VerkkokauppaLaajuus (4 op)
Tunnus: HL00BD58
Laajuus
4 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Teemu Laitinen
Osaamistavoitteet
Opintojakson tarkoitus
Verkkokauppa -opintojakson tarkoituksena on, että tunnet verkkokaupan keskeiset käsitteet ja ymmärrät sen vaikutuksen yrityksen liiketoiminnassa. Kykenet ylläpitämään valmista verkkokauppaa. Osaat hyödyntää erilaisia verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä. Osaat ottaa huomioon verkkokaupan kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia.
Opintojakson osaamiset
Ennakoiva kehittäminen
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Oppimaan oppiminen
Opintojakson osaamistavoite
Opintojakson käytyäsi tiedät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät. Kykenet ylläpitämään valmista verkkokauppaa. Osaa seurata ja hyödyntää oman alansi kansainvälistä kehitystä työssäsi. Osaat arvioida ja kehittää osaamistasi ja oppimistapojasi erilaisissa oppimisympäristöissä. Osaat ratkaista ongelmatilanteita luovasti ja uudistaa toimintatapoja yhdessä muiden kanssa.
Sisältö
Verkkokaupan tekniset ratkaisut
Verkkokaupan suunnittelu ja toteutus
Verkkokaupan juridiikka
Verkkokaupan logistiikka
Verkkokaupan digitaalinen markkinointi
Verkkokaupan logistiikka
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Välttävä 1
Tiedät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät. Kykenet ylläpitämään valmista verkkokauppaa. Tiedät verkkokaupan kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia.
Tyydyttävä 2
Ymmärrät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät. Osaat rakentaa yksinkertaisen verkkokaupan. Osaat hyödyntää yksinkertaisia verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä. Osaat ottaa huomioon verkkokaupan kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä 3
Ymmärrät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät ja niiden yhteydet toisiinsa.
Osaat rakentaa verkkokaupan hyödyntäen yksinkertaisia analyysejä verkkokapan kävijöistä. Osaat hyödyntää verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä, jotka perustuvat yksinkertaisiin analyyseihin verkkokaupan kävijöistä.
Kiitettävä 4
Osaat kehittää verkkokauppaa hyödyntäen monipuolisia analyysejä verkkokapan kävijöistä. Osaat hyödyntää verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä, jotka perustuvat monipuolisiin analyyseihin verkkokaupan kävijöistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen 5
Osaat kehittää verkkokauppaa hyödyntäen monipuolisia analyysejä verkkokapan kävijöistä. Osaat hyödyntää verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä, jotka perustuvat monipuolisiin analyyseihin verkkokaupan kävijöistä. Osaat arvioida tehtyjen valintojen merkityksiä liiketalouden kannalta.
Ilmoittautumisaika
18.11.2024 - 09.01.2025
Ajoitus
13.01.2025 - 19.05.2025
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 45
Koulutus
- Liiketalous (AMK)
Opettaja
- Teemu Laitinen
Ryhmät
-
ZJA25KHAvoin amk, lita
-
HTL23S1Liiketalouden tutkinto-ohjelma (AMK)
-
HTLDIGDigitaalinen liiketoiminta, liiketalous
Tavoitteet
Opintojakson tarkoitus
Verkkokauppa -opintojakson tarkoituksena on, että tunnet verkkokaupan keskeiset käsitteet ja ymmärrät sen vaikutuksen yrityksen liiketoiminnassa. Kykenet ylläpitämään valmista verkkokauppaa. Osaat hyödyntää erilaisia verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä. Osaat ottaa huomioon verkkokaupan kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia.
Opintojakson osaamiset
Ennakoiva kehittäminen
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Oppimaan oppiminen
Opintojakson osaamistavoite
Opintojakson käytyäsi tiedät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät. Kykenet ylläpitämään valmista verkkokauppaa. Osaa seurata ja hyödyntää oman alansi kansainvälistä kehitystä työssäsi. Osaat arvioida ja kehittää osaamistasi ja oppimistapojasi erilaisissa oppimisympäristöissä. Osaat ratkaista ongelmatilanteita luovasti ja uudistaa toimintatapoja yhdessä muiden kanssa.
