Skip to main content

Let´s talk about children method in co-operation with familiesLaajuus (3 - 5 cr)

Code: SZZZ1921

Credits

3 - 5 op

Teaching language

  • Finnish

Responsible person

  • Jenni Ikola-Mäki, Hyvinvointiyksikkö

Objective

Opiskelija osaa käyttää työssään Lapset Puheeksi-menetelmän lokikirjaa ja keskustella perheiden kanssa voimavaralähtöisesti. Hän osaa järjestää Lapset puheeksi neuvonpidon ja toimia siinä moniammatillisen työryhmän jäsenenä tai vetäjänä. Opiskelija osaa keskustella perheiden kanssa lasten kehityksestä ja kehitysympäristöjen merkityksestä lapsen kasvulle ja hyvinvoinnille. . Opiskelija osaa kartoittaa keskeiset toimijat lapsen ja perheen elämässä ja toimia moniammatillisessa yhteistyössä perheen tarpeiden mukaisesti.

Content

Lapset puheeksi-menetelmään tutustuminen ja opetteleminen. Oma-aloitteinen toiminta moniammatillisessa yhteistyössä. Palvelujen ja eri toimijoiden yhteistyön saumattomuus perheen näkökulmasta.

Qualifications

Opiskelija hahmottaa perheiden terveyden edistämisen tavoitteita ja menetelmiä lapsiperheiden palveluiden kentässä. Opiskelijalla on ymmärrys sivistys-, sosiaali- ja terveysalan moniammatillisesta yhteistyöstä.

Assessment criteria, approved/failed

Pass;
You can use the Let´s talk about children log books and support the family in the Let´s talk about children-process.

You are able to discuss with families about child´s development and you recognize the importance of developmental environments for child´s growth and well-being.

You demonstrate an understanding of the determinants of inclusion and support for family involvement in the Let´s talk about children-process.

You demonstrate that you recognize the key players in family life in different services.

Enrollment

20.11.2023 - 04.01.2024

Timing

08.01.2024 - 20.05.2024

Number of ECTS credits allocated

3 - 5

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Online learning

Unit

School of Health and Social Studies

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 25

Degree programmes
  • Degree Programme in Midwifery
  • Degree Programme in Nursing
Teachers
  • Jenni Ikola-Mäki

Objectives

Opiskelija osaa käyttää työssään Lapset Puheeksi-menetelmän lokikirjaa ja keskustella perheiden kanssa voimavaralähtöisesti. Hän osaa järjestää Lapset puheeksi neuvonpidon ja toimia siinä moniammatillisen työryhmän jäsenenä tai vetäjänä. Opiskelija osaa keskustella perheiden kanssa lasten kehityksestä ja kehitysympäristöjen merkityksestä lapsen kasvulle ja hyvinvoinnille. . Opiskelija osaa kartoittaa keskeiset toimijat lapsen ja perheen elämässä ja toimia moniammatillisessa yhteistyössä perheen tarpeiden mukaisesti.

Content

Lapset puheeksi-menetelmään tutustuminen ja opetteleminen. Oma-aloitteinen toiminta moniammatillisessa yhteistyössä. Palvelujen ja eri toimijoiden yhteistyön saumattomuus perheen näkökulmasta.

Learning materials and recommended literature

Material related to the method and the study module is available in a learning environment.
Information and material about the method are available on MIELI ry's website https://mieli.fi/fi
and Toimiva lapsi & perhe-työ MIELI ry https://mieli.fi/fi/kehittämistoiminta/lapset-ja-nuoret/toimiva-lapsi-perhe-työ

Teaching methods

Contact teaching online
Practicing the method with the help of pair and group work and case work
Independent practice of discussions and independent work on learning tasks

Practical training and working life connections

Discussions can be practiced in connection with internships, if it is possible during the course

Student workload

3 credits 81h;
Preliminary assignment 4h
Contact teaching online 18h (5 contacts)
Kids talk conversations 8h
Written assignments 21h
Independent work 30h

5 credits 135h;
Preliminary assignment 4h
Contact teaching online 18h (5 contacts)
Children Speak-up discussions 8h
Written assignments 38h
Learning diary 17h
Independent work 50h

Content scheduling

Independent work is timed for the entire course and the student's learning process proceeds as an alternating entity of remote contacts and independent work.

Further information for students

CampusOnline 15 seats
Open University 5 seats

Evaluation scale

Pass/Fail

Evaluation criteria, pass/failed

Pass;
You can use the Let´s talk about children log books and support the family in the Let´s talk about children-process.

You are able to discuss with families about child´s development and you recognize the importance of developmental environments for child´s growth and well-being.

You demonstrate an understanding of the determinants of inclusion and support for family involvement in the Let´s talk about children-process.

You demonstrate that you recognize the key players in family life in different services.

