Siirry suoraan sisältöön

Olio-ohjelmointiLaajuus (5 op)

Tunnus: TTC8440

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi
  • englanti

Vastuuhenkilö

  • Esa Salmikangas

Osaamistavoitteet

Tavoitteet:
Tunnet olio-ohjelmoinnin käsitteet ja ymmärrät perusteorian. Opit suunnittelemaan ja dokumentoimaan luokkia ja olioita sekä niiden välistä vuorovaikutusta. Osaat ohjelmoida olio-ohjelmointikielellä käyttäen luokkia ja olioita, sekä osaat soveltaa olio-ohjelmointia käytännön ongelmien ratkaisussa.

EUR-ACE-osaamiset:
Tieto ja ymmärrys
Tekniikan soveltaminen käytäntöön

Osaamistavoitteet:
Osaat olio-ohjelmoinnin keskeiset käsitteet, osaat suunnitella luokkia ja niiden välistä vuoroavaikutasta sekä osaat ohjelmoida oliokielellä luokkia ja olioita käyttäen.

Sisältö

Olio-ohjelmoinnin perusteet
Luokkien määrittely ja suunnittelu
Olioiden kuvauskieli (UML)
Olion tila ja elinkaari
Kapselointi
Periyttäminen
Monimuotoisuus
Koostaminen
Rajapinnat
Kokoelmaluokat
Yksikkötestaus
Suunnittelumallit

Esitietovaatimukset

Tietokoneen käyttötaidot, Ohjelmoinnin perusteet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osaaminen arvioidaan palautettujen harjoitustehtävien sekä kokeen perusteella.

Hyväksytty/välttävä 1: Tunnistat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa joitakin yksinkertaisia luokkarakenteita. Osaat toteuttaa olio-ohjelmoinnin avulla joitakin ohjelmia.

Tyydyttävä 2: Tunnistat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian.Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa yksinkertaisia luokkarakenteita. Osaat toteuttaa olio-ohjelmoinnin avulla joitakin käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä 3: Osaat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa luokkarakenteita. Osaat olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa sen avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.

Kiitettävä 4: Hallitset olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa vaativia luokkarakenteita. Osaat olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa sen avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen 5: Hallitset kattavasti olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa vaativia luokkarakenteita. Osaat kattavasti olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa monipuolisesti olio-ohjelmoinnin avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hylätty 0: Ei hallitse aihealuetta.

Ilmoittautumisaika

18.11.2024 - 09.01.2025

Ajoitus

13.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkko-opetus

Yksikkö

Teknologiayksikkö

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 35

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
Opettaja
  • Jani Immonen
Ryhmät
  • TTV22S5
    Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
  • TTV22S2
    Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
  • TTV22S3
    Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
  • TTV22S1
    Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
  • TTV22SM
    Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
  • TTV22S4
    Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
  • TTV22SM2
    Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
  • ZJA25KTISK2
    Avoin amk, Sovelluskehitys 2, Verkko

Tavoitteet

Tavoitteet:
Tunnet olio-ohjelmoinnin käsitteet ja ymmärrät perusteorian. Opit suunnittelemaan ja dokumentoimaan luokkia ja olioita sekä niiden välistä vuorovaikutusta. Osaat ohjelmoida olio-ohjelmointikielellä käyttäen luokkia ja olioita, sekä osaat soveltaa olio-ohjelmointia käytännön ongelmien ratkaisussa.

EUR-ACE-osaamiset:
Tieto ja ymmärrys
Tekniikan soveltaminen käytäntöön

Osaamistavoitteet:
Osaat olio-ohjelmoinnin keskeiset käsitteet, osaat suunnitella luokkia ja niiden välistä vuoroavaikutasta sekä osaat ohjelmoida oliokielellä luokkia ja olioita käyttäen.

