Assessment of Occupation and Participation in Occupational Therapy (5 cr)
Code: STTS2013-3012
General information
- Enrollment
-
01.08.2024 - 22.08.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
28.10.2024 - 18.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- School of Health and Social Studies
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in Occupational Therapy
- Teachers
- Jaana Ritsilä
- Liisa Mattila
- Teacher in charge
- Liisa Mattila
- Groups
-
STT23S1Toimintaterapeutti (AMK)
- Course
- STTS2013
Realization has 10 reservations. Total duration of reservations is 29 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 30.10.2024 time 12:00 - 15:00 (3 h 0 min) |
Toiminnan ja osallistumisen arviointi toimintaterapiassa STTS2013-3012 |
P2_D307
Oppimis- ja luovan toiminnan tila
|
Thu 31.10.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Toiminnan ja osallistumisen arviointi toimintaterapiassa STTS2013-3012 |
P2_D307
Oppimis- ja luovan toiminnan tila
|
Tue 05.11.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Toiminnan ja osallistumisen arviointi toimintaterapiassa STTS2013-3012 |
P2_D307
Oppimis- ja luovan toiminnan tila
|
Fri 22.11.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Toiminnan ja osallistumisen arviointi toimintaterapiassa STTS2013-3012 |
P2_D307
Oppimis- ja luovan toiminnan tila
|
Wed 27.11.2024 time 12:00 - 15:00 (3 h 0 min) |
Toiminnan ja osallistumisen arviointi toimintaterapiassa STTS2013-3012 |
Pk35_AP15
Puistokoti
|
Thu 28.11.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Toiminnan ja osallistumisen arviointi toimintaterapiassa STTS2013-3012 |
P2_D307
Oppimis- ja luovan toiminnan tila
|
Tue 03.12.2024 time 12:30 - 15:30 (3 h 0 min) |
Toiminnan ja osallistumisen arviointi toimintaterapiassa STTS2013-3012 |
P2_D307
Oppimis- ja luovan toiminnan tila
|
Thu 05.12.2024 time 09:30 - 12:00 (2 h 30 min) |
Toiminnan ja osallistumisen arviointi toimintaterapiassa STTS2013-3012 |
P2_D307
Oppimis- ja luovan toiminnan tila
|
Tue 10.12.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Toiminnan ja osallistumisen arviointi toimintaterapiassa STTS2013-3012 |
P2_D307
Oppimis- ja luovan toiminnan tila
|
Thu 12.12.2024 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Toiminnan ja osallistumisen arviointi toimintaterapiassa STTS2013-3012 |
P2_D307
Oppimis- ja luovan toiminnan tila
|
Evaluation scale
Pass/Fail
Content scheduling
Osallistu kontaktitunneille aikataulun mukaisesti.
Tee webinaareihin ja kontaktipäiviin liittyvät valmistautumistehtävät viimeistään ennen niiden alkua, mutta näitä
valmistautumistehtäviä voit tehdä jo aiemminkin. Havainnointitehtävän voit ajoittaa ryhmällesi sopivaan ajankohtaan opintojaksoa. Tenttiin valmistautuminen kannattaa aloittaa vasta opintojakson puolivälin jälkeen. Kaikki tehtävät tulee palauttaa opintojakson päättymiseen mennessä.
Objective
Purpose of the course
In this course you will learn occupation based reliable use of assessment methods focusing on occupations and participation. Supporting human occupation and participation should always be based on careful baseline assessment and goal setting. Occupation and participation can be assessed by observing, interviewing, self-evaluating and measuring.
Competences
Professional relationships and partnerships
Knowledge in occupational therapy
Learning outcomes
After the course you can choose and use client centered and occupation based and focused assessment methods in a reliable way in order to assess occupation, experience and participation of a client. You will be able to observe and describe the quality of occupation by documentation. You will understand the aspects affecting occupation. You will know the differences between non standardized and standardized assessment methods. You will be able to choose purposeful assessment methods to be used taking into consideration the reliability, usability and ethical viewpoints.