Sisältö
Verkkokaupan tekniset ratkaisut
Verkkokaupan suunnittelu ja toteutus
Verkkokaupan juridiikka
Verkkokaupan logistiikka
Verkkokaupan digitaalinen markkinointi
Verkkokaupan logistiikka
Aika ja paikka
10.1.2022 - 31.5.2022
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Verkkokaupan perutajan opas. 2021.Pulse247 Oy. Viitattu 20.9.2021. https://www.mycashflow.fi/oppaat
Verkkokauppaopas. 2015 TIEKE. Viitattu 20.9.2021 https://tieke.fi/verkkokauppaopas/
Opetusmenetelmät
Itsenäinen perehtyminen aihealueen teorioihin ja käsitteisiin
Kontakti- ja etäluennot
Asiantuntijaluennot
Yksilö- ja ryhmätyöt
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Madhollisuus tehdä verkkokauppa yhteistyöyritykselle.
Kansainvälisyys
Ei KV-yhteyttä
Vaihtoehtoiset suoritustavat
Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen)
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 20 h
Itsenäinen työskentely 30 h
Ryhmätyökentely 58 h
Sisällön jaksotus
Opintojakson alkuvaihe koostuu seuraavista opetusmenetelmistä:
- Itsenäisen perehtyminen aihealueen teorioihin ja käsitteisiin
- Kontakti- ja etäluennot
- Asiantuntijaluennot
Opintojakson loppupuolella tehdään ryhmätyöno oikea verkkokauppa.
Lisätietoja opiskelijoille
Avoin amk 5
Opintojakson arviointimenetelmiä ovat:
Tentti
Osaamisen arviointi ja palaute arvioitavasta yksilötehtävästä.
Osaamisen ja aktiivisuuden arviointi ryhmätyöstä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Välttävä 1
Tiedät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät. Kykenet ylläpitämään valmista verkkokauppaa. Tiedät verkkokaupan kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia.
Tyydyttävä 2
Ymmärrät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät. Osaat rakentaa yksinkertaisen verkkokaupan. Osaat hyödyntää yksinkertaisia verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä. Osaat ottaa huomioon verkkokaupan kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä 3
Ymmärrät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät ja niiden yhteydet toisiinsa.
Osaat rakentaa verkkokaupan hyödyntäen yksinkertaisia analyysejä verkkokapan kävijöistä. Osaat hyödyntää verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä, jotka perustuvat yksinkertaisiin analyyseihin verkkokaupan kävijöistä.
Kiitettävä 4
Osaat kehittää verkkokauppaa hyödyntäen monipuolisia analyysejä verkkokapan kävijöistä. Osaat hyödyntää verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä, jotka perustuvat monipuolisiin analyyseihin verkkokaupan kävijöistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen 5
Osaat kehittää verkkokauppaa hyödyntäen monipuolisia analyysejä verkkokapan kävijöistä. Osaat hyödyntää verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä, jotka perustuvat monipuolisiin analyyseihin verkkokaupan kävijöistä. Osaat arvioida tehtyjen valintojen merkityksiä liiketalouden kannalta.
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 04.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 20.05.2024
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Liiketalous (AMK)
Opettaja
- Teemu Laitinen
Ryhmät
-
ZJA24KHAvoin AMK, lita
-
HTL22S1Liiketalouden tutkinto-ohjelma (AMK)
-
HTLDIGDigitaalinen liiketoiminta, liiketalous
-
HTL22SIYLiiketalouden tutkinto-ohjelma (AMK)
Tavoitteet
Opintojakson tarkoitus
Verkkokauppa -opintojakson tarkoituksena on, että tunnet verkkokaupan keskeiset käsitteet ja ymmärrät sen vaikutuksen yrityksen liiketoiminnassa. Kykenet ylläpitämään valmista verkkokauppaa. Osaat hyödyntää erilaisia verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä. Osaat ottaa huomioon verkkokaupan kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia.
