Skip to main content

Service Design and Development (5 cr)

Code: YS00BA41-3001

General information


Enrollment
02.11.2020 - 30.11.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.02.2021 - 28.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
School of Technology
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
Degree programmes
Master's Degree Programme in Project Management
Master's Degree Programme in Project Management
Teachers
Emilia Lahdenperä
Teacher in charge
Emilia Lahdenperä
Groups
ZJA20STYP
Avoin amk, tekniikka, Projektijohtaminen, YAMK-polku
YSB20S1
Master's Degree Programme in Project Management
YTB20S1
Projektijohtaminen YAMK (teknologia)
ZJA20SSYP
Avoin AMK, sote, Projektijohtaminen, YAMK-polku
Course
YS00BA41
No reservations found for realization YS00BA41-3001!

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Johdanto palvelumuotoiluajatteluun:
Opintojakso alkaa 22.2.2021 ennakkotehtävällä: verkkoluento, kirjallisuus ja näiden pohjalta essee.

Webinaari 1 10.3.2021 klo 15.00-18.15
Itsenäinen pienryhmätyöskentely

Webinaari 2 31.3. klo 15.00-18.15
Itsenäinen pienryhmätyöskentely

Webinaari 3 21.4.2021 klo 15.00-18.15
Itsenäinen pienryhmätyöskentely
Webinaari 4 19.5.2021 klo 13.00-18.15 Palvelumuotoilu kehittämistehtävän esittäminen

Objective

The purpose of the course
The purpose of this course is to provide knowledge and skills to utilize service design and customer-centered approach in development activities at private, public and non-governmental organizations. The course focuses on methods and the stages of the service design process.

Competences
Project management competence
Learning and information management competence
Entrepreneur, innovation and working life community competence

Learning outcomes
After completing the course you will be able to describe the service design process and its methods and to use them in development activities.

Content

Orientation to the service design thinking
Service design process
Service design methods and tools
Utilization of service design in development activities

Location and time

Ei käytössä JAMKssa

Materials

Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Tampere: Talentum.
Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. 2019. Palvelumuotoilun bisneskirja. Liettua: Alma Talent.
Maula, H. & Maula, J. 2019. Design ja johtaminen. Helsinki: Alma Talent.

+ muu opintojaksolla suositeltu aineisto.

Teaching methods

Käänteinen luokkahuone
Webinaari (läsnäolovelvoite): pienryhmätyöskentely ja luento
Itsenäinen yksilötyöskentely
Itsenäinen ryhmätyöskentely
Oppimistehtävät: Ennakkotehtävät, blogikokokoelma, projektityö ryhmässä
Nauhotetut verkkoluennot/Podcastit/Äänitteet

Employer connections

Työelämälähtöinen palvelumuotoiluprojekti (ryhmätyö)

Student workload

1. Ennakkotehtävien tekeminen (10 h). Arviointi hyväksytty/hylätty.
2. Osallistuminen webinaareihin (20 h). Webinaarit ovat läsnäolovelvollisia.
3. Projektityö pienryhmissä (50 h). Arviointi 1-5.
4. Blogikokoelma + yhteenveto (50 h). Arviointi hyväksytty/hylätty
5. Valmistautuminen webinaareihin (5 h)

Yhteensä 135 h

Assessment criteria, satisfactory (1)

Sufficient 1
The student is able to describe the service design process and one of the main methods. The student is able to utilize one phase and method of the service design process in development activities.

Satisfactory 2
The student understands the service design process as a whole, and is able to use two methods in development activities.

Assessment criteria, good (3)

Good 3
The student is able to apply the service design process and its main methods to development activities.He or she uses research-based knowledge to support his or her conclusions.

Very Good 4
In addition to the previous levels, the student is able to analyze the stages of the service design process in development activities based on research knowledge. In addition, he or she is able to analyze the data he or she has collected with the main methods of service design and draw conclusions.

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent 5
In addition to the previous levels, the student critically evaluates the service design process and methods applied to the development activities. He or she draws conclusions and suggestions for development in accordance with the service design process.

Further information

Arviointimenetelmät:
Reflektiivinen itsearviointi, vertaisarviointi, jatkuva palaute ja kokoava loppuarviointi.

1. Ennakkotehtävien arviointi hyväksytty/täydennettävä
2. Osallistuminen webinaareihin
3. Projektityö pienryhmissä arviointi 1-5. Määrittelee opintojakson kokonaisarvosanaa.
4. Blogikokoelma + yhteenveto, arviointi hyväksytty/hylätty. Voi korottaa kokonaisarvosanaa.


Avoimen amkin polku 30

Go back to top of page