Siirry suoraan sisältöön

Selling and Distribution in Tourism (5op)

Toteutuksen tunnus: MT00CI59-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
17.11.2025 - 08.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
16.03.2026 - 20.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 45
Koulutus
Bachelor's Degree Programme in Tourism Management (AMK)
Opettajat
Susanna Riekkinen
Vastuuopettaja
Susanna Nuijanmaa
Ryhmät
ZJA26KM
Avoin amk, marata
MTM24S1
Bachelor's Degree Programme in Tourism Management
MTM26VK
Bachelor's Degree Programme in Tourism Management,vaihto-opiskelu/Exchange studies
Opintojakso
MT00CI59

Toteutuksella on 18 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 45 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 17.03.2026 klo 13:15 - 15:45
(2 t 30 min)
Selling and Distribution in Tourism MT00CI59-3001
R35A206 Oppimistila
To 19.03.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Selling and Distribution in Tourism MT00CI59-3001
R35FK15 Oppimistila
Ti 31.03.2026 klo 13:15 - 15:45
(2 t 30 min)
Selling and Distribution in Tourism MT00CI59-3001
R35A206 Oppimistila
To 02.04.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Selling and Distribution in Tourism MT00CI59-3001
R35FK15 Oppimistila
Ti 07.04.2026 klo 13:15 - 15:45
(2 t 30 min)
Selling and Distribution in Tourism MT00CI59-3001
R35A206 Oppimistila
To 09.04.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Selling and Distribution in Tourism MT00CI59-3001
R35FK15 Oppimistila
Ti 14.04.2026 klo 13:15 - 15:45
(2 t 30 min)
Selling and Distribution in Tourism MT00CI59-3001
R35A206 Oppimistila
To 16.04.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Selling and Distribution in Tourism MT00CI59-3001
R35FK15 Oppimistila
Ti 21.04.2026 klo 13:15 - 15:45
(2 t 30 min)
Selling and Distribution in Tourism MT00CI59-3001
R35A206 Oppimistila
To 23.04.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Selling and Distribution in Tourism MT00CI59-3001
R35BP15 Oppimistila
Ti 28.04.2026 klo 13:15 - 15:45
(2 t 30 min)
Selling and Distribution in Tourism MT00CI59-3001
R35A206 Oppimistila
To 30.04.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Selling and Distribution in Tourism MT00CI59-3001
R35BP15 Oppimistila
Ti 05.05.2026 klo 13:15 - 15:45
(2 t 30 min)
Selling and Distribution in Tourism MT00CI59-3001
R35A206 Oppimistila
To 07.05.2026 klo 09:45 - 12:15
(2 t 30 min)
Selling and Distribution in Tourism MT00CI59-3001
R35BP15 Oppimistila
Ti 12.05.2026 klo 13:15 - 15:45
(2 t 30 min)
Selling and Distribution in Tourism MT00CI59-3001
R35A206 Oppimistila
Ke 13.05.2026 klo 13:15 - 15:45
(2 t 30 min)
Selling and Distribution in Tourism MT00CI59-3001
R35BP15 Oppimistila
Ti 19.05.2026 klo 13:15 - 15:45
(2 t 30 min)
Selling and Distribution in Tourism MT00CI59-3001
R35A206 Oppimistila
Ke 20.05.2026 klo 13:15 - 15:45
(2 t 30 min)
Selling and Distribution in Tourism MT00CI59-3001
R35BP15 Oppimistila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

This course provides you a comprehensive understanding of sales and distribution in the context of the tourism industry. You learn to recognize the differences in consumer and organizational buyer behavior and sales process. You get insights to the distribution ecosystem and digital platforms in tourism.

Competences
Proactive development, Operating in workplace, Tourism business competence

Learning objectives
You understand the consumer and organizational buyer behavior. You recognize the different phases of sales process. You understand tourism distribution system and different operators. You identify the role of digital distribution platforms in tourism.

Sisältö

- Key concepts of selling and distribution in tourism
- Consumer and organizational buyer behavior
- Sales process
- Sales Management
- Tourism distribution system
- Digital distribution platforms and channel management

Oppimateriaalit

Jobber, D. and Lancaster, G. 2019. Selling and Sales Management, Pearson. (e-kirja saatavilla)
Journal of Selling and Sales Management
Kotler, Philip, Bowen, John T., Makens, James C., Baloglu, Seyhmus. 2017 (and other editions) Marketing for tourism and hospitality. Pearson Education Limited.

Muu ajankohtainen materiaali opintojakson aikana (Moodle).

Opetusmenetelmät

Kontaktiopetus ja ohjaus luokassa sisältäen:
- luennot ja videotallenteet
- itseopiskelu ja tiedonhaku
- itsenäiset ja ryhmätehtävät
- vierailevat luennoitsijat

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Vierailevat luennoitsijat / yritysvieraat
Case-esimerkit matkailualalta

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti
Kaksi uusintayritystä, mikäli tentin arvosana on hylätty.

Kansainvälisyys

Kansainväliset case-esimerkit

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sinulla on oikeus hakea hyväksilukua ja hankitun osaamisen tunnustamista Jamkin tutkintosäännön (17 §) mukaisesti

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan työtä. Opintojakson kokonaiskuormitus on 135 tuntia.
Luennot 45 tuntia
Itsenäiset ja ryhmätehtävät 50 tuntia
Tentti, lukeminen ja tenttiin valmistautuminen 40 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1 (Sufficient)
You understand consumer and organizational buyer behavior. You recognize the different phases of sales process and the role of selling skills. You understand tourism distribution system and different operators. You identify the role of digital distribution platforms in tourism.

2 (Satisfactory)
You explain consumer and organizational buyer behavior. You define the different phases of sales process and the role of selling skills. You explain tourism distribution system and different operators. You can evaluate the role of digital distribution platforms in tourism.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3 (Good)
You explain consumer and organizational buyer behavior. You can demonstrate the different phases of sales process and the role of selling skills. You can define tourism distribution system and different operators. You can evaluate the role of digital distribution platforms in tourism and identify their role for customer-oriented, profitable business.

4 (Very Good)
You can analyze consumer and organizational buyer behavior. You can evaluate the different phases of sales process and the role of selling skills. You can define tourism distribution system and different operators. You can evaluate the digital distribution platforms in tourism and hospitality industry and apply your knowledge to develop customer-oriented, profitable business.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5 (Excellent)
You can analyze consumer and organizational buyer behavior. You can critically analyze the different phases of sales process and develop sales management. You can define tourism distribution system and different operators. You can critically evaluate the digital solutions in the tourism and hospitality industry and apply your knowledge to develop customer-oriented, profitable business.

Esitietovaatimukset

Basics of service business, accounting, services marketing and tourism

Lisätiedot

Sinun tulee vahvistaa osallistumisesi opintojaksolle suorittamalla orientaatiotehtävän annettuun aikarajaan mennessä.
Tekoälyn käyttö oppimistehtävissä on perustuttava Jamkin tekoälyohjeistukseen sekä eettisiin periaatteisiin.

Opintojakson arviointi perustuu oppimistavoitteisiin sekä arviointikriteereihin.
Sisältää itse- ja vertaisarviointia.

Vaihto-opiskelijat: 5

Siirry alkuun