, mikä saa pelin tuntumaan ja näyttämään taidekokemukselta? Tai miten pelien graafinen puoli toteutetaan? Miksi tietyt esteettiset ratkaisut toimivat tiettyihin tarkoituksiin?

Pelinkehityksen aloittaminen ei ole koskaan aiemmin ollut yhtä helppoa kuin nyt, kaikkien vapaasti saatavilla olevien työkalujen ansiosta. Kuitenkin, jotta pelisi voisi tuntua ja näyttää juuri siltä kuin haluat näiden työkalujen avulla, sinulla tulisi silti olla perusymmärrys siitä, mikä peligrafiikka on ja miten sitä voidaan suunnitella ja luoda yhdessä muiden ydintyökalujen kanssa.

Nyt on mahdollisuutesi käyttää taiteellisia taitojasi ja alkaa tehdä pelejä, jotka todella saavat sinut tuntemaan jotakin! Tehdään jotain oikukasta!

Kurssin kompetenssit:
Pelin tuotanto: Opiskelija voi tuottaa peligrafiikkaan liittyvää sisältöä peliprojektille ja työskennellä työkalujen kanssa. Opiskelija voi toteuttaa grafiikkaan liittyviä varoja pelimoottorilla. Opiskelija voi tuottaa arvoa peliprojektille työskennellessään peligrafiikkaan liittyvässä erikoisasiantuntijan roolissa.

Kurssin oppimistavoitteet (tulokset):
Kurssin jälkeen ymmärrät, mikä peligrafiikka on ja mitä ydintyökaluja voit käyttää sen luomiseen. Tutustut erilaisiin visuaalisiin esteettisyyksiin ja tyyleihin ja ymmärrät, miksi jotkin asiat toimivat ja toiset eivät. Ymmärrät myös, miten grafiikkaa voidaan käyttää yhdessä pelimoottorin kanssa peligrafiikan teorian mukaisesti peligrafiikan kehittämiseen. Voit soveltaa tietämystäsi luodaksesi graafisia rakennuspalikoita peliprototyypille (tai pelille).

Sisältö

Tämän kurssin aikana tutustut muun muassa peligrafiikan teoriaan, suunnitteluun ja työkaluihin. Peligrafiikan työkalut sisältävät suunnittelu- ja tuotantotyökalut eri grafiikkakategorioille (3D ja 2D). Peligrafiikan työkaluja käydään läpi vähimmäistasolla joissakin edellä mainituista kategorioista. Saat kokemusta peligrafiikan luomisprosessista luomalla ja käyttämällä graafisia rakennuspalikoita erikoisalanäkökulmasta. Opit myös terminologiaa, joka liittyy visuaaliseen estetiikkaan ja tyyleihin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Välttävä (1): Sinulla on perustiedot peligrafiikan teorian periaatteista ja niihin liittyvistä keskeisistä kehitystyökaluista. Ymmärrät, miten luoda peligrafiikan omaisuuseriä tyhjästä taideohjelmistoilla ja miten käyttää niitä pelimoottorissa, hyödyntäen valittua erikoisalaa ja siihen liittyviä taitoja.

Tyydyttävä (2): Sinulla on perustava käsitys suurimmasta osasta peligrafiikan teorian periaatteita ja niihin liittyvistä keskeisistä kehitystyökaluista. Pystyt muokkaamaan peligrafiikan omaisuuseriä taideohjelmistoilla ja pelimoottorilla, hyödyntäen valittua erikoisalaa ja siihen liittyviä taitoja.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3): Sinulla on perustava ymmärrys useimmista peligrafiikan teorian periaatteista ja niihin liittyvistä keskeisistä kehitystyökaluista ja osaat analysoida valmiita grafiikkaresursseja. Kykenet muokkaamaan valmiita tai luomaan omia peligrafiikkavaroja alusta alkaen grafiikkatyökaluilla ja pelimoottorilla, hyödyntäen valittua erikoisalasi teoriaa ja taitoja. Tunnet erilaiset visuaaliset tyylit ja niihin liittyvät esteettiset näkökulmat.

Erittäin hyvä (4): Osaat pääkohdat peligrafiikan teorian periaatteista ja niihin liittyvistä keskeisistä kehitystyökaluista. Kykenet luomaan omia pelitaiteen resursseja alusta alkaen grafiikkatyökaluilla ja pelimoottorilla, hyödyntäen valittua erikoisalasi teoriaa ja taitoja. Voit hyödyntää hieman kehittyneempiä aiheita, kuten esteettisiä näkökohtia. Tunnet erilaiset visuaaliset tyylit ja niihin liittyvät esteettiset näkökulmat ja voit luoda omia resursseja tiettyjen tyylien mukaisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5): Hallitset erinomaisesti peligrafiikan teorian periaatteet ja niihin liittyvät keskeiset kehitystyökalut. Voit arvioida kriittisesti valmiita grafiikkaomaisuuksia. Voit käyttää taitojasi suunnitellaksesi ja kehittääksesi omia peligrafiikkaominaisuuksia alusta alkaen grafiikkatyökalujen ja pelimoottorin avulla, hyödyntäen valitsemaasi erikoisalateoriaa ja -taitoja. Olet tehnyt yhteistyötä muiden pelikehittäjien kanssa projekteissasi. Tunnet erilaiset visuaaliset tyylit ja niihin liittyvät estetiikat ja voit luoda omia ominaisuuksia noudattaen tiettyjä visuaalisia estetiikoita ja tyylejä. Voit analysoida ja toteuttaa erilaisia suunnitteluratkaisuja kriittisesti.

Esitietovaatimukset

Ei edellytetä aiempaa taidekokemusta. Perustaidot pelimoottorin käytössä ovat erittäin suositeltavia. Taidot muiden liittyvien työkalujen, kuten versionhallintajärjestelmän tai minkä tahansa taiteen tuotantotyökalun, kanssa ovat hyödyllisiä.

Lisätiedot

avoin amk 15 (sis. max-määrään)

Siirry alkuun