Siirry suoraan sisältöön

Inklusiivinen pedagogiikka (4 op)

Toteutuksen tunnus: AE00CQ31-3001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
04.06.2024 - 03.06.2027
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Ammatillinen opettajakorkeakoulu
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
50 - 50
Koulutus
Ammatillinen erityisopettajankoulutus
Opettajat
Tiina Parviainen
Kaisa Räty
Riikka Hongisto
Kaija Peuna-Korpioja
Ryhmät
AJE24SJE
Ammatillinen erityisopettajan koulutus
Opintojakso
AE00CQ31
Toteutukselle AE00CQ31-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Opintojakso toteutetaan lukuvuoden 24-25 aikana.

Tavoitteet

Tällä opintojaksolla perehdyt inklusiiviseen pedagogiikkaan yksilöllisissä oppimisen tuen tarpeissa. Opit tunnistamaan ja huomioimaan yksilöllisiä tuen tarpeita ja suunnittelemaan pedagogisia ratkaisuja niiden perusteella ja käyttämään inklusiivisen pedagogiikan ja erityisopetuksen keinoja niiden tukemiseen.

Tällä opintojaksolla kehität
Oppimisen ohjaamisen osaamistasi yksilöllisiin tuen tarpeisiin vastaamisesta.

Sisältö

Tuen tarpeisiin vastaaminen erityisen tuen ja inklusiivisen pedagogiikan avulla.

Oppimateriaalit

Roiha, A. 2023, Onnistu eriyttämisessä.
Muuta soveltuvaa kirjallisuutta.

Oppimisen vaikeuksien testeihin ja kartoituksiin tutustuminen.

Opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan monimuotoisesti itsenäisenä työskentelynä, oppimispiirissä ja ohjauspäivissä työskennellen. Oppimistehtävän kautta tutkitte pedagogisia menetelmiä ja tuen vaikuttavuutta inklu-siivisessa oppimisympäristössä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen hankkiminen:
Tällä opintojaksolla tavoitteena olevan osaamisen hankit perehtymällä yksilöllisen tuen menetelmiin ja niiden toteutukseen.
Osaamisen osoittaminen:
Tavoitteena olevan osaamisen osoitat a) koostamalla raportin oppimispiirin kanssa valitsemastanne menetelmästä sekä siihen liittyvästä kirjallisuudesta sekä b) vertaisarvioinnin avulla saaden palautetta oppimisestasi.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 4op ja se merkitsee sinulta 108 tunnin työpanosta; lukemista, materiaalin han-kintaa, työskentelyn suunnittelua, toteutusta ja arviointia sekä raportointia.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksyttävän tason arviointikriteerit ovat
Oppimisen ohjaamisen osaaminen: yksilöllisiin tuen tarpeisiin vastaaminen.
Verkosto-osaaminen: inklusiivisen pedagogiikan suunnittelu moniammatillisesti.

Lisätiedot

Arviointi on oppimistavoitteisiin pohjautuvaa ja laadullista. Prosessin arvioinnin välineitä ovat palaut-teet ja itsearviointi. Arviointiaineiston muodostavat raportti ja vertaisarviointi. Arviointipäätöksen tekee kouluttaja, kun kaikki oppimistehtävä on tehty.

Siirry alkuun