Siirry suoraan sisältöön

Vastuullinen markkinointiviestintä ( (ilmoittautuminen vain RIPA/avoin amk, nonstop)nonstop) (5 op)

Toteutuksen tunnus: MM00CJ23-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2025 - 31.05.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
08.09.2025 - 31.07.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkko-opetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 240
Koulutus
Avoin amk, nonstop, Like
Opettajat
Katja Ruokamo
Ryhmät
ZJM25SM
Avoin AMK, marata, orientoivat opinnot (EduFutura, 2. aste)
ZJA25SMN01
Avoin amk, marata, nonstop 1, verkko
Opintojakso
MM00CJ23
Toteutukselle MM00CJ23-3003 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso suoritettavissa itsenäisesti tehtäviä tekemällä 8.9.2025 – 31.7.2026.

Tavoitteet

Opintojakson tarkoitus:
Opintojakson tarkoituksena on perehtyä markkinointiviestinnän keinoihin ja brändiajatteluun. Lisäksi tarkoituksena on tarkastella vastuullisen kuluttamisen edistämisestä markkinointiviestinnän avulla.

Osaamiset:
Palveluliiketoiminta
Työelämässä toimiminen
Eettisyys

Opintojakson tavoite:
Sinä hallitset erilaisia markkinointiviestinnän keinoja, tutustut brändiajatteluun ja opit tuottamaan sisältöä sosiaaliseen mediaan. Sinä osaat arvioida markkinointiviestinnän vaikuttavuutta myös vastuullisen kuluttamisen näkökulmasta. Ymmärrät miten tekoälyä voidaan hyödyntää markkinointiviestinnässä

Sisältö

Markkinointiviestinnän keinot

Brändiajattelu

Sisällöntuotanto sosiaalisen median kanaviin

Mainonnan säätely Suomessa

Vastuullisen kuluttamisen edistäminen

Aika ja paikka

8.9.2025 – 31.07.2026 Moodlessa.

Oppimateriaalit

Fill, C. & Turnbull, S. (2019). Marketing communications: Touchpoints, sharing and disruption (Eighth edition.). Harlow, England: Pearson. (Saatavilla e-kirjana)

Wrigley, C. & Straker, K. (2018). Affected: Emotionally engaging customers in the digital age. Milton, Qld: John Wiley & Sons Australia, Ltd. (Saatavilla e-kirjana)

Charlesworth, A. (2022). Digital Marketing: A Practical Approach (4th edition). London: Routledge. (Saatavilla e-kirjana)

Muu opiskelumateriaali (blogikirjoitukset, podcastit, videot, tilastot ja tutkimusraportit) Moodlessa.

Opetusmenetelmät

Opintojakso suoritetaan itsenäisesti yksilötehtäviä tekemällä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kirjallisuuteen perehtyminen ja tehtävien tekeminen yhteensä 135 h.

Orientaatio 5 h
Luentotallenteet ja pienemmät yksilötehtävät 76 h
Laajempi lopputehtävä 54 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Välttävä 1: Opiskelija osoittaa ohjatusti hallitsevansa vastuullisen markkinointiviestinnän keinoja, brändiajattelua ja vastuullisen kuluttamisen edistämistä.

Tyydyttävä 2: Opiskelija osoittaa ohjatusti hallitsevansa ja soveltavansa vastuullisen markkinointiviestinnän keinoja, brändiajattelua ja vastuullisen kuluttamisen edistämistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä 3: Opiskelija osoittaa hallitsevansa vastuullisen markkinointiviestinnän keinoja, brändiajattelua ja vastuullisen kuluttamisen edistämistä sekä osoittaa jossain määrin kriittistä ja analyyttistä otetta niiden arvioinnin suhteen.

Kiitettävä 4: Opiskelija osoittaa lähes kokonaisvaltaista, kriittistä ja analyyttistä otetta vastuullisen markkinointiviestinnän keinoja, brändiajattelua ja vastuullista kuluttamista kohtaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen 5: Opiskelija osoittaa kokonaisvaltaista, kriittistä ja analyyttistä otetta vastuullisen markkinointiviestinnän keinoja, brändiajattelua ja vastuullista kuluttamista kohtaan.

Lisätiedot

Opintojakson arviointimenetelmänä on osaamisen arviointi yksilötehtävissä.

Kaikkien osa-alueiden tehtävät on suoritettava hyväksytysti, jotta opintojaksosta voidaan antaa hyväksytty suoritusmerkintä.

Siirry alkuun