Olio-ohjelmointiLaajuus (5 op)
Tunnus: TTC8440
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
- englanti
Vastuuhenkilö
- Esa Salmikangas
Osaamistavoitteet
Tavoitteet:
Tunnet olio-ohjelmoinnin käsitteet ja ymmärrät perusteorian. Opit suunnittelemaan ja dokumentoimaan luokkia ja olioita sekä niiden välistä vuorovaikutusta. Osaat ohjelmoida olio-ohjelmointikielellä käyttäen luokkia ja olioita, sekä osaat soveltaa olio-ohjelmointia käytännön ongelmien ratkaisussa.
EUR-ACE-osaamiset:
Tieto ja ymmärrys
Tekniikan soveltaminen käytäntöön
Osaamistavoitteet:
Osaat olio-ohjelmoinnin keskeiset käsitteet, osaat suunnitella luokkia ja niiden välistä vuoroavaikutasta sekä osaat ohjelmoida oliokielellä luokkia ja olioita käyttäen.
Sisältö
Olio-ohjelmoinnin perusteet
Luokkien määrittely ja suunnittelu
Olioiden kuvauskieli (UML)
Olion tila ja elinkaari
Kapselointi
Periyttäminen
Monimuotoisuus
Koostaminen
Rajapinnat
Kokoelmaluokat
Yksikkötestaus
Suunnittelumallit
Esitietovaatimukset
Tietokoneen käyttötaidot, Ohjelmoinnin perusteet
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Osaaminen arvioidaan palautettujen harjoitustehtävien sekä kokeen perusteella.
Hyväksytty/välttävä 1: Tunnistat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa joitakin yksinkertaisia luokkarakenteita. Osaat toteuttaa olio-ohjelmoinnin avulla joitakin ohjelmia.
Tyydyttävä 2: Tunnistat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian.Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa yksinkertaisia luokkarakenteita. Osaat toteuttaa olio-ohjelmoinnin avulla joitakin käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä 3: Osaat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa luokkarakenteita. Osaat olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa sen avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.
Kiitettävä 4: Hallitset olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa vaativia luokkarakenteita. Osaat olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa sen avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen 5: Hallitset kattavasti olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa vaativia luokkarakenteita. Osaat kattavasti olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa monipuolisesti olio-ohjelmoinnin avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty 0: Ei hallitse aihealuetta.
Ilmoittautumisaika
18.11.2024 - 09.01.2025
Ajoitus
13.01.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkko-opetus
Yksikkö
Teknologiayksikkö
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
Opettaja
- Jani Immonen
Ryhmät
-
TTV22S5Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
-
TTV22S2Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
-
TTV22S3Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
-
TTV22S1Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
-
TTV22SMTieto- ja viestintätekniikka (AMK)
-
TTV22S4Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
-
TTV22SM2Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
-
ZJA25KTISK2Avoin amk, Sovelluskehitys 2, Verkko
Tavoitteet
Tavoitteet:
Tunnet olio-ohjelmoinnin käsitteet ja ymmärrät perusteorian. Opit suunnittelemaan ja dokumentoimaan luokkia ja olioita sekä niiden välistä vuorovaikutusta. Osaat ohjelmoida olio-ohjelmointikielellä käyttäen luokkia ja olioita, sekä osaat soveltaa olio-ohjelmointia käytännön ongelmien ratkaisussa.
EUR-ACE-osaamiset:
Tieto ja ymmärrys
Tekniikan soveltaminen käytäntöön
Osaamistavoitteet:
Osaat olio-ohjelmoinnin keskeiset käsitteet, osaat suunnitella luokkia ja niiden välistä vuoroavaikutasta sekä osaat ohjelmoida oliokielellä luokkia ja olioita käyttäen.
Sisältö
Olio-ohjelmoinnin perusteet
Luokkien määrittely ja suunnittelu
Olioiden kuvauskieli (UML)
Olion tila ja elinkaari
Kapselointi
Periyttäminen
Monimuotoisuus
Koostaminen
Rajapinnat
Kokoelmaluokat
Yksikkötestaus
Suunnittelumallit
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojakson verkkosivut (materiaali, tehtävät)
Opetusmenetelmät
luennot, verkkoluennot, harjoitukset, tehtävät, koe
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
ilmoitetaan opintojakson alussa
Vaihtoehtoiset suoritustavat
Aiemmin hankitun osaamisen todentaminen AHOT tai ohjelmointikoe
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
luennot ja harjoitukset 40h, tehtävät 60h, itsenäinen opiskelu 30h, koe 5h
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Osaaminen arvioidaan palautettujen harjoitustehtävien sekä kokeen perusteella.
Hyväksytty/välttävä 1: Tunnistat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa joitakin yksinkertaisia luokkarakenteita. Osaat toteuttaa olio-ohjelmoinnin avulla joitakin ohjelmia.
