Skip to main content

Yhdyskuntarakentamisen perusteet (2 cr)

Code: TR00BU43-3003

General information


Enrollment
04.08.2025 - 21.08.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
25.08.2025 - 19.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Face-to-face
Unit
School of Technology
Campus
Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
Bachelor's Degree Programme in Construction Management
Teachers
Rakennustekniikka Virtuaali
Hannu Haapamaa
Groups
TRM25KMM
Rakennusmestari (AMK)
ZJATRM25KMM
Avoin amk,Rakennusmestari,AMK- Väylät, Monimuoto
Course
TR00BU43
No reservations found for realization TR00BU43-3003!

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

-

Objective

Opintojakson tarkoitus:
Tämän opintojakson tietoja ja taitoja tarvitset opiskellessasi infra-alaa.
Opintojakson osaamiset:
- Teknologinen osaaminen
Opintojakson tavoite:
Tunnet Infra-alan pääsisällöt sekä Infrarakentamisen keskeiset käsitteet ja nimikkeistöt.
Nämä ovat samalla opintojakson perustehtäviä.

Content

Infra-alan pääsisällöt, Infrarakentamisen keskeiset käsitteet ja nimikkeistöt.

Location and time

Contact lessons according to Time Table on the Main Campus.

Teaching methods

The course uses the following teaching methods:
- Lectures
- Exercises / Learning tasks,
- Seminars / Workshops,
- etc.
The virtual component 1 credits includes:
- Interactive videos
- Online tests
Students will receive guidance
- feedback on assignments
- feedback on exams
Responsible and transparent use of artificial intelligence applications is encouraged in this course.
- The instructions for each learning task will provide further details on its use in this course, where appropriate.

Employer connections

Excursions if possible,
Company visits at School if possible
etc..

Exam schedules

Timing of Exams and re-Exams will be agreed on the first contact lesson of the course.
The course entrance exam must be taken within three ( 3 ) weeks of the course start date in order to maintain the right to study.

Completion alternatives

Certification or accreditation is possible as described in the Jamkin Peppi guidelines.

Student workload

One credit point means an average of 27 hours of work. The load is distributed in different ways depending on the way the course is implemented.
-------------------
In this study period, time use and workload is distributed as follows:
Total load: 54 h
Preliminary task: 4 h
Contact lectures: sum 10 h
Homework that supports learning: 10 h
Exercise/project work to be done during the course: 25 h
Assessment of own competence/peer assessment: 5 h
Allocate approx. 2-3 hrs/week of your own time for this course.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Välttävä (1): Opiskelija tunnistaa kaikki osaamistavoitteissa kuvatut asiat, ymmärtää niiden merkityksen ja hän osaa suorittaa opintojakson tavoitteiden mukaiset perustehtävät.

Tyydyttävä (2): Edellisten lisäksi opiskelija osaa kuvata opintojaksolla käsiteltyjä aiheita systemaattisesti.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3): Edellisten lisäksi opiskelija osaa kuvata eri ratkaisujen vaikutuksia ja tehdä perusteltuja valintoja vaihtoehtojen välillä.

Kiitettävä (4): Edellisten lisäksi opiskelija osaa soveltaa oppimaansa itsenäisesti ja arvioida tekemiään ratkaisuja.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5): Edellisten lisäksi opiskelija osoittaa opintojakson sisältöjen syvällistä tuntemusta ja kykyä jäsentää ja analysoida ratkaisujen vaikutuksia laajemmin.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty: Opiskelija tunnistaa kaikki osaamistavoitteissa kuvatut asiat, ymmärtää niiden merkityksen ja hän osaa suorittaa opintojakson tavoitteiden mukaiset perustehtävät.

Qualifications

Talonrakennustekniikan perusteet, Pohjarakentaminen

Further information

Grading methods
- Assignments,
- Learning assignments,
- Self Grading.

Assessment is developmental, continuous, competency-based, high-quality and criterion-referenced, and student self-assessment plays an important role in that.

See also Grading

Go back to top of page