Selling and Distribution in Tourism (5 op)
Toteutuksen tunnus: MT00CI59-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
-
16.03.2026 - 20.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Toimipiste
- Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Tourism Management (AMK)
- Opettajat
- Susanna Riekkinen
- Ryhmät
-
MTM24S1Bachelor's Degree Programme in Tourism Management
- Opintojakso
- MT00CI59
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
This course provides you a comprehensive understanding of sales and distribution in the context of the tourism industry. You learn to recognize the differences in consumer and organizational buyer behavior and sales process. You get insights to the distribution ecosystem and digital platforms in tourism.
Competences
Proactive development, Operating in workplace, Tourism business competence
Learning objectives
You understand the consumer and organizational buyer behavior. You recognize the different phases of sales process. You understand tourism distribution system and different operators. You identify the role of digital distribution platforms in tourism.
Sisältö
- Key concepts of selling and distribution in tourism
- Consumer and organizational buyer behavior
- Sales process
- Sales Management
- Tourism distribution system
- Digital distribution platforms and channel management
Oppimateriaalit
Jobber, D. and Lancaster, G. 2019. Selling and Sales Management, Pearson. (e-kirja saatavilla)
Journal of Selling and Sales Management
Kotler, Philip, Bowen, John T., Makens, James C., Baloglu, Seyhmus. 2017 (and other editions) Marketing for tourism and hospitality. Pearson Education Limited.
Muu ajankohtainen materiaali opintojakson aikana (Moodle).
Opetusmenetelmät
Kontaktiopetus ja ohjaus luokassa sisältäen:
- luennot ja videotallenteet
- itseopiskelu ja tiedonhaku
- itsenäiset ja ryhmätehtävät
- vierailevat luennoitsijat
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Vierailevat luennoitsijat / yritysvieraat
Case-esimerkit matkailualalta
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentti
Kaksi uusintayritystä, mikäli tentin arvosana on hylätty.
Kansainvälisyys
Kansainväliset case-esimerkit
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sinulla on oikeus hakea hyväksilukua ja hankitun osaamisen tunnustamista Jamkin tutkintosäännön (17 §) mukaisesti
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan työtä. Opintojakson kokonaiskuormitus on 135 tuntia.
Luennot 45 tuntia
Itsenäiset ja ryhmätehtävät 50 tuntia
Tentti, lukeminen ja tenttiin valmistautuminen 40 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1 (Sufficient)
You understand consumer and organizational buyer behavior. You recognize the different phases of sales process and the role of selling skills. You understand tourism distribution system and different operators. You identify the role of digital distribution platforms in tourism.
2 (Satisfactory)
You explain consumer and organizational buyer behavior. You define the different phases of sales process and the role of selling skills. You explain tourism distribution system and different operators. You can evaluate the role of digital distribution platforms in tourism.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3 (Good)
You explain consumer and organizational buyer behavior. You can demonstrate the different phases of sales process and the role of selling skills. You can define tourism distribution system and different operators. You can evaluate the role of digital distribution platforms in tourism and identify their role for customer-oriented, profitable business.
4 (Very Good)
You can analyze consumer and organizational buyer behavior. You can evaluate the different phases of sales process and the role of selling skills. You can define tourism distribution system and different operators. You can evaluate the digital distribution platforms in tourism and hospitality industry and apply your knowledge to develop customer-oriented, profitable business.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5 (Excellent)
You can analyze consumer and organizational buyer behavior. You can critically analyze the different phases of sales process and develop sales management. You can define tourism distribution system and different operators. You can critically evaluate the digital solutions in the tourism and hospitality industry and apply your knowledge to develop customer-oriented, profitable business.
Esitietovaatimukset
Basics of service business, accounting, services marketing and tourism
Lisätiedot
Sinun tulee vahvistaa osallistumisesi opintojaksolle suorittamalla orientaatiotehtävän annettuun aikarajaan mennessä.
Tekoälyn käyttö oppimistehtävissä on perustuttava Jamkin tekoälyohjeistukseen sekä eettisiin periaatteisiin.
Opintojakson arviointi perustuu oppimistavoitteisiin sekä arviointikriteereihin.
Sisältää itse- ja vertaisarviointia.