Content
In this course you will study occupation based and occupation focused assessment methods in order to assess client´s occupation, experience and participation. You will learn to use the methods in reliable and ethical ways. You will learn to observe occupation. You will learn how to interpret the assessment results and how to document them. You will learn to differentiate non standardized and standardized assessment methods and understand validity, reliability and repeatability of an assessment method. You scrutinize occupational therapy assessment with ICF framework.
Materials
Fisher, A.G & Marterella, A. 2019. Powerful Practice. A Model for Authentic Occupational Therapy. Kappaleet 2 ja 3 (s15-56), kappale 6 (s131-215) sekä Appendix A B,C ja D (s327-377)
Hyvät arviointikäytänteet suomalaisessa toimintaterapiassa. Aralinna, V, Heiskanen, T, Juntunen, K., Kantanen, M. Kanto-Ronkanen, A., Karhula, M., Lautamo, T. 2021. Suomen Toimintaterapeuttiliitto.
Law, M. (2017) Measuring Occupational Performance. Supporting best practice in occupational therapy. SLACK Incorporated
Teaching methods
Opetus toteutetaan luokkaopetuksena. Opetukseen kuuluu opettajan pitämiä alustuksia, toiminnallisia oppimismenetelmiä, oppimisen ohjausta ja opiskeltavien arviointimenetelmien käytön harjoittelua.
Valmistaudut itsenäisesti oppimistilanteisiin erikseen annettujen materiaalien ja tehtävien avulla.
Peredyt tenttikirjallisuuteen sekä itsenäisesti että opettajan esittelemän ja jakaman materiaalin tuella.
Opiskelet havainnointiin perustuvaa arviointia harjoitustehtävän avulla ryhmätyönä.
Oppimisen ohjaamisessa hyödynnetään Moodle oppimisympäristön oppimisanalytiikkaa sekä opettajalta saatavaa palautetta.
Exam schedules
Suoritat tentin itsenäisesti Moodle oppimisympäristössä opintojakson loppupuolella.
Tarkemmat tentin aukioloajat ja uusintamahdollisuudet ilmoitetaan Moodle -oppimisympäristössä.
Completion alternatives
Opintojakson osittainen hyväksiluku on mahdollista ESI tai AMPS menetelmäkoulutuksen perusteella.
Englanniksi
Student workload
Opintojakson laajuus 5 op tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Tämän työmaäärän ajatellaan jakautuvan seuraavasti:
Osallistut luokkaopetukseen 32 tunnin ajan
Tutustut videomateriaaliin 6 tunnin ajan.
Teet valmistautumistehtäviä ja kirjallisia tehtäviä yhteensä 20 tuntia.
Perehdyt suomenkieliseen kirjallisuuteen 10 tunnin ajan.
Perehdyt englanninkieliseen kirjallisuuteen noin 40 tunnin ajan
Arvioit omaa oppimistasi ja osaamistasi 5 tunnin ajan.
Suoritat osaamistestin ja tentin, joihin käytät aikaa yhteensä enintään 5 tuntia.
Toteutat ryhmätyönä tehtävää harjoitustehtävää noin 20 tunnin ajan.
Assessment criteria, approved/failed
Passed
You can choose a client centered and occupation based assessment method suitable for a client´s needs. You can reason the choice by taking into consideration the client´s needs, method´s repeatability and usability. You can analyze client´s occupation by using a chosen method. You are able to describe the quality of occupation by recognizing the main aspects affecting occupation, experience and participation. You recognize client factors and environmental factors affecting occupation. You are able to consider when client factors need to be assessed more precisely. You can explain the differences between non standardized and standardized methods. You consider ethical viewpoints of your assessment process.
Qualifications
You need to understand the phases of occupation centered assessment process in occupational therapy. You need to know how to set client centered and occupation focused goals. You need to have experience using interview and self evaluation methods.
Further information
Opintojakson suoritus arvioidaan asteikolla hyväksytty- hylätty.
Arviointipäätös perustuu seuraaviin suorituksiin:
Suoritat tentin opintojakson kirjallisuudesta.
Suoritat osaamista mittaavan testin.
Teet havainnointiin liittyvän oppimistehtävän.