Diversity in the Workplace (5 cr)
Code: AJ00CT73-3001
General information
- Enrollment
-
04.08.2025 - 21.08.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
22.09.2025 - 15.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- School of Professional Teacher Education
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 35
- Degree programmes
- School of Professional Teacher Education
- Teachers
- Tiina Parviainen
- Kaija Peuna-Korpioja
- Groups
-
YTB23S1Insinööri (ylempi AMK), Projektijohtaminen
-
YTG23S1Insinööri (ylempi AMK), robotiikka
-
YSV23S1Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, verkostojohtaminen
-
YSB23S1Projektijohtaminen YAMK
-
YMJ23S1Matkailu- ja palveluliiketoiminnan johtaminen (YAMK)
-
AJA24SJSAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA24SJHAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA24SJPAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA24SJBAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA24SJAAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA24SJJAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA24SJFAmmatillinen opettajankoulutus
-
YSY22SMSosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, monialainen kuntoutus
-
YSY22STSosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
-
YSY22SKSosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, kliininen asiantuntija
-
YHP23S1Projektijohtaminen ylempi AMK, liiketalous
-
YLO23S1Insinööri (ylempi AMK), logistiikka
-
YTV23S1Insinööri (ylempi AMK), verkostojohtaminen
-
YTM23S1Insinööri (ylempi AMK), Digitaalinen toimitusketju
-
AJA22SJHAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA22SJSAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA22SJFAmmatillinen opettajankoulutus
-
YTO20S1Teknologialiiketoiminnan johtaminen (YAMK)
-
YSY22SJSosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, Sosiaali- ja terveysalan johtaminen
-
YTO22S1Insinööri (ylempi AMK), teknologialiiketoiminnan johtaminen
-
AJA22SJPAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA22SJAAmmatillinen opettajankoulutus
-
YTB22S1Insinööri (ylempi AMK), Projektijohtaminen
-
YTK22S1Insinööri (ylempi AMK), kestävä energia
-
YTG22S1Insinööri (ylempi AMK), robotiikka
-
YLB21K1Agrologi (ylempi AMK), biotalouden kehittäminen
-
YSU25K1Monialainen kuntoutus (YAMK)
-
YSC25KMTerveyden edistämisen tutkinto-ohjelma (YAMK)
-
YMB23S1Projektijohtaminen ylempi AMK, marata
-
YTR25K1Rakennustekniikan tutkinto-ohjelma (YAMK)
-
YTH25K1Elinkaaren hallinta (YAMK)
-
YSY21SMSosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, monialainen kuntoutus
-
YSY21SKSosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, kliininen asiantuntija
-
YTV21S1Insinööri (ylempi AMK), verkostojohtaminen
-
YTO21S1Insinööri (ylempi AMK), teknologialiiketoiminnan johtaminen
-
YMJ24S1Matkailu- ja palveluliiketoiminnan johtaminen (YAMK)
-
YTM21S1Insinööri (ylempi AMK), Digitaalinen toimitusketju
-
YMV24S1Verkostojohtaminen, marata, YAMK
-
YTK21S1Insinööri (ylempi AMK), kestävä energia
-
YLO24S1Insinööri (ylempi AMK), logistiikka
-
YTG21S1Insinööri (ylempi AMK), robotiikka
-
YMB24S1Projektijohtaminen ylempi AMK, marata
-
YSV24S1Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, verkostojohtaminen
-
YMV23S1Verkostojohtaminen, marata, YAMK
-
AJA24SJCAmmatillinen opettajankoulutus
-
YHV23S1Verkostojohtaminen, liiketalous, YAMK
-
YSG24S1Sosiaalialan ylempi AMK, erityissosiaaliohjaus (YAMK)
-
YSB24S1Projektijohtaminen ylempi AMK, sosiaali- ja terveysala
-
YLO21S1Insinööri (ylempi AMK), logistiikka
-
YSB21S1Projektijohtaminen YAMK
-
YTB24S1Projektijohtamisen tutkinto-ohjelma (YAMK), insinööri
-
YTY23K1Vähähiilinen rakentaminen- tutkinto-ohjelma (YAMK)
-