Tyydyttävä 2: Tunnistat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian.Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa yksinkertaisia luokkarakenteita. Osaat toteuttaa olio-ohjelmoinnin avulla joitakin käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä 3: Osaat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa luokkarakenteita. Osaat olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa sen avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.
Kiitettävä 4: Hallitset olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa vaativia luokkarakenteita. Osaat olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa sen avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen 5: Hallitset kattavasti olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa vaativia luokkarakenteita. Osaat kattavasti olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa monipuolisesti olio-ohjelmoinnin avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty 0: Ei hallitse aihealuetta.
Esitietovaatimukset
Tietokoneen käyttötaidot, Ohjelmoinnin perusteet
Enrollment
01.08.2024 - 22.08.2024
Timing
26.08.2024 - 18.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Face-to-face
Unit
School of Technology
Campus
Lutakko Campus
Teaching languages
- English
Seats
0 - 35
Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in Information and Communications Technology
- Bachelor's Degree Programme in Information and Communications Technology
Teachers
- Jani Immonen
Groups
-
TTV22S5Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
-
TTV22S2Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
-
TTV22S3Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
-
TIC22S1Bachelor's Degree Programme in Information and Communications Technology
-
TTV22S1Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
-
TTV22S4Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
Objective
Purpose:
You master the concepts of object-oriented programming and understand the basic theory. You learn to design and document classes and objects as well as their interaction. You are able to program using an object-oriented programming language with classes and objects and know how to apply object-oriented programming when solving practical problems.
EUR-ACE Competences:
Knowledge and Understanding
Engineering practice
Learning outcomes:
You know the key concepts of object-oriented programming, you know how to design classes and the interaction between them, and you know how to program in an object-oriented language using classes and objects.
Content
Basics in object-oriented programming
Definition and design of classes
Description language for objects (UML)
Object state and life cycle
Encapsulation
Inheritance
Polymorphism
Aggregation
Interfaces
Collections
Unit testing
Design models
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
course website (material, exercises)
Teaching methods
lessons, online lessons, exercises, exam
Exam schedules
to be announced in the beginning of the course
Vaihtoehtoiset suoritustavat
Verification of previously acquired competence or programming exam
Student workload
lessons and demos 40h, exercises 60h, independent study 30h, exam 5h
Evaluation scale
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
The knowledge is assessed based on returned assignments and exam.
Pass / Sufficient 1: You recognize the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement some simple class structures. You are able to implement some programs with object-oriented programming.
Satisfactory 2: You recognize the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement simple class structures. You are able to implement with object-oriented programming some programs fulfilling some practical needs.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Good 3: You know the concepts and theory of object-oriented programming.You are able to design, document and implement class structures. You know object-oriented programming language and you are with it able to implement programs carrying out practical needs.
Very good 4: You master the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement class structures. You know object-oriented programming language and you are with it able to implement programs carrying out practical needs.
Assessment criteria, excellent (5)
Excellent 5: You master extensively the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement demanding class structures. You have fluent command of the object-oriented programming language and you are able to implement with object-oriented programming programs carrying out practical needs.
Assessment criteria, approved/failed
Hylätty 0: Ei hallitse aihealuetta.
Qualifications
Basic ICT skills, basics in programming
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 04.01.2024
Ajoitus
15.01.2024 - 30.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkko-opetus
Yksikkö
Teknologiayksikkö
Toimipiste
Lutakon kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
Opettaja
- Esa Salmikangas
Ryhmät
-
TTV21S3Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
-
TTV21S5Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
-
TTV21SMTieto- ja viestintätekniikka (AMK)
-
ZJA24KTISK2Avoin amk, Sovelluskehitys 2, Verkko
-
TTV21S2Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
-
TTV21S1Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
Tavoitteet
Tavoitteet:
Tunnet olio-ohjelmoinnin käsitteet ja ymmärrät perusteorian. Opit suunnittelemaan ja dokumentoimaan luokkia ja olioita sekä niiden välistä vuorovaikutusta. Osaat ohjelmoida olio-ohjelmointikielellä käyttäen luokkia ja olioita, sekä osaat soveltaa olio-ohjelmointia käytännön ongelmien ratkaisussa.
EUR-ACE-osaamiset:
Tieto ja ymmärrys
Tekniikan soveltaminen käytäntöön
Osaamistavoitteet:
Osaat olio-ohjelmoinnin keskeiset käsitteet, osaat suunnitella luokkia ja niiden välistä vuoroavaikutasta sekä osaat ohjelmoida oliokielellä luokkia ja olioita käyttäen.