Sisältö

Olio-ohjelmoinnin perusteet
Luokkien määrittely ja suunnittelu
Olioiden kuvauskieli (UML)
Olion tila ja elinkaari
Kapselointi
Periyttäminen
Monimuotoisuus
Koostaminen
Rajapinnat
Kokoelmaluokat
Yksikkötestaus
Suunnittelumallit

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintojakson verkkosivut (materiaali, tehtävät)

Opetusmenetelmät

luennot, verkkoluennot, harjoitukset, tehtävät, koe

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

ilmoitetaan opintojakson alussa

Vaihtoehtoiset suoritustavat

Aiemmin hankitun osaamisen todentaminen AHOT tai ohjelmointikoe

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

luennot ja harjoitukset 40h, tehtävät 60h, itsenäinen opiskelu 30h, koe 5h

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Osaaminen arvioidaan palautettujen harjoitustehtävien sekä kokeen perusteella.

Hyväksytty/välttävä 1: Tunnistat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa joitakin yksinkertaisia luokkarakenteita. Osaat toteuttaa olio-ohjelmoinnin avulla joitakin ohjelmia.

Tyydyttävä 2: Tunnistat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian.Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa yksinkertaisia luokkarakenteita. Osaat toteuttaa olio-ohjelmoinnin avulla joitakin käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Hyvä 3: Osaat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa luokkarakenteita. Osaat olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa sen avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.

Kiitettävä 4: Hallitset olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa vaativia luokkarakenteita. Osaat olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa sen avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen 5: Hallitset kattavasti olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa vaativia luokkarakenteita. Osaat kattavasti olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa monipuolisesti olio-ohjelmoinnin avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hylätty 0: Ei hallitse aihealuetta.

Esitietovaatimukset

Tietokoneen käyttötaidot, Ohjelmoinnin perusteet

Enrollment

01.08.2024 - 22.08.2024

Timing

26.08.2024 - 18.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Face-to-face

Unit

School of Technology

Campus

Lutakko Campus

Teaching languages
  • English
Seats

0 - 35

Degree programmes
  • Bachelor's Degree Programme in Information and Communications Technology
  • Bachelor's Degree Programme in Information and Communications Technology
Teachers
  • Jani Immonen
Groups
  • TTV22S5
    Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
  • TTV22S2
    Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
  • TTV22S3
    Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
  • TIC22S1
    Bachelor's Degree Programme in Information and Communications Technology
  • TTV22S1
    Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
  • TTV22S4
    Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)

Objective

Purpose:
You master the concepts of object-oriented programming and understand the basic theory. You learn to design and document classes and objects as well as their interaction. You are able to program using an object-oriented programming language with classes and objects and know how to apply object-oriented programming when solving practical problems.

EUR-ACE Competences:
Knowledge and Understanding
Engineering practice

Learning outcomes:
You know the key concepts of object-oriented programming, you know how to design classes and the interaction between them, and you know how to program in an object-oriented language using classes and objects.

Content

Basics in object-oriented programming
Definition and design of classes
Description language for objects (UML)
Object state and life cycle
Encapsulation
Inheritance
Polymorphism
Aggregation
Interfaces
Collections
Unit testing
Design models

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

course website (material, exercises)

Teaching methods

lessons, online lessons, exercises, exam

Exam schedules

to be announced in the beginning of the course

Vaihtoehtoiset suoritustavat

Verification of previously acquired competence or programming exam

Student workload

lessons and demos 40h, exercises 60h, independent study 30h, exam 5h

Evaluation scale

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

The knowledge is assessed based on returned assignments and exam.

Pass / Sufficient 1: You recognize the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement some simple class structures. You are able to implement some programs with object-oriented programming.

Satisfactory 2: You recognize the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement simple class structures. You are able to implement with object-oriented programming some programs fulfilling some practical needs.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Good 3: You know the concepts and theory of object-oriented programming.You are able to design, document and implement class structures. You know object-oriented programming language and you are with it able to implement programs carrying out practical needs.

