Skip to main content

Development of rehabilitation in working life (2 cr)

Code: EF00BC63-3001

General information


Timing
18.05.2020 - 31.08.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Face-to-face
Unit
School of Health and Social Studies
Teaching languages
Finnish
Teachers
Sanna Sihvonen
Teacher in charge
Sanna Sihvonen
Course
EF00BC63
No reservations found for realization EF00BC63-3001!

Evaluation scale

0-5

Objective

Tavoitteena on, että opiskelija osaa perustellen kuvata ja analysoida kuntoutujan elämänkulun, arjen ja toimijuuden merkityksellisyyttä kuntoutumisen lähtökohtana. Opiskelija soveltaa ICF-luokitusta toimintakyvyn kuvaajana monialaisessa tiimissä sekä osaa kuvata toimintakykyä dynaamisena ja vuorovaikutuksellisena käsitteenä. Opiskelija kehittää kuntoutujan osallisuutta ja toimintakykyä edistäviä palveluita hyödyntämällä palvelumuotoilun menetelmiä.

Content

Opintojaksolla keskeistä on kuntoutuksen teoreettisten lähtökohtien soveltaminen työelämän kehittämiseen. Kuntoutujan toimijuutta ja toimintakykyä sekä kuntoutuksen moniammatillisuutta ja asiakaslähtöisyyttä käsitellään kehittämisorientaatiosta lähtien eli tarkastelun kohteena on kuntoutuksen teorioiden ja menetelmien soveltaminen kuntoutuspalveluiden kehittämisessä. Opintojaksolla tutustutaan palvelumuotoilun perusteisiin osana kuntoutuspalvelujen kehittämistä.

Location and time

verkkototeutus

Materials

Opiskelija hakee oman kiinnostuksensa mukaisesti lähdemateriaalin (3 aiheeseen liittyvää tieteellistä artikkelia)

Teaching methods

Verkko-opetus, itsenäinen verkko-opiskelu, kirjalliset tehtävät

Student workload

itsenäinen verkko-opiskelu 27h, kirjalliset tehtävät 27h

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osaa kuvata pääpiirteittäin kuntoutujan elämänkulun, arjen ja toimijuuden merkityksellisyyttä kuntoutumisen lähtökohtana.Opiskelija kuvaa suppeasti ICF-luokitusta toimintakyvyn kuvaajana monialaisessa tiimissä sekä osin tuottaa kuvausta toimintakyvystä dynaamisena ja vuorovaikutuksellisena käsitteenä. Opiskelija tietää mahdollisuuksia kuntoutujan osallisuutta ja toimintakykyä edistävien palveluiden kehittämiseen ja nimeää jonkin palvelumuotoilun menetelmän.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa kuvata kuntoutujan elämänkulun, arjen ja toimijuuden merkityksellisyyttä kuntoutumisen lähtökohtana. Opiskelija hyödyntää ICF-luokitusta toimintakyvyn kuvaajana monialaisessa tiimissä sekä kuvaa kattavasti toimintakykyä dynaamisena ja vuorovaikutuksellisena käsitteenä. Opiskelija osoittaa hallitsevansa kuntoutujan osallisuutta ja toimintakykyä edistävien palveluiden kehittämistä hyödyntäen joitakin palvelumuotoilun menetelmiä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa laajasti perustellen kuvata ja analysoida kuntoutujan elämänkulun, arjen ja toimijuuden merkityksellisyyttä kuntoutumisen lähtökohtana.Opiskelija soveltaa monipuolisesti ICF-luokitusta toimintakyvyn kuvaajana monialaisessa tiimissä ja
kuvaa selkeästi ja kattavasti toimintakykyä dynaamisena ja vuorovaikutuksellisena käsitteenä.
Opiskelija kehittää kuntoutujan osallisuutta ja toimintakykyä edistäviä palveluita hyödyntämällä monipuolisesti palvelumuotoilun menetelmiä.

Further information

Paikkoja EduFutura -yhteistyön opiskelijoille

Go back to top of page