Sisältö
Olio-ohjelmoinnin perusteet
Luokkien määrittely ja suunnittelu
Olioiden kuvauskieli (UML)
Olion tila ja elinkaari
Kapselointi
Periyttäminen
Monimuotoisuus
Koostaminen
Rajapinnat
Kokoelmaluokat
Yksikkötestaus
Suunnittelumallit
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojakson verkkosivut (materiaali, tehtävät)
Opetusmenetelmät
verkkoluennot, harjoitukset, tehtävät, koe
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
verkkotentti kurssin lopussa, tarkkka ajankohta ilmoitetaan opintojakson alussa
Vaihtoehtoiset suoritustavat
Aiemmin hankitun osaamisen todentaminen AHOT tai ohjelmointikoe
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
luennot ja harjoitukset 30h, tehtävät 60h, itsenäinen opiskelu 40h, koe 5h
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso arviodaan tehtävien ja kokeen perusteella arvosanoilla 0-5
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Osaaminen arvioidaan palautettujen harjoitustehtävien sekä kokeen perusteella.
Hyväksytty/välttävä 1: Tunnistat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa joitakin yksinkertaisia luokkarakenteita. Osaat toteuttaa olio-ohjelmoinnin avulla joitakin ohjelmia.
Tyydyttävä 2: Tunnistat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian.Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa yksinkertaisia luokkarakenteita. Osaat toteuttaa olio-ohjelmoinnin avulla joitakin käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä 3: Osaat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa luokkarakenteita. Osaat olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa sen avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.
Kiitettävä 4: Hallitset olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa vaativia luokkarakenteita. Osaat olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa sen avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen 5: Hallitset kattavasti olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa vaativia luokkarakenteita. Osaat kattavasti olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa monipuolisesti olio-ohjelmoinnin avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty 0: Ei hallitse aihealuetta.
Esitietovaatimukset
Tietokoneen käyttötaidot, Ohjelmoinnin perusteet
Enrollment
01.08.2023 - 24.08.2023
Timing
28.08.2023 - 19.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
60 % Face-to-face, 40 % Online learning
Unit
School of Technology
Campus
Lutakko Campus
Teaching languages
- English
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in Information and Communications Technology
- Bachelor's Degree Programme in Information and Communications Technology
Teachers
- Esa Salmikangas
Groups
-
TTV21S3Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
-
TTV21S5Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
-
TIC21S1Bachelor's Degree Programme in Information and Communications Technology
-
TTV21S2Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
-
TTV21S1Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
Objective
Purpose:
You master the concepts of object-oriented programming and understand the basic theory. You learn to design and document classes and objects as well as their interaction. You are able to program using an object-oriented programming language with classes and objects and know how to apply object-oriented programming when solving practical problems.
EUR-ACE Competences:
Knowledge and Understanding
Engineering practice
Learning outcomes:
You know the key concepts of object-oriented programming, you know how to design classes and the interaction between them, and you know how to program in an object-oriented language using classes and objects.
Content
Basics in object-oriented programming
Definition and design of classes
Description language for objects (UML)
Object state and life cycle
Encapsulation
Inheritance
Polymorphism
Aggregation
Interfaces
Collections
Unit testing
Design models
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
course website (material, exercises)
Teaching methods
lessons, online lessons, exercises, exam
Exam schedules
to be announced in the beginning of the course
Vaihtoehtoiset suoritustavat
Verification of previously acquired competence or programming exam
Student workload
lessons and demos 40h, exercises 60h, independent study 30h, exam 5h
Evaluation scale
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
The knowledge is assessed based on returned assignments and exam.
Pass / Sufficient 1: You recognize the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement some simple class structures. You are able to implement some programs with object-oriented programming.
Satisfactory 2: You recognize the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement simple class structures. You are able to implement with object-oriented programming some programs fulfilling some practical needs.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Good 3: You know the concepts and theory of object-oriented programming.You are able to design, document and implement class structures. You know object-oriented programming language and you are with it able to implement programs carrying out practical needs.
Very good 4: You master the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement class structures. You know object-oriented programming language and you are with it able to implement programs carrying out practical needs.
Assessment criteria, excellent (5)
Excellent 5: You master extensively the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement demanding class structures. You have fluent command of the object-oriented programming language and you are able to implement with object-oriented programming programs carrying out practical needs.
Assessment criteria, approved/failed
Hylätty 0: Ei hallitse aihealuetta.
Qualifications
Basic ICT skills, basics in programming
Ilmoittautumisaika
01.11.2022 - 05.01.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 28.04.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkko-opetus
Yksikkö
Teknologiayksikkö
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 70
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikka (AMK)
Opettaja
- Esa Salmikangas
Tavoitteet
Tavoitteet:
Tunnet olio-ohjelmoinnin käsitteet ja ymmärrät perusteorian. Opit suunnittelemaan ja dokumentoimaan luokkia ja olioita sekä niiden välistä vuorovaikutusta. Osaat ohjelmoida olio-ohjelmointikielellä käyttäen luokkia ja olioita, sekä osaat soveltaa olio-ohjelmointia käytännön ongelmien ratkaisussa.