Prerequisites

Opiskelija hahmottaa perheiden terveyden edistämisen tavoitteita ja menetelmiä lapsiperheiden palveluiden kentässä. Opiskelijalla on ymmärrys sivistys-, sosiaali- ja terveysalan moniammatillisesta yhteistyöstä.

Enrollment

01.11.2022 - 05.01.2023

Timing

09.01.2023 - 19.05.2023

Number of ECTS credits allocated

3 - 5

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Online learning

Unit

School of Health and Social Studies

Campus

Lutakko Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

15 - 15

Degree programmes
  • Degree Programme in Midwifery
  • Degree Programme in Nursing
Teachers
  • Jenni Ikola-Mäki

Objectives

Opiskelija osaa käyttää työssään Lapset Puheeksi-menetelmän lokikirjaa ja keskustella perheiden kanssa voimavaralähtöisesti. Hän osaa järjestää Lapset puheeksi neuvonpidon ja toimia siinä moniammatillisen työryhmän jäsenenä tai vetäjänä. Opiskelija osaa keskustella perheiden kanssa lasten kehityksestä ja kehitysympäristöjen merkityksestä lapsen kasvulle ja hyvinvoinnille. . Opiskelija osaa kartoittaa keskeiset toimijat lapsen ja perheen elämässä ja toimia moniammatillisessa yhteistyössä perheen tarpeiden mukaisesti.

Content

Lapset puheeksi-menetelmään tutustuminen ja opetteleminen. Oma-aloitteinen toiminta moniammatillisessa yhteistyössä. Palvelujen ja eri toimijoiden yhteistyön saumattomuus perheen näkökulmasta.

Learning materials and recommended literature

Material related to the method and the study module is available in a learning environment.
Information and material about the method are available on MIELI ry's website https://mieli.fi/fi
and Toimiva lapsi & perhe-työ MIELI ry https://mieli.fi/fi/kehittämistoiminta/lapset-ja-nuoret/toimiva-lapsi-perhe-työ

Teaching methods

Contact teaching online
Practicing the method with the help of pair and group work and case work
Independent practice of discussions and independent work on learning tasks

Practical training and working life connections

Discussions can be practiced in connection with internships, if it is possible during the course

Student workload

3 credits 81h;
Preliminary assignment 4h
Contact teaching online 18h (5 contacts)
Kids talk conversations 8h
Written assignments 21h
Independent work 30h

5 credits 135h;
Preliminary assignment 4h
Contact teaching online 18h (5 contacts)
Children Speak-up discussions 8h
Written assignments 38h
Learning diary 17h
Independent work 50h

Content scheduling

Independent work is timed for the entire course and the student's learning process proceeds as an alternating entity of remote contacts and independent work.

Further information for students

CampusOnline 10 seats
Open University 5 seats

Evaluation scale

Pass/Fail

Evaluation criteria, pass/failed

Pass;
You can use the Let´s talk about children log books and support the family in the Let´s talk about children-process.

You are able to discuss with families about child´s development and you recognize the importance of developmental environments for child´s growth and well-being.

You demonstrate an understanding of the determinants of inclusion and support for family involvement in the Let´s talk about children-process.

You demonstrate that you recognize the key players in family life in different services.

Prerequisites

Opiskelija hahmottaa perheiden terveyden edistämisen tavoitteita ja menetelmiä lapsiperheiden palveluiden kentässä. Opiskelijalla on ymmärrys sivistys-, sosiaali- ja terveysalan moniammatillisesta yhteistyöstä.

Enrollment

01.08.2022 - 25.08.2022

Timing

29.08.2022 - 21.12.2022

Number of ECTS credits allocated

3 - 5

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Online learning

Unit

School of Health and Social Studies

Campus

Lutakko Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

15 - 15

Degree programmes
  • Degree Programme in Midwifery
  • Degree Programme in Nursing
Teachers
  • Jenni Ikola-Mäki

Objectives

Opiskelija osaa käyttää työssään Lapset Puheeksi-menetelmän lokikirjaa ja keskustella perheiden kanssa voimavaralähtöisesti. Hän osaa järjestää Lapset puheeksi neuvonpidon ja toimia siinä moniammatillisen työryhmän jäsenenä tai vetäjänä. Opiskelija osaa keskustella perheiden kanssa lasten kehityksestä ja kehitysympäristöjen merkityksestä lapsen kasvulle ja hyvinvoinnille. . Opiskelija osaa kartoittaa keskeiset toimijat lapsen ja perheen elämässä ja toimia moniammatillisessa yhteistyössä perheen tarpeiden mukaisesti.

Content

Lapset puheeksi-menetelmään tutustuminen ja opetteleminen. Oma-aloitteinen toiminta moniammatillisessa yhteistyössä. Palvelujen ja eri toimijoiden yhteistyön saumattomuus perheen näkökulmasta.