Very good 4: You master the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement class structures. You know object-oriented programming language and you are with it able to implement programs carrying out practical needs.

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent 5: You master extensively the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement demanding class structures. You have fluent command of the object-oriented programming language and you are able to implement with object-oriented programming programs carrying out practical needs.

Assessment criteria, approved/failed

Hylätty 0: Ei hallitse aihealuetta.

Qualifications

Basic ICT skills, basics in programming

Ilmoittautumisaika

20.11.2023 - 04.01.2024

Ajoitus

15.01.2024 - 30.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkko-opetus

Yksikkö

Teknologiayksikkö

Toimipiste

Lutakon kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 35

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
Opettaja
  • Esa Salmikangas
Ryhmät
  • TTV21S3
    Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
  • TTV21S5
    Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
  • TTV21SM
    Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
  • ZJA24KTISK2
    Avoin amk, Sovelluskehitys 2, Verkko
  • TTV21S2
    Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
  • TTV21S1
    Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)

Tavoitteet

Tavoitteet:
Tunnet olio-ohjelmoinnin käsitteet ja ymmärrät perusteorian. Opit suunnittelemaan ja dokumentoimaan luokkia ja olioita sekä niiden välistä vuorovaikutusta. Osaat ohjelmoida olio-ohjelmointikielellä käyttäen luokkia ja olioita, sekä osaat soveltaa olio-ohjelmointia käytännön ongelmien ratkaisussa.

EUR-ACE-osaamiset:
Tieto ja ymmärrys
Tekniikan soveltaminen käytäntöön

Osaamistavoitteet:
Osaat olio-ohjelmoinnin keskeiset käsitteet, osaat suunnitella luokkia ja niiden välistä vuoroavaikutasta sekä osaat ohjelmoida oliokielellä luokkia ja olioita käyttäen.

Sisältö

Olio-ohjelmoinnin perusteet
Luokkien määrittely ja suunnittelu
Olioiden kuvauskieli (UML)
Olion tila ja elinkaari
Kapselointi
Periyttäminen
Monimuotoisuus
Koostaminen
Rajapinnat
Kokoelmaluokat
Yksikkötestaus
Suunnittelumallit

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintojakson verkkosivut (materiaali, tehtävät)

Opetusmenetelmät

verkkoluennot, harjoitukset, tehtävät, koe

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

verkkotentti kurssin lopussa, tarkkka ajankohta ilmoitetaan opintojakson alussa

Vaihtoehtoiset suoritustavat

Aiemmin hankitun osaamisen todentaminen AHOT tai ohjelmointikoe

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

luennot ja harjoitukset 30h, tehtävät 60h, itsenäinen opiskelu 40h, koe 5h

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso arviodaan tehtävien ja kokeen perusteella arvosanoilla 0-5

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Osaaminen arvioidaan palautettujen harjoitustehtävien sekä kokeen perusteella.

Hyväksytty/välttävä 1: Tunnistat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa joitakin yksinkertaisia luokkarakenteita. Osaat toteuttaa olio-ohjelmoinnin avulla joitakin ohjelmia.

Tyydyttävä 2: Tunnistat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian.Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa yksinkertaisia luokkarakenteita. Osaat toteuttaa olio-ohjelmoinnin avulla joitakin käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Hyvä 3: Osaat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa luokkarakenteita. Osaat olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa sen avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.

Kiitettävä 4: Hallitset olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa vaativia luokkarakenteita. Osaat olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa sen avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen 5: Hallitset kattavasti olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa vaativia luokkarakenteita. Osaat kattavasti olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa monipuolisesti olio-ohjelmoinnin avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hylätty 0: Ei hallitse aihealuetta.

