Siirry suoraan sisältöön

MarkkinointiprojektiLaajuus (5 op)

Tunnus: HA00CK95

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Anu Manner,
  • Janne Roiha,
  • Tapu Holttinen,
  • Jaana Larsson,
  • Kimmo Aho,
  • Tero Lehtinen,

Osaamistavoitteet

Markkinointiprojekti opintojaksolla opit suunnittelemaan, rakentamaan ja toteuttamaan käytännön markkinointiprojekteja. Saat valmiuksia tuottaa relevanttia ja kiinnostavaa markkinointisisältöä haluttujen asiakaskohderyh-mien tavoittamiseksi ja asetettujen tavoitteiden saavuttamiseksi. Opit ra-kentamaan ja johtamaan verkostoja laajojen markkinointipalvelujen tuotta-miseksi.

Opintojakson osaamiset
Oppimaan oppiminen: Osaat arvioida omaa markkinointiosaamista ja ra-kentaa sille kehittämissuunnitelman. Opit strategisen markkinoinnin perus-teet ja sovellat oppimaasi luovasti erilaisten digimarkkinoinnin ja sisältö-markkinointikampanjoiden luonnissa ja toteutuksessa.

Työelämässä oppiminen: Opit käyttämään moderneja sisältömarkkinointi-työkaluja ja -alustoja, kuten sisällönhallintajärjestelmiä, analytiikkatyöka-luja, sosiaalisen median alustoja ja sähköpostimarkkinointiohjelmistoja. Ymmärrät miten toteuttaa tuloksellista markkinointia käytännössä.

Eettisyys: Opit ymmärtämään markkinoinnin eettisiä periaatteita. Osaat to-teuttaa vastuullista markkinointia, joka kunnioittaa sekä kuluttajien oikeuk-sia että tiedon yksityisyyttä.

Opintojakson osaamistavoite
Markkinointiprojekti opintojaksolla kehität taitojasi markkinoinnin strategi-sessa suunnittelussa ja toteutuksessa käytännön asiakasprojekteissa. Opit tunnistamaan kohderyhmäsi ja tuottamaan laadukasta sisältöä, joka kiin-nostaa yleisöäsi. Saat valmiuksia käyttää markkinoinnin eri kanavia sisältösi levittämiseen. Lisäksi opit mittaamaan markkinointitoimiesi tehokkuutta ja optimoimaan strategioitasi tulosten perusteella. Osaat jakaa omaa osaamis-tasi tiimissä. Opit reflektoimaan markkinointiin liittyvää osaamistasi kirjoittamalla ja dialogissa tiimin kanssa. Osaat ottaa vastuuta omasta oppi-misesta ja toiminnasta.

Sisältö

- Markkinointiprojektin suunnittelu, toteutus ja arviointi
- Digitaalinen markkinointi ja eri kanavat käytännön asiakasprojek-teissa
- Sisällöntuotantosuunnitelma ja käytännön toteutus (teksti, kuvat, videot)
- SEO ja SEM yhdessä – hakukonemarkkinointi tehokkaat toimenpiteet
- Markkinointitoimenpiteiden mittaaminen: data-analyysi ja analytiik-katyökalut

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Sinulla on riittävästi näyttöä teorian ymmärtämisestä osaamisalueeseen liittyen ja pystyt soveltamaan teoriaa käytännössä tiimiyrityksen projekteissa ja toiminnassa. Ymmärrät eri roolien merkityksen yrityksen kehityksessä ja kehität tiimiyritystä yhteistyössä muiden kanssa. Osaat laatia selkeitä suunnitelmia ja asettaa realistisia tavoitteita sekä toiminnallisesti että osaamisen kehittämisen näkökulmasta. Olet asettanut konkreettisia tavoitteita osaamisalueesi kehittämiseksi sekä osoittanut kykyä suunnata toimintaasi näiden tavoitteiden mukaisesti.

Olet toteuttanut projekteja, jotka heijastavat osaamisalueen teorian soveltamista käytäntöön. Projektit osoittavat kykyäsi soveltaa oppimaasi ja tuoda teoreettista tietoa käytännön toimintaan toimien osana tiimiä. Lisäksi osaat arvioida tavoitteidesi toteutumista ja oppimisprosessiasi reflektioiden kautta, tunnistaen sekä vahvuutesi että kehityskohteesi.