Skip to main content

Learning and curricula (5 cr)

Code: KP00BA76-3002

General information


Enrollment
01.08.2022 - 25.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
29.08.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Face-to-face
Unit
School of Health and Social Studies
Campus
Lutakko Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Bachelor's Degree Programme in Music Pedagogue
Teachers
Mervi Pasanen
Jari Karttunen
Groups
KPD21S1
Musiikkipedagogi (AMK)
Course
KP00BA76
No reservations found for realization KP00BA76-3002!

Evaluation scale

Pass/Fail

Objective

The purpose of the course is to provide you with a theoretical base for planning your own teaching.
You will become familiar with various concepts of learning and pedagogical points of departure throughout the course. You will use these to develop your own theory-in-use for teaching.
You will also become familiar with curricula in your field and use them as a starting point for planning and delivering teaching.
In addition, you will familiarise yourself with different digital environments and use them to complete learning assignments.

Content

The concept of the ‘man’, the concept of ‘knowledge’, and different concepts of learning as the basis of a theory-in-use for teaching.
Towards a competence-based curriculum and curriculum work
Qualification requirements for a competence-based curriculum
Curricula in basic art education.
A competence-based approach to planning teaching modules.

Location and time

Maanantaisin kello 9.00-15.00: 19.9. opetustila D505; 3.10. opetustila D307, 31.10. opetustila D505, 7.11. opetustila D505 ja 12.12. opetustila D505.

Teaching methods

Opintojakson tarkoituksena on, että saat teoreettisia perusteluja oman opetuksesi suunnitteluun.
Opintojaksolla tutustut erilaisiin oppimiskäsityksiin ja pedagogisiin lähtökohtiin. Ryhdyt rakentamaan omaa opetustyön käyttöteoriaasi niiden pohjalta.
Tutustut myös oman alan opetussuunnitelmiin ja käytät niitä opetuksen suunnittelun ja toteutuksen lähtökohtana.
Lisäksi tutustut erilaisiin digitaalisiin ympäristöihin ja käytät niitä oppimistehtävien tekemisessä.
• Sisältö
Ihmiskäsitys, tiedonkäsitys, erilaiset käsitykset oppimisesta opettajan käyttöteorian perustana.
Osaamisperusteisen opetussuunnitelman lähtökohdat ja opetussuunnitelmatyö
Tutkinnon perusteet ja osaamisperusteinen opetussuunnitelma
Opetussuunnitelmat taiteen perusopetuksessa.
Opetuskokonaisuuksien suunnittelu osaamisperusteisesti.
Oppiminen ja opetussuunnitelmat -jaksolle osallistumisen edellytys on Opettaminen ammattina -opintojakson suoritus.
Opiskelija hallitsee oppimiskäsityksiin liittyvää peruskäsitteistöä ja kykenee kuvaamaan omaa käsitystään oppimisesta.

Opiskelija tuntee oman alansa opetussuunnitelmat ja tunnistaa oppimiskäsitysten merkityksen opetussuunnitelmien ja opetuksen taustalla.

Opiskelija työskentelee vastuullisesti ja yhteistoiminnallisesti opintojakson aikana ja hyödyntää digitaalisia työvälineitä opiskelussaan.

Assessment criteria, approved/failed

The student has a firm command of the basic principles associated with concepts of learning and is able to describe their own concept of learning.

The student is familiar with curricula in their field and recognises the significance of concepts of learning as a foundation for curricula and teaching.

The student works responsibly and cooperatively during the course and uses digital tools in their studies.

Qualifications

Oppiminen ja opetussuunnitelmat -jaksolle osallistumisen edellytys on Opettaminen ammattina -opintojakson suoritus.

Go back to top of page