Skip to main content

Working Life Project (15 cr)

Code: TLYX1560-3003

General information


Timing
02.01.2023 - 31.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
15 cr
Local portion
15 cr
Mode of delivery
Face-to-face
Unit
School of Technology
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 25
Teachers
Ilkka Suur-Uski
Groups
ZJA22STKIT
Avoin amk, Kiertotalousosaaja, Monimuoto
Course
TLYX1560
No reservations found for realization TLYX1560-3003!

Evaluation scale

Pass/Fail

Objective

Opiskelija osaa toteuttaa työelämää, omaa alaa tai ammatillista osaamista hyödyttävän kehittämisprojektin itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa. Hän osaa viestiä työnsä eri vaiheissa selkeästi, perustellusti ja havainnollisesti sekä vertaisyhteisölle että eri yleisöille. Opiskelija osaa raportoida työnsä tulokset, arvioida niitä ja tuoda esiin kehitysehdotuksen tarkoituksenmukaisella tavalla kirjallisesti, suullisesti ja visuaalisesti.

Content

Opiskelija tekee työelämäprojektin siihen yritykseen, jossa hän on normaalissa työsuhteessa opiskelunsa aikana. Mikäli opiskelija ei ole töissä, hän pyrkii etsimään yhteyden sellaiseen yritykseen tai laitokseen, johon on mahdollista tehdä projektiluonteinen kehittämistehtävä.

Työelämäprojektin aihe voi liittyä mihin tahansa logistiikan alueeseen. Tarkoitus on, että opiskelija perehtyy syvällisesti yrityksen logistiseen toimintaan ja/tai tekee kehittämistyötä jollakin sovitulla alueella.

Työelämäprojektista laaditaan raportit:
- aihe-ehdotus. Lyhyt selvitys projektikohteesta, yritys, yhteyshenkilö, työn aihe ja sisältö, aikataulusuunnitelma ym. Kirjallinen ehdotus toimitetaan koulutus-vastaavalle.
- loppuraportti. Kirjallinen selvitys projektin tavoitteista, toteutuksesta ja tuloksista sekä arviointi projektityön annista ja merkityksestä opiskelijalle.
Raporttien laatimisessa noudatetaan JAMK:n yleisiä raportointiohjeita.

Työelämäprojekti voidaan tehdä myös kahdessa osassa, joko saman yrityksen eri projekteista tai kokonaan eri yrityksiin. Molemmista kohteista on laadittava raportit.
Koulutusvastaava toimii työelämäprojektin valvojana, mutta hän voi tarvittaessa antaa ohjaustehtäviä myös muille opettajille.

Materials

Material which is available in virtual study environment.

Teaching methods

This implementation is intended for students of the Circular Economics entity who have registered through the Open University of Applied Sciences.

In working life project the student will have personal mentor, with whom student will agree on steering meetings. Steering meetings are roughly held once a month via internet or face-to-face.
There are different study assignments in working life project, which will ensure professional project realization.
Study material is available in Moodle study enviroment.

Employer connections

Working life project is made for own organization or selected organization.

Exam schedules

No exam on this course.

International connections

English study materials are used in this course.

Student workload

Steering meetings around 10 hours
Self studying and assignments around 80 hours
Project excecution around 315 hours

Assessment criteria, satisfactory (1)

Oppimisen arviointi on ns. kehittävää arviointia. Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa, laadullista, kriteeriperusteista ja siinä opiskelijan itsearvioinnilla on tärkeä rooli. Arvioinnin kohteet on kuvattu ”Suoritukset” - kohdassa.
Oppimistulokset arvioidaan suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan arvosana-asteikolla hyväksytty (S) / hylätty (0).
Hyväksytty (S)
Opiskelija:
• toteuttaa työelämää, omaa alaa tai ammatillista osaamista hyödyttävän kehittämisprojektin itsenäisesti, vastuullisesti ja yhteistyössä muiden kanssa.
• osaa käsitellä ja arvioida oman alansa tietoja, teorioita, käsitteitä, menetelmiä ja periaatteita kriittisesti
• osaa raportoida työnsä tulokset, arvioida niitä ja tuoda esiin kehittämisehdotuksia tarkoituksenmukaisella tavalla kirjallisesti, suullisesti ja visuaalisesti.
• osaa viestiä työnsä eri vaiheissa selkeästi, perustellusti ja havainnollisesti sekä vertaisyhteisölle että eri yleisöille.
• osaa arvioida ja kehittää osaamistaan ja omaa valmiuden jatkuvaan oppimiseen

Opinnäytetyö arvioidaan kokonaisuudessa raportin valmistumisen ja esittämisen jälkeen erillisten opinnäytetyön arviointikriteereiden mukaisesti viisiportaisella arvosana-asteikolla: 5 (erinomainen), 4 (kiitettävä), 3 (hyvä), 2 (tyydyttävä) ja 1 (välttävä). Opinnäytetyön arviointikriteerit on julkaistu jamk.fi –sivustolla.

Qualifications

Riittävä perehtyneisyys omaan ammattialueeseen ja kehittämismenetelmien hallinta. Opiskelija on osannut laatia hyväksytyn kehittämissuunnitelman.

Further information

The assessment is based on learning objectives, quality and criteria, and self-evaluation by the student plays an important role in the process.

Learning outcomes are assessed in relation to the competence objectives of the course. The course is assessed on the grade scale passed / failed.
Passed
Student:
• carry out a development project that benefits working life, one's own field or professional skills independently, responsibly and in cooperation with others.
• be able to critically process and evaluate information, theories, concepts, methods and principles in their field
• is able to report on the results of his / her work, evaluate them and present development suggestions in an appropriate way in writing, orally and visually.
• is able to communicate clearly, reasonably and visually to both peers and different audiences at different stages of their work.
• is able to evaluate and develop his / her skills and is ready for continuous learning

25 students to this course

Go back to top of page