Siirry suoraan sisältöön

2D BasicsLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: HG00CF52

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
englanti
Vastuuhenkilö
Mika Karhulahti
Risto Koskenkorva

Osaamistavoitteet

Kurssin tavoite
Tämän kurssin suoritettuasi olet valmis työskentelemään 2D-taiteilijana pelikehitysprojektissa. Sinut johdatetaan tärkeimpiin työkaluihin ja tekniikoihin 2D-grafiikan luomiseen ja animointiin.

Kurssin kompetenssit

Pelituotannon kompetenssi
Opiskelija voi tuottaa sisältöä peliprojektiin ja työskennellä työkalujen kanssa merkityksellisellä ja systemaattisella tavalla.
Opiskelija voi toteuttaa varoja pelimoottorissa.
Opiskelija voi tuottaa arvoa peliprojektille työskennellessään tietyssä erityisasiantuntijan roolissa.

Kurssin oppimistavoitteet

Kurssin suorittanut opiskelija pystyy tuottamaan yksinkertaisia graafisia varoja 2D-peliin: luomaan 2D-animaation omien suunnitelmiensa pohjalta, suunnittelemaan käyttöliittymäelementtejä ja tuottamaan taustavarat. Opiskelija ymmärtää visuaalisen suunnittelun perusperiaatteet osana pelin kehitystä ja suunnittelua. Opiskelija oppii perustyökalut ja -menetelmät varojen tuottamiseen. Opiskelija pystyy työskentelemään pelinkehitystiimissä.

Sisältö

Kurssilla tutustut edistyneisiin ohjelmisto- ja laitteistotyökaluihin, teknisiin vaatimuksiin sekä työnkulkuun 2D- ja käyttöliittymäomaisuuksien luomiseksi pelikehitysprojektissa.

Esitietovaatimukset

Kyky käyttää kuvankäsittely- ja vektorigrafiikkaohjelmistoja sekä ymmärrys visuaalisen viestinnän ja pelitaiteen peruskäsitteistä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Välttävä(1): Ymmärrät 2D-omaisuuksien luomisen ja teknisten vaatimusten merkityksen. Voit työskennellä pelikehitysprojektissa tuottaaksesi ja suunnitellaksesi teknisesti päteviä omaisuuksia.

Tyydyttävä (2): Sinulla on tietämystä 2D-omaisuuksien luomisesta ja teknisistä vaatimuksista. Ymmärrät erilaisia työkaluja ja tekniikoita. Voit työskennellä pelikehitysprojektissa ja suunnitella sekä tuottaa teknisesti päteviä omaisuuksia eri tarkoituksiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3): Pystyt tekemään suunnittelupäätöksiä 2D-omaisuuden luomisessa ja teknisissä vaatimuksissa. Osaat käyttää työkaluja ja tekniikoita. Voit työskennellä pelinkehitysprojektissa ja suunnitella sekä tuottaa omaisuutta eri tarkoituksiin omien suunnittelupäätöstesi pohjalta.

Erittäin hyvä (4): Ymmärrät hyvin 2D-omaisuuden luomisen työmenetelmät, työkalut ja tekniset vaatimukset. Tiedät, miten valita tehtävään parhaiten sopivat työkalut ja menetelmät. Voit työskennellä pelinkehitysprojektissa ja suunnitella sekä tuottaa omaisuutta eri tarkoituksiin sekä ohjata muita tiimin jäseniä prosessissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5): Voit analyyttisesti keskustella työmenetelmistä, työkaluista ja teknisistä vaatimuksista pelikehityksessä ja 2D-varojen tuotannossa. Voit kyseenalaistaa esitetyn tiedon ja tarjota päteviä vaihtoehtoja. Voit arvioida prosesseja ja parantaa työmenetelmiä ja teknisiä yksityiskohtia. Voit löytää uusia menetelmiä ja ratkaisuja varojen tuotantoon työskennellessäsi pelikehitysprojektissa.

Siirry alkuun