Learning materials and recommended literature

Material related to the method and the study module is available in a learning environment.
Information and material about the method are available on MIELI ry's website https://mieli.fi/fi
and Toimiva lapsi & perhe-työ MIELI ry https://mieli.fi/fi/kehittämistoiminta/lapset-ja-nuoret/toimiva-lapsi-perhe-työ

Teaching methods

Contact teaching online
Practicing the method with the help of pair and group work and case work
Independent practice of discussions and independent work on learning tasks

Practical training and working life connections

Discussions can be practiced in connection with internships, if it is possible during the course

Student workload

3 credits 81h;
Preliminary assignment 4h
Contact teaching online 18h (5 contacts)
Kids talk conversations 8h
Written assignments 21h
Independent work 30h

5 credits 135h;
Preliminary assignment 4h
Contact teaching online 18h (5 contacts)
Children Speak-up discussions 8h
Written assignments 38h
Learning diary 17h
Independent work 50h

Content scheduling

Independent work is timed for the entire course and the student's learning process proceeds as an alternating entity of remote contacts and independent work.

Further information for students

CampusOnline 10 seats
Open University 5 seats

Evaluation scale

Pass/Fail

Evaluation criteria, pass/failed

Pass;
You can use the Let´s talk about children log books and support the family in the Let´s talk about children-process.

You are able to discuss with families about child´s development and you recognize the importance of developmental environments for child´s growth and well-being.

You demonstrate an understanding of the determinants of inclusion and support for family involvement in the Let´s talk about children-process.

You demonstrate that you recognize the key players in family life in different services.

Prerequisites

Opiskelija hahmottaa perheiden terveyden edistämisen tavoitteita ja menetelmiä lapsiperheiden palveluiden kentässä. Opiskelijalla on ymmärrys sivistys-, sosiaali- ja terveysalan moniammatillisesta yhteistyöstä.

Enrollment

01.11.2021 - 09.01.2022

Timing

03.01.2022 - 20.05.2022

Number of ECTS credits allocated

3 - 5

Mode of delivery

Face-to-face

Unit

School of Health and Social Studies

Teaching languages
  • Finnish
Seats

15 - 15

Degree programmes
  • Degree Programme in Midwifery
  • Degree Programme in Nursing
Teachers
  • Jenni Ikola-Mäki

Objectives

Opiskelija osaa käyttää työssään Lapset Puheeksi-menetelmän lokikirjaa ja keskustella perheiden kanssa voimavaralähtöisesti. Hän osaa järjestää Lapset puheeksi neuvonpidon ja toimia siinä moniammatillisen työryhmän jäsenenä tai vetäjänä. Opiskelija osaa keskustella perheiden kanssa lasten kehityksestä ja kehitysympäristöjen merkityksestä lapsen kasvulle ja hyvinvoinnille. . Opiskelija osaa kartoittaa keskeiset toimijat lapsen ja perheen elämässä ja toimia moniammatillisessa yhteistyössä perheen tarpeiden mukaisesti.

Content

Lapset puheeksi-menetelmään tutustuminen ja opetteleminen. Oma-aloitteinen toiminta moniammatillisessa yhteistyössä. Palvelujen ja eri toimijoiden yhteistyön saumattomuus perheen näkökulmasta.

Learning materials and recommended literature

Material related to the method and the study module is available in a learning environment.
Information and material about the method are available on MIELI ry's website https://mieli.fi/fi
and Toimiva lapsi & perhe-työ MIELI ry https://mieli.fi/fi/kehittämistoiminta/lapset-ja-nuoret/toimiva-lapsi-perhe-työ

Teaching methods

Contact teaching online
Practicing the method with the help of pair and group work and case work
Independent practice of discussions and independent work on learning tasks

Practical training and working life connections

Discussions can be practiced in connection with internships, if it is possible during the course

Student workload

3 credits 81h;
Preliminary assignment 4h
Contact teaching online 18h (5 contacts)
Kids talk conversations 8h
Written assignments 21h
Independent work 30h

5 credits 135h;
Preliminary assignment 4h
Contact teaching online 18h (5 contacts)
Children Speak-up discussions 8h
Written assignments 38h
Learning diary 17h
Independent work 50h

Content scheduling

Independent work is timed for the entire course and the student's learning process proceeds as an alternating entity of remote contacts and independent work.

Further information for students

CampusOnline 10 seats
Open University 5 seats

Evaluation scale

Pass/Fail

Evaluation criteria, pass/failed

Pass;
You can use the Let´s talk about children log books and support the family in the Let´s talk about children-process.

You are able to discuss with families about child´s development and you recognize the importance of developmental environments for child´s growth and well-being.

You demonstrate an understanding of the determinants of inclusion and support for family involvement in the Let´s talk about children-process.

You demonstrate that you recognize the key players in family life in different services.

Prerequisites

Opiskelija hahmottaa perheiden terveyden edistämisen tavoitteita ja menetelmiä lapsiperheiden palveluiden kentässä. Opiskelijalla on ymmärrys sivistys-, sosiaali- ja terveysalan moniammatillisesta yhteistyöstä.