Esitietovaatimukset

Tietokoneen käyttötaidot, Ohjelmoinnin perusteet

Enrollment

01.08.2023 - 24.08.2023

Timing

28.08.2023 - 19.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

Mode of delivery

60 % Face-to-face, 40 % Online learning

Unit

School of Technology

Campus

Lutakko Campus

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Bachelor's Degree Programme in Information and Communications Technology
  • Bachelor's Degree Programme in Information and Communications Technology
Teachers
  • Esa Salmikangas
Groups
  • TTV21S3
    Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
  • TTV21S5
    Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
  • TIC21S1
    Bachelor's Degree Programme in Information and Communications Technology
  • TTV21S2
    Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
  • TTV21S1
    Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)

Objective

Purpose:
You master the concepts of object-oriented programming and understand the basic theory. You learn to design and document classes and objects as well as their interaction. You are able to program using an object-oriented programming language with classes and objects and know how to apply object-oriented programming when solving practical problems.

EUR-ACE Competences:
Knowledge and Understanding
Engineering practice

Learning outcomes:
You know the key concepts of object-oriented programming, you know how to design classes and the interaction between them, and you know how to program in an object-oriented language using classes and objects.

Content

Basics in object-oriented programming
Definition and design of classes
Description language for objects (UML)
Object state and life cycle
Encapsulation
Inheritance
Polymorphism
Aggregation
Interfaces
Collections
Unit testing
Design models

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

course website (material, exercises)

Teaching methods

lessons, online lessons, exercises, exam

Exam schedules

to be announced in the beginning of the course

Vaihtoehtoiset suoritustavat

Verification of previously acquired competence or programming exam

Student workload

lessons and demos 40h, exercises 60h, independent study 30h, exam 5h

Evaluation scale

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

The knowledge is assessed based on returned assignments and exam.

Pass / Sufficient 1: You recognize the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement some simple class structures. You are able to implement some programs with object-oriented programming.

Satisfactory 2: You recognize the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement simple class structures. You are able to implement with object-oriented programming some programs fulfilling some practical needs.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Good 3: You know the concepts and theory of object-oriented programming.You are able to design, document and implement class structures. You know object-oriented programming language and you are with it able to implement programs carrying out practical needs.

Very good 4: You master the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement class structures. You know object-oriented programming language and you are with it able to implement programs carrying out practical needs.

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent 5: You master extensively the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement demanding class structures. You have fluent command of the object-oriented programming language and you are able to implement with object-oriented programming programs carrying out practical needs.

Assessment criteria, approved/failed

Hylätty 0: Ei hallitse aihealuetta.

Qualifications

Basic ICT skills, basics in programming

Ilmoittautumisaika

01.11.2022 - 05.01.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 28.04.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkko-opetus

Yksikkö

Teknologiayksikkö

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 70

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
Opettaja
  • Esa Salmikangas

Tavoitteet

Tavoitteet:
Tunnet olio-ohjelmoinnin käsitteet ja ymmärrät perusteorian. Opit suunnittelemaan ja dokumentoimaan luokkia ja olioita sekä niiden välistä vuorovaikutusta. Osaat ohjelmoida olio-ohjelmointikielellä käyttäen luokkia ja olioita, sekä osaat soveltaa olio-ohjelmointia käytännön ongelmien ratkaisussa.

EUR-ACE-osaamiset:
Tieto ja ymmärrys
Tekniikan soveltaminen käytäntöön

Osaamistavoitteet:
Osaat olio-ohjelmoinnin keskeiset käsitteet, osaat suunnitella luokkia ja niiden välistä vuoroavaikutasta sekä osaat ohjelmoida oliokielellä luokkia ja olioita käyttäen.

