Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisten palvelujen johtaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: MZ00CL25

Laajuus

5 op

Vastuuhenkilö

  • Karoliina Väisänen,

Osaamistavoitteet

Opintojakson tarkoitus
Digitaalisten palvelujen johtaminen on moniulotteinen prosessi. Asiakkaille digitaalisten palvelujen tulee olla helppokäyttöisiä ja tarjota lisäarvoa.Digitaalisten palvelujen johtamisessa on tärkeää seurata ja mitata digitaalisten palvelujen tehokkuutta ja vaikuttavuutta. Erilaisia mittareita voidaan käyttää digitaalisten palvelujen kehittämisen ja johtamisen tukena.

Osaamiset

Opintojakson tavoite
Ymmärrät yrityksen strategian ja digitaalisten palvelujen kehittämisen ja johtamisen yhteyden. Tiedät organisaatioiden vastuualueet ja roolit digitaalisten palvelujen kehittämiseen ja johtamiseen. Ymmärrät oikeiden teknologioiden valinnan merkityksen organisaatioiden digitaalisten palvelujen kehittämiselle ja johtamiselle. Tunnistat asiakaskokemuksen merkityksen palvelujen johtamisellle.

Sisältö

Digitaalisten palvelujen kehittäminen yrityksessä

Organisaatiotason digitaalisten palvelujen johtaminen

Organisaation teknologiavalinnat

Asiakaskokemus osana digitaalisten palvelujen johtamista

Digitaalisten palvelujen mittarit tehokkuuteen ja vaikuttavuuteen