Saavutettavuus markkinointiviestinnässäLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: MZMH0300
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- englanti
- suomi
- Vastuuhenkilö
- Petra Blinnikka
Osaamistavoitteet
Opintojakson aikana arvioit ja kehität matkailualan yrityksesi markkinointiviestinnän saavutettavuutta, pääkohteena yrityksesi verkkosivujen ja -palveluiden saavutettavuus.
• Ymmärrät mitä on digitaalinen saavutettavuus.
• Osaat analysoida digitaalisten sisältöjen ja markkinointiviestintäkanavien saavutettavuutta.
• Osaat suunnitella ja toteuttaa yrityksesi digitaalista markkinointiviestintää saavutettavuuden periaatteiden mukaisesti, erilaisten asiakaskohderyhmien tarpeet huomioiden.
• Osaat tunnistaa ja huomioida saavutettavuuden digitaalisissa myyntikanavissa.
Sisältö
• Saavutettavuus ja asiakastarpeet
• Saavutettavuus verkkosivuilla
• Tiedostojen saavutettavuus
• Videot ja sosiaalinen media
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Tällä opintojaksolla arvioidaan saavutettavuusosaamista. Oppimisprosessin arvioinnin välineitä ovat oppimistehtävät ja itsearviointi. Osaamisen arviointi on kriteeriperusteista ja arviointipäätöksen tekee opintojakson kouluttaja, kun kaikki oppimistehtävät on tehty. Arviointipäätös tehdään asteikolla: hyväksytty / hylätty.
Saavutettavuusosaaminen hyväksytään, kun arviointiaineisto osoittaa, että opiskelija ymmärtää, mitä digitaalinen saavutettavuus on ja osaa arvioida yrityksen digitaalisen markkinointiaineiston saavutettavuutta.
Lisätiedot
Koulutus on osa Esteettömän matkailun koulutuskokonaisuutta