Opintojakson osaamiset
Ennakoiva kehittäminen
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Oppimaan oppiminen
Opintojakson osaamistavoite
Opintojakson käytyäsi tiedät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät. Kykenet ylläpitämään valmista verkkokauppaa. Osaa seurata ja hyödyntää oman alansi kansainvälistä kehitystä työssäsi. Osaat arvioida ja kehittää osaamistasi ja oppimistapojasi erilaisissa oppimisympäristöissä. Osaat ratkaista ongelmatilanteita luovasti ja uudistaa toimintatapoja yhdessä muiden kanssa.
Sisältö
Verkkokaupan tekniset ratkaisut
Verkkokaupan suunnittelu ja toteutus
Verkkokaupan juridiikka
Verkkokaupan logistiikka
Verkkokaupan digitaalinen markkinointi
Verkkokaupan logistiikka
Aika ja paikka
10.1.2022 - 31.5.2022
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Verkkokaupan perutajan opas. 2021.Pulse247 Oy. Viitattu 20.9.2021. https://www.mycashflow.fi/oppaat
Verkkokauppaopas. 2015 TIEKE. Viitattu 20.9.2021 https://tieke.fi/verkkokauppaopas/
Opetusmenetelmät
Itsenäinen perehtyminen aihealueen teorioihin ja käsitteisiin
Kontakti- ja etäluennot
Asiantuntijaluennot
Yksilö- ja ryhmätyöt
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Madhollisuus tehdä verkkokauppa yhteistyöyritykselle.
Kansainvälisyys
Ei KV-yhteyttä
Vaihtoehtoiset suoritustavat
Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen)
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 20 h
Itsenäinen työskentely 30 h
Ryhmätyökentely 58 h
Sisällön jaksotus
Opintojakson alkuvaihe koostuu seuraavista opetusmenetelmistä:
- Itsenäisen perehtyminen aihealueen teorioihin ja käsitteisiin
- Kontakti- ja etäluennot
- Asiantuntijaluennot
Opintojakson loppupuolella tehdään ryhmätyöno oikea verkkokauppa.
Lisätietoja opiskelijoille
Avoin amk 5
Opintojakson arviointimenetelmiä ovat:
Tentti
Osaamisen arviointi ja palaute arvioitavasta yksilötehtävästä.
Osaamisen ja aktiivisuuden arviointi ryhmätyöstä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Välttävä 1
Tiedät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät. Kykenet ylläpitämään valmista verkkokauppaa. Tiedät verkkokaupan kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia.
Tyydyttävä 2
Ymmärrät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät. Osaat rakentaa yksinkertaisen verkkokaupan. Osaat hyödyntää yksinkertaisia verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä. Osaat ottaa huomioon verkkokaupan kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä 3
Ymmärrät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät ja niiden yhteydet toisiinsa.
Osaat rakentaa verkkokaupan hyödyntäen yksinkertaisia analyysejä verkkokapan kävijöistä. Osaat hyödyntää verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä, jotka perustuvat yksinkertaisiin analyyseihin verkkokaupan kävijöistä.
Kiitettävä 4
Osaat kehittää verkkokauppaa hyödyntäen monipuolisia analyysejä verkkokapan kävijöistä. Osaat hyödyntää verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä, jotka perustuvat monipuolisiin analyyseihin verkkokaupan kävijöistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen 5
Osaat kehittää verkkokauppaa hyödyntäen monipuolisia analyysejä verkkokapan kävijöistä. Osaat hyödyntää verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä, jotka perustuvat monipuolisiin analyyseihin verkkokaupan kävijöistä. Osaat arvioida tehtyjen valintojen merkityksiä liiketalouden kannalta.
Ilmoittautumisaika
01.11.2022 - 05.01.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 19.05.2023
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 37
Koulutus
- Liiketalous (AMK)
Opettaja
- Teemu Laitinen
Ryhmät
-
HTL21S1Liiketalouden tutkinto-ohjelma (AMK)
-
ZJA23KHAvoin AMK, lita
-
HTL21SIYLiiketalouden tutkinto-ohjelma (AMK)
-
HTLDIGDigitaalinen liiketoiminta, liiketalous
Tavoitteet
Opintojakson tarkoitus
Verkkokauppa -opintojakson tarkoituksena on, että tunnet verkkokaupan keskeiset käsitteet ja ymmärrät sen vaikutuksen yrityksen liiketoiminnassa. Kykenet ylläpitämään valmista verkkokauppaa. Osaat hyödyntää erilaisia verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä. Osaat ottaa huomioon verkkokaupan kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia.
