Vastuullinen markkinointiviestintä ( (ilmoittautuminen vain RIPA/avoin amk, nonstop)nonstop) (5 op)
Toteutuksen tunnus: MM00CJ23-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.08.2025 - 31.05.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
08.09.2025 - 31.07.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Verkko-opetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 240
- Koulutus
- Avoin amk, nonstop, Like
- Opettajat
- Katja Ruokamo
- Ryhmät
-
ZJM25SMAvoin AMK, marata, orientoivat opinnot (EduFutura, 2. aste)
-
ZJA25SMN01Avoin amk, marata, nonstop 1, verkko
- Opintojakso
- MM00CJ23
Arviointiasteikko
0-5
Sisällön jaksotus
Opintojakso suoritettavissa itsenäisesti tehtäviä tekemällä 8.9.2025 – 31.7.2026.
Tavoitteet
Opintojakson tarkoitus:
Opintojakson tarkoituksena on perehtyä markkinointiviestinnän keinoihin ja brändiajatteluun. Lisäksi tarkoituksena on tarkastella vastuullisen kuluttamisen edistämisestä markkinointiviestinnän avulla.
Osaamiset:
Palveluliiketoiminta
Työelämässä toimiminen
Eettisyys
Opintojakson tavoite:
Sinä hallitset erilaisia markkinointiviestinnän keinoja, tutustut brändiajatteluun ja opit tuottamaan sisältöä sosiaaliseen mediaan. Sinä osaat arvioida markkinointiviestinnän vaikuttavuutta myös vastuullisen kuluttamisen näkökulmasta. Ymmärrät miten tekoälyä voidaan hyödyntää markkinointiviestinnässä
Sisältö
Markkinointiviestinnän keinot
Brändiajattelu
Sisällöntuotanto sosiaalisen median kanaviin
Mainonnan säätely Suomessa
Vastuullisen kuluttamisen edistäminen
Aika ja paikka
8.9.2025 – 31.07.2026 Moodlessa.
Oppimateriaalit
Fill, C. & Turnbull, S. (2019). Marketing communications: Touchpoints, sharing and disruption (Eighth edition.). Harlow, England: Pearson. (Saatavilla e-kirjana)
Wrigley, C. & Straker, K. (2018). Affected: Emotionally engaging customers in the digital age. Milton, Qld: John Wiley & Sons Australia, Ltd. (Saatavilla e-kirjana)
Charlesworth, A. (2022). Digital Marketing: A Practical Approach (4th edition). London: Routledge. (Saatavilla e-kirjana)
Muu opiskelumateriaali (blogikirjoitukset, podcastit, videot, tilastot ja tutkimusraportit) Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Opintojakso suoritetaan itsenäisesti yksilötehtäviä tekemällä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kirjallisuuteen perehtyminen ja tehtävien tekeminen yhteensä 135 h.
Orientaatio 5 h
Luentotallenteet ja pienemmät yksilötehtävät 76 h
Laajempi lopputehtävä 54 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Välttävä 1: Opiskelija osoittaa ohjatusti hallitsevansa vastuullisen markkinointiviestinnän keinoja, brändiajattelua ja vastuullisen kuluttamisen edistämistä.
Tyydyttävä 2: Opiskelija osoittaa ohjatusti hallitsevansa ja soveltavansa vastuullisen markkinointiviestinnän keinoja, brändiajattelua ja vastuullisen kuluttamisen edistämistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä 3: Opiskelija osoittaa hallitsevansa vastuullisen markkinointiviestinnän keinoja, brändiajattelua ja vastuullisen kuluttamisen edistämistä sekä osoittaa jossain määrin kriittistä ja analyyttistä otetta niiden arvioinnin suhteen.
Kiitettävä 4: Opiskelija osoittaa lähes kokonaisvaltaista, kriittistä ja analyyttistä otetta vastuullisen markkinointiviestinnän keinoja, brändiajattelua ja vastuullista kuluttamista kohtaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen 5: Opiskelija osoittaa kokonaisvaltaista, kriittistä ja analyyttistä otetta vastuullisen markkinointiviestinnän keinoja, brändiajattelua ja vastuullista kuluttamista kohtaan.
Lisätiedot
Opintojakson arviointimenetelmänä on osaamisen arviointi yksilötehtävissä.
Kaikkien osa-alueiden tehtävät on suoritettava hyväksytysti, jotta opintojaksosta voidaan antaa hyväksytty suoritusmerkintä.