YTV24S1Insinööri (ylempi AMK), verkostojohtaminen
-
YTM24S1Insinööri (ylempi AMK), Digitaalinen toimitusketju
-
YKM23S1Musiikkipedagogi (ylempi AMK)
-
YTO24S1Insinööri (ylempi AMK), teknologialiiketoiminnan johtaminen
-
YTG24S1Insinööri (ylempi AMK), robotiikka
-
YSV22S1Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, verkostojohtaminen
-
YSB22S1Projektijohtaminen YAMK
-
YTM22S1Insinööri (ylempi AMK), Digitaalinen toimitusketju
-
YSG23S1Sosiaalialan ylempi AMK, erityissosiaaliohjaus (YAMK)
-
YTV22S1Insinööri (ylempi AMK), verkostojohtaminen
-
YSC23KMTerveyden edistämisen tutkinto-ohjelma (YAMK)
-
YLO22S1Insinööri (ylempi AMK), logistiikka
-
YKB24S1Projektijohtaminen ylempi AMK, musiikkipedagogi
-
YSY21SJSosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, Sosiaali- ja terveysalan johtaminen
-
YTK20S1Kestävä energia (YAMK)
-
YTH23K1Elinkaaren hallinta (YAMK)
-
YTR21S1Rakennustekniikan tutkinto-ohjelma (YAMK)
-
ZJA25SAAvoin AMK, AOKK
-
YSY20SMSosiaali- ja terveysalan ylempi AMK tutkinto-ohjelma, Monialainen kuntoutus
-
AJA23SJFAmmatillinen opettajankoulutus
-
YSY20SKSosiaali- ja terveysalan ylempi AMK tutkinto-ohjelma, Kliininen asiantuntija
-
YSY20S1Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK tutkinto-ohjelma,Sosiaali- ja terveysalan johtaminen, ylempi AMK
-
YSY23KTSosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
-
AJA23SJPAmmatillinen opettajankoulutus
-
YSF24S1Kuntoutuksen ja liikunnan integraatio (YAMK)
-
AJA23SJHAmmatillinen opettajankoulutus
-
YSC24KMTerveyden edistämisen tutkinto-ohjelma (YAMK)
-
AJA23SJAAmmatillinen opettajankoulutus
-
AJA23SJSAmmatillinen opettajankoulutus
-
YLO20S1Logistiikka
-
YLB23K1Agrologi (ylempi AMK), biotalouden kehittäminen
-
YHV24S1Verkostojohtaminen, liiketalous, YAMK
-
YKM24S1Musiikkipedagogi (ylempi AMK)
-
YHP24S1Projektijohtaminen ylempi AMK, tradenomi
-
YHO24S1Organisaation ja talouden johtaminen (YAMK)
-
YSV21S1Master's Degree Programme in Business Network Management
-
YSY21STSosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
-
YTH21S1Elinkaaren hallinta (YAMK)
-
YTB21S1Projektijohtaminen YAMK (teknologia)
-
YSU24S1Monialainen kuntoutus (YAMK)
-
YSY20STMaster’s Degree Programme in Health Care and Social Services
-
YSV20S1Master's Degree Programme in Business Network Management
-
YSB20S1Master's Degree Programme in Project Management
-
YRA25K1Rakennusmestari (YAMK)
-
YSU23KMMonialainen kuntoutus (YAMK)
-
YTV20S1Master's Degree Programme in Business Network Management
-
YTG20S1Master's Degree Programme in Robotics
-
YTH22K1Elinkaaren hallinta (YAMK)
-
YTK24K1Insinööri (ylempi AMK), kestävä energia
-
YTO23S1Insinööri (ylempi AMK), teknologialiiketoiminnan johtaminen
-
YSI24S1Kliinisen asiantuntijan tutkinto-ohjelma (YAMK)
-
YHO23S1Organisaation ja talouden johtaminen (YAMK)
-
YKM21S1Musiikkipedagogi (ylempi AMK)
-
YTK25K1Insinööri (ylempi AMK), kestävä energia
-
YSU24K1Monialainen kuntoutus (YAMK)
-
YTY24K1Vähähiilinen rakentaminen- tutkinto-ohjelma (YAMK)
-
YTH24K1Elinkaaren hallinta (YAMK)
- Course
- AJ00CT73
Evaluation scale
Pass/Fail
Content scheduling
Start-up webinar on Wed 1.10.2025 klo 15-18
Guidance webinar I on Wed 22.10.2025 klo 15-18
Guidance webinar II on Tue 25.11.2025 klo 15-18
Objective
The purpose of the course
During this course, you will explore factors that challenge learning and their impacts in the workplace. You will find ways and methods to support the learning and working of students or employees at the workplace in collaboration with other stakeholders. Additionally, you will examine the impact of support needs on a person's career and educational choices and employment. You can consider various support methods in the workplace from the perspective of your own work.
