Strategic Marketing (7 op)
Toteutuksen tunnus: HB00CJ25-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
-
12.01.2026 - 20.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 7 op
- Lähiosuus
- 7 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 60
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in International Business (AMK)
- Opettajat
- Sunday Olaleye
- Ryhmät
-
HBI24S1Bachelor's Degree Programme in International Business
- Opintojakso
- HB00CJ25
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
Tämä kurssi on suunniteltu tarjoamaan sinulle ymmärrys strategisen markkinoinnin perusperiaatteista käsitellen keskeisiä strategisia kysymyksiä, kuten "Missä olemme nyt?", "Minne haluamme päästä?" ja "Miten pääsemme sinne?"
Kurssin aikana kehität markkina-analyysitaitoja kasvun, markkinoille tunkeutumisen, markkinakehityksen ja monipuolistamisstrategioiden tueksi.
Vahvistat kykyäsi mitata ja seurata asiakaspalvelua, asiakastyytyväisyyttä, palvelun laatua ja kilpailun vaikutusta.
Kehität taitojasi yhteistyön, liittoumien ja kumppanuusstrategioiden edistämiseen ja toteuttamiseen.
Kurssin suoritettuasi sinulla on tarvittavat tiedot ja taidot tehokkaan strategisen markkinoinnin toteuttamiseen ja dynaamisen liiketoimintaympäristön hallintaan.
Kurssilla kehitettävät osaamiset:
Proaktiivinen kehittäminen
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Proaktiivinen kehittäminen:
Osaat tunnistaa kehityskohteita ennakoimalla markkinointialan tulevaisuutta ja pysymällä uusien trendien edellä.
Hyödynnät olemassa olevaa tietoa tehokkaasti ja käytät asianmukaisia tutkimusmenetelmiä kehitysprojektien toteutuksessa varmistaen, että projektit perustuvat tutkittuun tietoon.
Kykenet luovaan ajatteluun, perinteisten rajojen haastamiseen ja innovatiivisten ratkaisujen kehittämiseen, jotka vievät perinteisiä markkinointistrategioita eteenpäin.
Nämä osaamiset korostavat proaktiivisen kehittämisen, tehokkaan tiedon hyödyntämisen sekä luovuuden ja innovatiivisuuden merkitystä strategisessa markkinoinnissa.
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus:
Osaat seurata ja pysyä ajan tasalla strategisen markkinoinnin globaalien trendien ja kehitysten suhteen sekä noudattaa kansainvälisiä alan standardeja.
Toimit tehokkaasti ja sopeudut monikulttuurisiin ja kansainvälisiin työympäristöihin, ymmärtäen kulttuurienvälisen osaamisen tärkeyden globaalissa markkinoinnissa.
Nämä osaamiset korostavat globaalia tietoisuutta ja tehokasta työskentelyä monimuotoisissa kulttuurisissa konteksteissa strategisessa markkinoinnissa.
Sisältö
Teema 1: Strategisen markkinoinnin johtamisen perusteet
Teema 2: Tehokkaiden markkinointistrategioiden kehittäminen
Teema 3: Tuote- ja palvelustrategia
Teema 4: Markkinoinnin toteutus ja viestintä
Yllä oleva temaattinen rakenne tarjoaa loogisen etenemisen strategisen markkinoinnin johtamisen periaatteiden ymmärtämiseen ja soveltamiseen – lähtien peruskäsitteistä ja oivalluksista, edeten tehokkaiden markkinointistrategioiden kehittämiseen ja niiden käytännön toteutukseen.
Oppimateriaalit
Luentomateriaalit, oppikirjat, artikkelit, kirjan luvut, konferenssijulkaisut, tosielämän tapaustutkimukset.
Opetusmenetelmät
Fyysistä kontaktiopetusta käytetään, mukaan lukien luennot, työpajat, käytännön laboratoriot ja käännetty luokkahuonemenetelmä. Toimitustapa perustuu strategisen markkinoinnin käytännöllisyyteen, jossa analysoidaan kriittisesti eri toimialojen markkinoille pääsyä, kehitystä ja monipuolistamisstrategioita.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Hyödynnetään erilaisia tapoja yhdistää opiskelijat työelämään alumnivuorovaikutuksen ja vierailevien luentojen kautta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sinulla on oikeus hakea opintojen tunnustamista eRPL:n kautta Peppissä, jos sinulla on aiemmin suoritettua muualla yliopistosta suoritettua opiskelua, joka voidaan akkreditoida parhaillaan suorittamaasi tutkintoon.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan työmäärä tällä kurssilla on 135 tuntia. Kurssin aikana tämä tarkoittaa 6,75 viikkotuntia opiskelua.
