Toimintakyvyn arviointi (4 op) (4 cr)
Code: SFTS1801A-0K0S3
General information
- Timing
-
01.01.2020 - 18.12.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Face-to-face
- Unit
- School of Health and Social Studies
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Open Studies
- Teachers
- Pirjo Mäki-Natunen
- Teacher in charge
- Pirjo Mäki-Natunen
- Groups
-
ZJA19SSHKDAvoin amk, KKD, Hyvinvointivalmennus
- Course
- SFTS1801A
Evaluation scale
Pass/Fail
Objective
The student is able to study and analyze the conditions and the wellbeing and functional constraints of functional ability.
The student is able to find out the results of the evaluation and the interpretations made in them in an appropriate and reliable way.
Student is able to record results of functional ability using the ICF framework.
Content
Assessment of wellbeing,performance and physical anf psychological condition, risk factors (Blood, pressure, HR,overweight, . Assessment of the mobility, ergonomic posture,the respiratory function. The specific characteristics of different ages in the assessment of functional capacity.
Materials
TOIMIA-database Recomendations of Department of Health and Welfare Current Care Guidelines Material specifically agreed upon during the course
Completion alternatives
* Kontaktiopetukseen ja webinaareihin osallistuminen* yksilötehtävät/casetehtävät* Yksilö- ja pienryhmätyöskentelyyn osallistuminen * Tehtävien sisällyttäminen Portfolioon
Student workload
Kontaktitunnit, webinaarit,itsenäinen työskentely.
Assessment criteria, satisfactory (1)
*Hyväksytty (S)Opiskelija osallistuu kontaktitunneille ja webinaareihin. Hän suorittaa tehtävät hyväksytysti. Tehtävissä opiskelija osoittaa kykyä tarkastella kokonaisvaltaisesti hyvinvoinnin ja toimintakyvyn tarkastelua hyödyntämällä laaja-alaisesti näyttöön perustuvaa tietoa ja käytännön osaamista. Opiskelija noudattaa JAMKIn kirjallisen työn ohjeita.
* Hylätty (0) Opiskelija ei osallistu kontaktitunneille ja/tai webinaareihin. Kirjallisissa tehtävissä opiskelija ei ole perehtynyt työssä esiintyvään aihealueeseen ja esitetyt asiat ovat luentomateriaalia toistavaa tai suoraa lähteiden kopiointia (plagiointia), irrallisia tai asiaankuulumattomia. Lähteiden käyttö jää irralliseksi. Mikä tahansa edellä mainituista kriteereistä voi johtaa hylkäykseen.
Further information
Avoin amk 30 paikkaa (Hyvinvointivalmennus-kkd:n opiskelijat)