Course competences
In this course, you will promote and develop your interpersonal competence, facilitating learning and agency skills.
Interpersonal competence refers to teacher’s ability to strengthen learners’ competence. You will be able to support learners’ competence for continuous learning, such as self-regulation and reflection skills, and the ownership of their own learning process. As a teacher, you will also have the ability to take into account learner diversity and learners’ personal starting points and goals when planning and carrying out learning sessions and guiding learning. Your approach is dialogical and ethical in a way that supports the well-being of learners.
Facilitating learning skills refer to a teacher's collaborative approach and ability to planning, implementing, assessing, and developing learning and guidance processes taking into consideration the diversity of learners. It also refers to understanding of group processes and group phenomena in learning, employment of versatile and working life-oriented learning resources and ability to design, implement and facilitate learning processes in digital environments in a pedagogically meaningful way.
Agency refer to a teachers’ proactive approach to creating their own professional development path, ability to set goals for their professional development. It also refers to teachers' ability to make creative, work-related decisions on the basis of professional pedagogical knowledge. You will be able to manage your own work in an appropriate manner, participating in joint knowledge creation processes, and possessing the competence to work in diverse learning environments to further develop your own and the work community’s activities.
Learning objectives
You will explore factors that challenge learning and their impacts in the workplace. You will find ways and methods to support the learning and working of students or employees at the workplace in collaboration with other stakeholders. You will examine the impact of support needs on a person's career and educational choices and employment.
Content
Diversity and learning challenges in the workplace,
The impact of learning difficulties on the learner's educational and career choices, employment, and work performance,
Guidance and support methods for students or employees in the workplace,
Collaboration in supporting the individual needs of students.
Materials
Kosunen, S., Juvonen, S. & Huilla, H. (2024). Koulu ja eriarvoisuus (soveltuvin osin)
Brunila, K., Hakala, K., Lahelma, E. & Teittinen, A. (2013). Ammatillinen koulutus ja yhteiskunnalliset eronteot (soveltuvin osin)
You will find additional learning materials and assignments in the online learning environment.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina ja perustuu itsenäiseen työskentelyyn ja vertaistyöskentelyyn. Opintojaksoon sisältyy verkossa tapahtuvaa ohjausta. Opintojaksolla on kolme webinaaritapaamista, joissa käsitellään oppimistehtävien esiin nostamia teemoja. Webinaareissa saat palautetta omista tehtävistäsi muilta opiskelijoilta sekä opettajilta. Muutoin ohjaus ja oppimistehtävien rakentaminen toteutuvat verkossa ja itsenäistä työtä tehden. Toteutustavat syventävät ammatillista osaamista ja oman ammattialan kehittämistä.
Student workload
In total, the course consists of 135 hours (5 x 27h) of students’ work:
- Orientation / pre-task 6 h
- Webinars 9 h
- Self-directed learning in online environment, reading the learning materials, completing the learning assignments 120 h
Assessment criteria, approved/failed
The criteria for assessing the approved level are as follows:
Interpersonal skills:
You will support learners' continuous learning skills and ownership of their own learning process. You will consider learners' personal backgrounds and goals.
Facilitating learning skills:
You will be able to plan, implement, and evaluate learning and guidance processes to support students in need at the workplace. You will consider the diversity of learners and their individual needs. You will utilize various support methods, including digital tools, to support learners.
Agency skills:
You will strengthen your agency skills by creatively making various work-related decisions based on knowledge. You will participate in building communal knowledge and be able to operate in diverse learning environments to develop your own and your work community's activities.
Further information
The assessment is qualitative and is based on learning objectives. The methods for evaluation of the learning process are feedback and self-assessment. Competence assessment is based on criteria and the teacher educator makes the assessment decision once all the learning tasks have been completed. The assessment material consists of the learning tasks of the course and participation in the webinars.