Sisältö

Olio-ohjelmoinnin perusteet
Luokkien määrittely ja suunnittelu
Olioiden kuvauskieli (UML)
Olion tila ja elinkaari
Kapselointi
Periyttäminen
Monimuotoisuus
Koostaminen
Rajapinnat
Kokoelmaluokat
Yksikkötestaus
Suunnittelumallit

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintojakson verkkosivut (materiaali, tehtävät)

Opetusmenetelmät

verkkoluennot, harjoitukset, tehtävät, koe

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

verkkotentti huhtikuussa, tarkkka ajankohta ilmoitetaan opintojakson alussa

Vaihtoehtoiset suoritustavat

Aiemmin hankitun osaamisen todentaminen AHOT tai ohjelmointikoe

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

luennot ja harjoitukset 30h, tehtävät 60h, itsenäinen opiskelu 40h, koe 5h

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso arviodaan tehtävien ja kokeen perusteella arvosanoilla 0-5

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Osaaminen arvioidaan palautettujen harjoitustehtävien sekä kokeen perusteella.

Hyväksytty/välttävä 1: Tunnistat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa joitakin yksinkertaisia luokkarakenteita. Osaat toteuttaa olio-ohjelmoinnin avulla joitakin ohjelmia.

Tyydyttävä 2: Tunnistat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian.Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa yksinkertaisia luokkarakenteita. Osaat toteuttaa olio-ohjelmoinnin avulla joitakin käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Hyvä 3: Osaat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa luokkarakenteita. Osaat olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa sen avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.

Kiitettävä 4: Hallitset olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa vaativia luokkarakenteita. Osaat olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa sen avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen 5: Hallitset kattavasti olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa vaativia luokkarakenteita. Osaat kattavasti olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa monipuolisesti olio-ohjelmoinnin avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hylätty 0: Ei hallitse aihealuetta.

Esitietovaatimukset

Tietokoneen käyttötaidot, Ohjelmoinnin perusteet

Enrollment

01.08.2022 - 25.08.2022

Timing

29.08.2022 - 16.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

Mode of delivery

40 % Face-to-face, 60 % Online learning

Unit

School of Technology

Campus

Lutakko Campus

Teaching languages
  • English
Seats

0 - 30

Degree programmes
  • Bachelor's Degree Programme in Information and Communications Technology
Teachers
  • Esa Salmikangas

Objective

Purpose:
You master the concepts of object-oriented programming and understand the basic theory. You learn to design and document classes and objects as well as their interaction. You are able to program using an object-oriented programming language with classes and objects and know how to apply object-oriented programming when solving practical problems.

EUR-ACE Competences:
Knowledge and Understanding
Engineering practice

Learning outcomes:
You know the key concepts of object-oriented programming, you know how to design classes and the interaction between them, and you know how to program in an object-oriented language using classes and objects.

Content

Basics in object-oriented programming
Definition and design of classes
Description language for objects (UML)
Object state and life cycle
Encapsulation
Inheritance
Polymorphism
Aggregation
Interfaces
Collections
Unit testing
Design models

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

course website (material, exercises)

Teaching methods

lessons, online lessons, exercises, exam

Exam schedules

to be announced in the beginning of the course

Vaihtoehtoiset suoritustavat

Verification of previously acquired competence or programming exam

Student workload

lessons and demos 40h, exercises 60h, independent study 30h, exam 5h

Evaluation scale

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

The knowledge is assessed based on returned assignments and exam.

Pass / Sufficient 1: You recognize the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement some simple class structures. You are able to implement some programs with object-oriented programming.

Satisfactory 2: You recognize the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement simple class structures. You are able to implement with object-oriented programming some programs fulfilling some practical needs.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Good 3: You know the concepts and theory of object-oriented programming.You are able to design, document and implement class structures. You know object-oriented programming language and you are with it able to implement programs carrying out practical needs.

Very good 4: You master the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement class structures. You know object-oriented programming language and you are with it able to implement programs carrying out practical needs.

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent 5: You master extensively the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement demanding class structures. You have fluent command of the object-oriented programming language and you are able to implement with object-oriented programming programs carrying out practical needs.

Assessment criteria, approved/failed

Hylätty 0: Ei hallitse aihealuetta.

Qualifications

Basic ICT skills, basics in programming