Opintojakson osaamiset
Ennakoiva kehittäminen
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Oppimaan oppiminen
Opintojakson osaamistavoite
Opintojakson käytyäsi tiedät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät. Kykenet ylläpitämään valmista verkkokauppaa. Osaa seurata ja hyödyntää oman alansi kansainvälistä kehitystä työssäsi. Osaat arvioida ja kehittää osaamistasi ja oppimistapojasi erilaisissa oppimisympäristöissä. Osaat ratkaista ongelmatilanteita luovasti ja uudistaa toimintatapoja yhdessä muiden kanssa.
Sisältö
Verkkokaupan tekniset ratkaisut
Verkkokaupan suunnittelu ja toteutus
Verkkokaupan juridiikka
Verkkokaupan logistiikka
Verkkokaupan digitaalinen markkinointi
Verkkokaupan logistiikka
Aika ja paikka
10.1.2022 - 31.5.2022
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Verkkokaupan perutajan opas. 2021.Pulse247 Oy. Viitattu 20.9.2021. https://www.mycashflow.fi/oppaat
Verkkokauppaopas. 2015 TIEKE. Viitattu 20.9.2021 https://tieke.fi/verkkokauppaopas/
Opetusmenetelmät
Itsenäinen perehtyminen aihealueen teorioihin ja käsitteisiin
Kontakti- ja etäluennot
Asiantuntijaluennot
Yksilö- ja ryhmätyöt
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Madhollisuus tehdä verkkokauppa yhteistyöyritykselle.
Kansainvälisyys
Ei KV-yhteyttä
Vaihtoehtoiset suoritustavat
Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen)
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 20 h
Itsenäinen työskentely 30 h
Ryhmätyökentely 58 h
Sisällön jaksotus
Opintojakson alkuvaihe koostuu seuraavista opetusmenetelmistä:
- Itsenäisen perehtyminen aihealueen teorioihin ja käsitteisiin
- Kontakti- ja etäluennot
- Asiantuntijaluennot
Opintojakson loppupuolella tehdään ryhmätyöno oikea verkkokauppa.
Lisätietoja opiskelijoille
Avoin amk 3
Opintojakson arviointimenetelmiä ovat:
Tentti
Osaamisen arviointi ja palaute arvioitavasta yksilötehtävästä.
Osaamisen ja aktiivisuuden arviointi ryhmätyöstä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Välttävä 1
Tiedät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät. Kykenet ylläpitämään valmista verkkokauppaa. Tiedät verkkokaupan kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia.
Tyydyttävä 2
Ymmärrät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät. Osaat rakentaa yksinkertaisen verkkokaupan. Osaat hyödyntää yksinkertaisia verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä. Osaat ottaa huomioon verkkokaupan kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä 3
Ymmärrät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät ja niiden yhteydet toisiinsa.
Osaat rakentaa verkkokaupan hyödyntäen yksinkertaisia analyysejä verkkokapan kävijöistä. Osaat hyödyntää verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä, jotka perustuvat yksinkertaisiin analyyseihin verkkokaupan kävijöistä.
Kiitettävä 4
Osaat kehittää verkkokauppaa hyödyntäen monipuolisia analyysejä verkkokapan kävijöistä. Osaat hyödyntää verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä, jotka perustuvat monipuolisiin analyyseihin verkkokaupan kävijöistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen 5
Osaat kehittää verkkokauppaa hyödyntäen monipuolisia analyysejä verkkokapan kävijöistä. Osaat hyödyntää verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä, jotka perustuvat monipuolisiin analyyseihin verkkokaupan kävijöistä. Osaat arvioida tehtyjen valintojen merkityksiä liiketalouden kannalta.
Ilmoittautumisaika
01.11.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 20.05.2022
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 37
Koulutus
- Liiketalous (AMK)
Opettaja
- Teemu Laitinen
Ryhmät
-
HTL20S1Liiketalous
-
HTLDIGDigitaalinen liiketoiminta, liiketalous
-
ZJA22KHAvoin AMK, lita
Tavoitteet
Opintojakson tarkoitus
Verkkokauppa -opintojakson tarkoituksena on, että tunnet verkkokaupan keskeiset käsitteet ja ymmärrät sen vaikutuksen yrityksen liiketoiminnassa. Kykenet ylläpitämään valmista verkkokauppaa. Osaat hyödyntää erilaisia verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä. Osaat ottaa huomioon verkkokaupan kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia.
