Skip to main content

Infrastructures, production management (5 cr)

Code: TR00BV03-3001

General information


Enrollment
04.08.2025 - 21.08.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
25.08.2025 - 19.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Face-to-face
Unit
School of Technology
Campus
Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 20
Degree programmes
Bachelor's Degree Programme in Construction Management
Teachers
Petri Pelkonen
Groups
TRM23KMM
Rakennusmestari (AMK)
Course
TR00BV03
No reservations found for realization TR00BV03-3001!

Evaluation scale

0-5

Objective

Opintojakson toteuttaa LAB-AMK.

Opintojakson tarkoitus

Opiskelija tuntee erilaiset aikataulumuodot ja osaa laatia alustavan yleisai-kataulun. Opiskelija osaa rakennushankkeen tuotannonohjausmenetelmät projekti- ja tehtävätasolla. Opiskelija ymmärtää rakennushankkeen ajallisen suunnittelun välttämättömyyden ja osaa laatia työaikataulun sekä viikkoai-kataulun. Opiskelija tuntee tehtäväsuunnitelmien tärkeyden ja osaa laatia tehtäväsuunnitelmia. Opiskelija ymmärtää sekä rakentamisen että toimin-nan laadun merkityksen ja osaa laatia työmaan laatusuunnitelman. Opiskeli-ja tuntee rakennushankkeen riskien hallinnan, tiedotuksen yms. ja niiden merkityksen rakennushankkeelle.
Opiskelija tuntee työturvallisuutta koskevan lainsäädännön ja aihealueen käsitteet.

Content

Aikataulumuodot, aikataulujen laatiminen ja seuranta ATK:n avulla, työ-suunnittelu, laatujärjestelmät, työmaan laatusuunnitelmat ja laadunhallin-nan menettelytavat. Työmaan massansiirtojen suunnittelu. Erilaiset työmaa-ta koskevat suunnitelmat. Riskit ja niiden hallinta, tiedonkulun hallinta. Vuo-denajan merkitys infrahankkeelle.

Location and time

On-site teaching and online lectures according to Time Table. There is also an opportunity to attend the lectures in the classroom on Rajakatu.

Materials

Material distributed in lectures
Infrastructure project production management, Mika Lindholm

Teaching methods

The course uses the following teaching methods:
- Lectures / Online lectures,
- Exercises / Learning tasks,

Students will receive guidance
- feedback on assignments
- feedback on exams
Responsible and transparent use of artificial intelligence applications is encouraged in this course.
- The instructions for each learning task will provide further details on its use in this course, where appropriate.

Employer connections

Excursions if possible,
Company visits at School if possible

Exam schedules

Timing of Exams and re-Exams will be agreed on the first contact lesson of the course.
The course entrance exam must be taken within three ( 3 ) weeks of the course start date in order to maintain the right to study.

Completion alternatives

Certification or accreditation is possible as described in the Jamkin Peppi guidelines.

Student workload

One credit point means an average of 27 hours of work. The load is distributed in different ways depending on the way the course is implemented.
-------------------
In this study period, time use and workload is distributed as follows:
Total load: 133 h
Contact lectures: 30 h
Homework that supports learning: 40 h
Exercise/project work to be done during the course: 63 h

Allocate approx. 6-9 hrs/week of your own time for this course.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osaa opintojakson tavoitteiden mukaisen sisällön tyydyttävästi.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa opintojakson tavoitteiden mukaisen sisällön hyvin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa opintojakson tavoitteiden mukaisen sisällön erinomaisesti.

Assessment criteria, approved/failed

Kurssitenttiä ei ole suoritettu hyväksyttävästi tai harjoitustyö on tekemättä.

Qualifications

Maarakennus, väylät ja verkostot-kurssi
Infran määrä- ja kustannuslaskenta-kurssi

Further information

Grading methods
- Test,
- Assignments,
- Learning assignments,

Assessment is developmental, continuous, competency-based, high-quality and criterion-referenced, and student self-assessment plays an important role in that.

See also Grading

Go back to top of page