- Oppitunnit 32 tuntia
-Tehtävät, esitykset 48h
- Itsenäinen lukeminen ja tutkimus 55 t
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Välttävä (1)
Pyrit ennakoivasti tunnistamaan ja käsittelemään tulevia markkinointitrendejä hyödyntämällä tehokkaasti tietoa ja tutkimusta, korostaen luovaa ja innovatiivista ongelmanratkaisua. Osoitat hyvää ymmärrystä globaalien trendien seuraamisesta, mutta sinun tulee vielä kehittää kykyäsi noudattaa kansainvälisiä alan standardeja ja sopeutua monimuotoisiin työympäristöihin strategisen markkinoinnin alalla. Kiinnität enemmän huomiota ennakoivaan lähestymistapaan, pysyt paremmin ajan tasalla globaalisti ja sopeudut menestyäksesi strategisessa markkinoinnissa. Kehität tietotekniikan hyödyntämistä raporttien ja esitysten valmistelussa, mutta sinulla on ongelmia JAMKin raportointiohjeiden noudattamisessa.
Tyydyttävä (2)
Tunnistat ja käsittelet tyydyttävästi tulevia markkinointitrendejä hyödyntämällä tietoa ja tutkimusta tehokkaasti, korostaen luovaa ja innovatiivista ongelmanratkaisua. Osoitat hyvää ymmärrystä globaalien trendien seuraamisesta, mutta noudatat vain kohtuullisesti kansainvälisiä alan standardeja ja sopeudut monimuotoisiin työympäristöihin strategisen markkinoinnin alalla. Kiinnität kohtuullisesti huomiota ennakoivaan lähestymistapaan, pysyt kohtuullisesti ajan tasalla globaalisti ja sopeudut strategisessa markkinoinnissa menestymiseksi. Sinulla on tyydyttävät taidot tietotekniikan hyödyntämisessä raporttien ja esitysten valmistelussa, mutta kohtaat myös ongelmia JAMKin raportointiohjeiden noudattamisessa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Osoitat vahvaa hallintaa markkinointitrendien ymmärtämisessä hyödyntämällä tehokkaasti tietoa ja tutkimusta sekä korostaen luovaa ja innovatiivista ongelmanratkaisua. Näytät vahvaa kykyä ja hyvää ymmärrystä globaalien trendien seuraamisessa, noudatat kansainvälisiä alan standardeja ja sopeudut monimuotoisiin työympäristöihin strategisen markkinoinnin alalla. Esität ajatuksesi riittävän selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti ja käytät tehokkaasti tietotekniikan työkaluja raporttien ja esitysten laatimisessa. Sinulla on vain vähäisiä puutteita JAMKin raportointiohjeiden noudattamisessa.
Kiitettävä (4)
Osoitat erinomaista hallintaa markkinointitrendien ymmärtämisessä hyödyntämällä tehokkaasti tietoa ja tutkimusta sekä korostaen luovaa ja innovatiivista ongelmanratkaisua. Menestyt globaalien trendien ymmärtämisessä ja seuraamisessa, noudatat kansainvälisiä alan standardeja ja sopeudut erinomaisesti monimuotoisiin työympäristöihin strategisen markkinoinnin alalla. Esität ajatuksesi poikkeuksellisen selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti. Käytät riittävän tehokkaasti tietotekniikan työkaluja raporttien ja esitysten valmisteluun ja viestit löydöksistäsi vastuullisesti ja hyvin jäsennellysti sekä suullisesti että kirjallisesti, noudattaen täysin JAMKin raportointiohjeita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen (5)
Osoitat poikkeuksellista hallintaa markkinointitrendien ymmärtämisessä hyödyntämällä tehokkaasti tietoa ja tutkimusta sekä korostaen luovaa ja innovatiivista ongelmanratkaisua. Näytät erinomaista kykyä globaalien trendien ymmärtämisessä ja seuraamisessa, noudatat kansainvälisiä alan standardeja ja sopeudut erinomaisesti monimuotoisiin työympäristöihin strategisen markkinoinnin alalla. Esität ajatuksesi suullisesti ja kirjallisesti erinomaisesti. Käytät sujuvasti tietotekniikan työkaluja raporttien ja esitysten valmisteluun ja noudatat täysin JAMKin raportointiohjeita.
Esitietovaatimukset
Opiskelijat suorittivat ensimmäisen vuoden opintonsa onnistuneesti "Markkinoinnin perusteet" -kurssin avulla.
Lisätiedot
Kurssin arviointi perustuu tapaustutkimukseen ja kriittiseen analyysiin nykyisistä ja tulevista strategisista markkinoinnin trendeistä. Se sisältää suullisen palautteen sekä kirjallisen palautteen Moodlen kautta.