Opintojakson osaamiset
Ennakoiva kehittäminen
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Oppimaan oppiminen
Opintojakson osaamistavoite
Opintojakson käytyäsi tiedät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät. Kykenet ylläpitämään valmista verkkokauppaa. Osaa seurata ja hyödyntää oman alansi kansainvälistä kehitystä työssäsi. Osaat arvioida ja kehittää osaamistasi ja oppimistapojasi erilaisissa oppimisympäristöissä. Osaat ratkaista ongelmatilanteita luovasti ja uudistaa toimintatapoja yhdessä muiden kanssa.
Sisältö
Verkkokaupan tekniset ratkaisut
Verkkokaupan suunnittelu ja toteutus
Verkkokaupan juridiikka
Verkkokaupan logistiikka
Verkkokaupan digitaalinen markkinointi
Verkkokaupan logistiikka
Aika ja paikka
10.1.2022 - 31.5.2022
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Verkkokaupan perutajan opas. 2021.Pulse247 Oy. Viitattu 20.9.2021. https://www.mycashflow.fi/oppaat
Verkkokauppaopas. 2015 TIEKE. Viitattu 20.9.2021 https://tieke.fi/verkkokauppaopas/
Opetusmenetelmät
Itsenäinen perehtyminen aihealueen teorioihin ja käsitteisiin
Kontakti- ja etäluennot
Asiantuntijaluennot
Yksilö- ja ryhmätyöt
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Madhollisuus tehdä verkkokauppa yhteistyöyritykselle.
Kansainvälisyys
Ei KV-yhteyttä
Vaihtoehtoiset suoritustavat
Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen)
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 20 h
Itsenäinen työskentely 30 h
Ryhmätyökentely 58 h
Sisällön jaksotus
Opintojakson alkuvaihe koostuu seuraavista opetusmenetelmistä:
- Itsenäisen perehtyminen aihealueen teorioihin ja käsitteisiin
- Kontakti- ja etäluennot
- Asiantuntijaluennot
Opintojakson loppupuolella tehdään ryhmätyöno oikea verkkokauppa.
Lisätietoja opiskelijoille
Avoin amk 3
Opintojakson arviointimenetelmiä ovat:
Tentti
Osaamisen arviointi ja palaute arvioitavasta yksilötehtävästä.
Osaamisen ja aktiivisuuden arviointi ryhmätyöstä
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Välttävä 1
Tiedät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät. Kykenet ylläpitämään valmista verkkokauppaa. Tiedät verkkokaupan kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia.
Tyydyttävä 2
Ymmärrät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät. Osaat rakentaa yksinkertaisen verkkokaupan. Osaat hyödyntää yksinkertaisia verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä. Osaat ottaa huomioon verkkokaupan kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä 3
Ymmärrät verkkokaupan keskeiset käsitteet ja menetelmät ja niiden yhteydet toisiinsa.
Osaat rakentaa verkkokaupan hyödyntäen yksinkertaisia analyysejä verkkokapan kävijöistä. Osaat hyödyntää verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä, jotka perustuvat yksinkertaisiin analyyseihin verkkokaupan kävijöistä.
Kiitettävä 4
Osaat kehittää verkkokauppaa hyödyntäen monipuolisia analyysejä verkkokapan kävijöistä. Osaat hyödyntää verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä, jotka perustuvat monipuolisiin analyyseihin verkkokaupan kävijöistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen 5
Osaat kehittää verkkokauppaa hyödyntäen monipuolisia analyysejä verkkokapan kävijöistä. Osaat hyödyntää verkkokauppaan liittyviä viestintämuotoja, -kanavia ja -ympäristöjä, jotka perustuvat monipuolisiin analyyseihin verkkokaupan kävijöistä. Osaat arvioida tehtyjen valintojen merkityksiä liiketalouden kannalta.