Management competence in renewing welfare services (5 cr)
Code: YZ00CL06-3002
General information
- Timing
-
01.09.2025 - 30.11.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- School of Health and Social Studies
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Master’s Degree Programme in Health Care and Social Services
- Teachers
- Sari Järvinen
- Riitta Räsänen
- Teacher in charge
- Sari Järvinen
- Groups
-
YJS25SMAVOJohtamisen tutkinto-ohjelma, ylempi AMK, sosiaali- ja terveysala, (YAMK)
-
YJS25SMJohtamisen tutkinto-ohjelma, ylempi AMK, sosiaali-ja terveysala
-
ZJAYJS25SMAvoin AMK, sote, Johtamisen tutkinto-ohjelman YAMK-väylä
-
YSH23S1Sosiaali- ja terveysalan johtamisen tutkinto-ohjelma (YAMK)
-
ZJA25SSYAvoin AMK, sote, YAMK
-
YJS24S1Johtamisen tutkinto-ohjelma, ylempi AMK, sosiaali-ja terveysala
- Course
- YZ00CL06
Evaluation scale
Pass/Fail
Objective
After completing the course, you will recognize your own growth story as a leader and understand the roles of leadership and their significance in the operations of organizations in the social and healthcare sectors from the perspective of sustainable development. You have internalized the importance of leadership and developed your interaction skills, which create the foundation for the success of work communities in a constantly changing operating environment. You know how to effectively develop the operations of the work community and utilize leadership methods as part of the work community development process, supporting the well-being and success of the organization.
Competences of the course
• Learning to learn
• Sustainable development
• Ethics
Content
Leadership
• The starting point of one's own leadership skills
• Leadership skills and leadership identity
• Self-awareness and leadership
Acting as a leader in an organization
• Organizational behavior and the tasks of a leader in a work community
• As a coach in change
Materials
Seeck, H 2012 (tai uudempi) Johtamisopit Suomessa : taylorismista innovaatioteorioihin. Gaudeamus.
Laloux, F. 2016. Reinventing organizations : Reinventing organizations : kohti tulevaisuuden työyhteisöjä : kuvitettu kutsu liittyä keskusteluun seuraavan vaiheen organisaatioista. (lyhennetty versio)
Viitala, R., Jylhä, E. 2019. Johtaminen: keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit. Helsinki, Edita.
And other starting material to be presented in connection with the teaching
Recommended reading
Asamani, JA., Naab, F., Ansah, AM. 2016. Leadership styles in nursing management: implications for staff outcomes. Journal of Health Sciences;6 (1):23-36. Available at: https://www.researchgate.net/publication/299414105_Leadership_styles_in_nursing_management_implications_for_staff_outcomes
Teaching methods
Blended learning, which utilizes a distance learning or online education, group work and self-study.
Completion alternatives
Studyfication is an alternative method of course implementation according to JAMK degree regulation.
Student workload
Together 135 hours
Familiarization with the course schedule, content and assignments 2h
Lectures 13 h
Group assignment 10 h
Learning task 35 h
Independent work 75 h
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija kuvaa johtamista ja johtamisosaamista teoriaan pohjautuen ja käytännön toiminnan näkökulmasta. Hän tunnistaa ja osaa kuvata sekä ymmärtää toimintaympäristön muutoksen merkityksen johtamisen kehittymiselle. Hän osaa kuvata sekä luokitella johtamisen työvälineitä. Hän tunnistaa yleisimmät johtamisopit ja koulukunnat.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija analysoi käytännön johtamistoimintaa hyödyntämällä johtamisen tietoperustaa. Hän havainnollistaa toimintaympäristön muutoksia ja vertailee niiden vaikutuksia monialaiseen ja monimuotoiseen yhteistyöhön. Opiskelija analysoi johtamisen työvälineiden erilaisuutta ja niiden hyödynnettävyyttä työelämän kehittämisen johtamisen näkökulmasta
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija hyödyntää tutkimukseen tai näyttöön perustuvaa tietoa käytän-nön toiminnan kehittämisessä ja omassa johtamistoiminnassaan. Hän ar-vioi kriittisesti toimintaympäristön muutosta ja osaa hyödyntää uutta joh-tamisajattelua ja työvälineitä johtamisessa moninaisessa yhteistyössä. Opiskelija osaa arvioida ja käyttää kriittisesti erilaisia johtamisen työväli-neitä ja ymmärtää niiden merkityksen työyhteisöjen kehittämisessä
Qualifications
AMK -tutkinto
Further information
The learning task is your own growth story about leadership skills and their development.