Band Pedagogics (pop/jazz) (5 cr)
Code: KP00BA82-3002
General information
- Enrollment
-
01.08.2024 - 22.08.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
26.08.2024 - 17.04.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Face-to-face
- Unit
- School of Health and Social Studies
- Campus
- Finnish Music Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in Music Pedagogue
Realization has 9 reservations. Total duration of reservations is 13 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 12.09.2024 time 11:15 - 12:45 (1 h 30 min) |
Yhtyepedagogiikka (pop/jazz) KP00BA82-3002 |
Verkko-opetus
|
Thu 26.09.2024 time 11:15 - 12:45 (1 h 30 min) |
Yhtyepedagogiikka (pop/jazz) KP00BA82-3002 |
Verkko-opetus
|
Thu 24.10.2024 time 11:15 - 12:45 (1 h 30 min) |
Yhtyepedagogiikka (pop/jazz) KP00BA82-3002 |
Verkko-opetus
|
Thu 28.11.2024 time 11:15 - 12:45 (1 h 30 min) |
Yhtyepedagogiikka (pop/jazz) KP00BA82-3002 |
Verkko-opetus
|
Thu 12.12.2024 time 11:15 - 12:45 (1 h 30 min) |
Yhtyepedagogiikka (pop/jazz) KP00BA82-3002 |
Verkko-opetus
|
Thu 16.01.2025 time 11:15 - 12:45 (1 h 30 min) |
Yhtyepedagogiikka (pop/jazz) KP00BA82-3002 |
Verkko-opetus
|
Thu 13.02.2025 time 11:15 - 12:45 (1 h 30 min) |
Yhtyepedagogiikka (pop/jazz) KP00BA82-3002 |
Verkko-opetus
|
Thu 13.03.2025 time 11:15 - 12:45 (1 h 30 min) |
Yhtyepedagogiikka (pop/jazz) KP00BA82-3002 |
Verkko-opetus
|
Thu 17.04.2025 time 11:15 - 12:45 (1 h 30 min) |
Yhtyepedagogiikka (pop/jazz) KP00BA82-3002 |
Verkko-opetus
|
Evaluation scale
Pass/Fail
Objective
Olet perehtynyt rytmimusiikin yhtyesoitinten perusteiden keskeisiin opetusmenetelmiin sekä opetusmateriaaleihin ja kykenet kehittämään ja soveltamaan niitä. Sinulla on perusvalmiudet opettamiseen ja opettajan työhön. Osaat toimia erilaisten bändiryhmien ohjaajana ja pystyt tuottamaan ryhmiin soveltuvaa opetusmateriaalia. Hahmotat ryhmädynamiikan perusilmiöitä ja osaat hyödyntää omia persoonallisia ja musiikillisia vahvuuksiasi bändiryhmän ohjaajana. Olet perehtynyt oppimisen ohjaukseen ja arviointiin käytännön opetustyössä sekä osaat toimia työyhteisössä. Osaat arvioida omaa ja toisten osaamista rakentavasti ja realistisesti. Osaat tuottaa oppimateriaalia verkko-oppimisympäristöön.
Osaamiset: Oppimisen ja tiedonhallinnan osaaminen, musiikin luovan tuottamisen osaaminen, oppimisen ohjaamisen osaaminen.
Content
Opintojaksolla perehdyt rytmimusiikin eri kokoonpanoille ja eri tyylisuunnille sovitettuun materiaaliin ja harjoittelet niiden kehittämistä ja soveltamista käytännön opetustilanteisiin. Tutustut ryhmädynamiikan ja yhteissoiton perusteisiin ja opettelet tyypillisten yhtyeopetustilanteiden suunnittelua, toteuttamista ja hallintaa opettajan ammattietiikkaa noudattaen. Tuotat oppimateriaalia verkko-oppimisympäristöön, sekä tutustut saatavilla oleviin tarkoituksenmukaisiin digitaalisiin bändiopetussovelluksiin. Seuraat ja vertaisarvioit muiden opiskelijoiden opetusharjoittelua.
Location and time
The seminars are carried out as online lessons in Zoom, 10 x 90 min. The first time, the seminar times will be agreed upon.
Materials
Literature related to group dynamics, learning- and teaching material related to the basics of playing in a band, the basics of the broad and general curriculum of the basic studies of basic art education in terms of playing in an ensemble.
Teaching methods
Seminars, learning assignments, tutoring sessions, observing the teaching, independent work
Employer connections
The ensemble conducting training related to the study course takes place at the educational institutions of JAMK´s partners.
Student workload
Ohjaavan opettajan tunnit 10h, seminaarit 20h, opetusharjoittelun seuraaminen ja vertaisarviointi 25h, itsenäinen työskentely 50-75h, portfoliotyöskentely 5h.
Assessment criteria, approved/failed
The students participate actively in lesson planning and following. They complete the lesson auditing and assignments required. They are well acquainted with the main teaching methods in ensemble and teaching materials and are able to apply them. They possess the basic readiness for teaching work. They are able to evaluate their own and their students' practical teaching and make use of portfolio as teaching support. They are also capable of evaluating the theaching of others constructively and realistically.
Qualifications
The students are well acquainted with the principles of pop/jazz and understand diverse concepts relatedd to the learning of music. They understand the meaning of teaching planning as the basis of teaching.
Further information
Evaluation from the supervising teacher, peer evaluation, self evaluation.