Skip to main content

Augmentative and Alternative Communication (5 cr)

Code: SZZZ1527-3001

General information


Enrollment
02.11.2020 - 30.11.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
15.03.2021 - 14.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
School of Health and Social Studies
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Nursing
Bachelor's Degree Programme in Physiotherapy
Bachelor's Degree Programme in Rehabilitation Counselling
Degree Programme in Midwifery
Bachelor's Degree Programme in Social Services
Bachelor's Degree Programme in Occupational Therapy
Teachers
Jaana Ritsilä
Heli Horn
Teacher in charge
Jaana Ritsilä
Groups
SOS18S1
Sosionomi
SFT20SM
Fysioterapeutti
SFT20S1
Fysioterapeutti
SOS19S1
Sosionomi
SOS20S1
Sosionomi
SFT18SM
Fysioterapeutti
ZJA20SSSO
Avoin AMK, sote, AMK-polut, sosionomit
SOS18SM
Sosionomi
SFT19SM
Fysioterapeutti
SFT18S1
Fysioterapeutti
SFT19S1
Fysioterapeutti
Course
SZZZ1527
No reservations found for realization SZZZ1527-3001!

Evaluation scale

0-5

Objective

The students understand the significance of augmentative and alternative communication (AAC) as enabler of the wellbeing and involvement of a client needing special support. They know and are able to utilize different communication methods and related auxiliary devices augmenting and alternating speech. They are motivated to communicate and interact with special needs people and they can promote the communicative possibilities of the communities the special needs people lives.

Content

The central contents are the individual needs of the people with special, communicative needs, the definition of the AAC concept and different methods of AAC communication (feature language, support sign languages, image and object communication, drawing communication, plain Finnish, bliss language). Communication exercises. Interpreter support services.

Location and time

Opintojakson neljään webinaariin tulee osallistua. .

Assessment criteria, satisfactory (1)

The students complete the diverse assignments, where they demonstrate to know different communication methods and related auxiliary devices augmenting and alternating speech. The students demonstrate in their assignments and discussions (in the virtual learning environment or contact lessons) to understand the significance of augmentative and alternative communication (AAC) as enabler of the wellbeing and involvement of a client/patient needing special support. They are able to evaluate their own skills and identify their strengths and development needs with relation to the objectives set.

Assessment criteria, good (3)

ARVOSANA 3
Opiskelija on osallistunut hyvin kontaktiopetukseen ja keskusteluun verkko-oppimisympäristössä.Hän suorittaa sovitut tehtävät annetussa aikataulussa.
Tehtävissään opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson aiheita ja kykenee yhdistelemään niitä kokonaisuuksiksi sekä perustelemaan niitä.
Ammatillisen osaamisen näyttötehtävän arvosana on 2-4.
Lähdeaineisto on hiukan yksipuolista, kuitenkin relevanttia ja osoittaa harkintaa niiden käytössä.
Oppimispäiväkirja on laadittu huolella ja se osoittaa opiskelijan kykyä itsearviointiin.
Kirjallisissa tehtävissä opiskelija käsittelee aihetta tehtävän mukaisesti ja noudattaa korkea-asteen ammatillisen kirjoittamisen ohjeita.

ARVOSANA 4
Opiskelija on osallistunut aktiivisesti kontaktiopetukseen ja keskusteluun verkko-oppimisympäristössä.
Hän suorittaa sovitut tehtävät annetussa aikataulussa.
Tehtävissään opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson aihealueiden keskeisimmät sisällöt ja niiden väliset yhteydet sekä kykenee perustelemaan näkemyksiään.
Ammatillisen osaamisen näyttötehtävän arvosana on 3-5.
Lähdeaineisto on monipuolista, relevanttia ja osoittaa harkintaa niiden käytössä. Opiskelija on hyödyntänyt myös vieraskielisiä lähteitä.
Oppimispäiväkirja on laadittu huolella ja se osoittaa opiskelijan hyvää itsearvioinnin taitoa.
Kirjallisissa tehtävissä opiskelija käsittelee aihetta tehtävän mukaisesti ja noudattaa korkea-asteen ammatillisen kirjoittamisen ohjeita.

Assessment criteria, excellent (5)

ARVOSANA 5
Opiskelija on osallistunut aktiivisesti kontaktiopetukseen ja keskusteluun verkko- oppimisympäristössä.
Hän suorittaa sovitut tehtävät annetussa aikataulussa.
Tehtävissään opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson aihealueet ja niiden laajemmat asiayhteydet sekä kykenee perustelemaan näkemyksiään.
Ammatillisen osaamisen näyttötehtävän arvosana on 4-5.
Lähdeaineisto on monipuolinen, relevantti ja osoittaa lähdekriittisyyttä. Opiskelija on hyödyntänyt myös vieraskielisiä lähteitä.
Oppimispäiväkirja on laadittu huolella ja se osoittaa opiskelijan hyvää itsearvioinnin taitoa.
Kirjallisissa tehtävissä opiskelija käsittelee aihetta tehtävän mukaisesti ja noudattaa korkea-asteen ammatillisen kirjoittamisen ohjeita.

Qualifications

The students have experience in working with clients of social and health care. The students master the basics of communication and interaction.

Further information

CampusOnline: 10 students
Open Studies: 11 students of Path in Social Services

Go back to top of page