EUR-ACE-osaamiset:
Tieto ja ymmärrys
Tekniikan soveltaminen käytäntöön
Osaamistavoitteet:
Osaat olio-ohjelmoinnin keskeiset käsitteet, osaat suunnitella luokkia ja niiden välistä vuoroavaikutasta sekä osaat ohjelmoida oliokielellä luokkia ja olioita käyttäen.
Sisältö
Olio-ohjelmoinnin perusteet
Luokkien määrittely ja suunnittelu
Olioiden kuvauskieli (UML)
Olion tila ja elinkaari
Kapselointi
Periyttäminen
Monimuotoisuus
Koostaminen
Rajapinnat
Kokoelmaluokat
Yksikkötestaus
Suunnittelumallit
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojakson verkkosivut (materiaali, tehtävät)
Opetusmenetelmät
verkkoluennot, harjoitukset, tehtävät, koe
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
verkkotentti huhtikuussa, tarkkka ajankohta ilmoitetaan opintojakson alussa
Vaihtoehtoiset suoritustavat
Aiemmin hankitun osaamisen todentaminen AHOT tai ohjelmointikoe
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
luennot ja harjoitukset 30h, tehtävät 60h, itsenäinen opiskelu 40h, koe 5h
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso arviodaan tehtävien ja kokeen perusteella arvosanoilla 0-5
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Osaaminen arvioidaan palautettujen harjoitustehtävien sekä kokeen perusteella.
Hyväksytty/välttävä 1: Tunnistat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa joitakin yksinkertaisia luokkarakenteita. Osaat toteuttaa olio-ohjelmoinnin avulla joitakin ohjelmia.
Tyydyttävä 2: Tunnistat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian.Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa yksinkertaisia luokkarakenteita. Osaat toteuttaa olio-ohjelmoinnin avulla joitakin käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä 3: Osaat olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa luokkarakenteita. Osaat olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa sen avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.
Kiitettävä 4: Hallitset olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa vaativia luokkarakenteita. Osaat olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa sen avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen 5: Hallitset kattavasti olio-ohjelmoinnin käsitteet ja teorian. Osaat suunnitella, dokumentoida ja toteuttaa vaativia luokkarakenteita. Osaat kattavasti olio-ohjelmointikielen ja osaat toteuttaa monipuolisesti olio-ohjelmoinnin avulla käytännön tarpeita toteuttavia ohjelmia.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty 0: Ei hallitse aihealuetta.
Esitietovaatimukset
Tietokoneen käyttötaidot, Ohjelmoinnin perusteet
Enrollment
01.08.2022 - 25.08.2022
Timing
29.08.2022 - 16.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
Mode of delivery
40 % Face-to-face, 60 % Online learning
Unit
School of Technology
Campus
Lutakko Campus
Teaching languages
- English
Seats
0 - 30
Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in Information and Communications Technology
Teachers
- Esa Salmikangas
Objective
Purpose:
You master the concepts of object-oriented programming and understand the basic theory. You learn to design and document classes and objects as well as their interaction. You are able to program using an object-oriented programming language with classes and objects and know how to apply object-oriented programming when solving practical problems.
EUR-ACE Competences:
Knowledge and Understanding
Engineering practice
Learning outcomes:
You know the key concepts of object-oriented programming, you know how to design classes and the interaction between them, and you know how to program in an object-oriented language using classes and objects.
Content
Basics in object-oriented programming
Definition and design of classes
Description language for objects (UML)
Object state and life cycle
Encapsulation
Inheritance
Polymorphism
Aggregation
Interfaces
Collections
Unit testing
Design models
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
course website (material, exercises)
Teaching methods
lessons, online lessons, exercises, exam
Exam schedules
to be announced in the beginning of the course
Vaihtoehtoiset suoritustavat
Verification of previously acquired competence or programming exam
Student workload
lessons and demos 40h, exercises 60h, independent study 30h, exam 5h
Evaluation scale
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
The knowledge is assessed based on returned assignments and exam.
Pass / Sufficient 1: You recognize the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement some simple class structures. You are able to implement some programs with object-oriented programming.
Satisfactory 2: You recognize the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement simple class structures. You are able to implement with object-oriented programming some programs fulfilling some practical needs.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Good 3: You know the concepts and theory of object-oriented programming.You are able to design, document and implement class structures. You know object-oriented programming language and you are with it able to implement programs carrying out practical needs.
Very good 4: You master the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement class structures. You know object-oriented programming language and you are with it able to implement programs carrying out practical needs.
Assessment criteria, excellent (5)
Excellent 5: You master extensively the concepts and theory of object-oriented programming. You are able to design, document and implement demanding class structures. You have fluent command of the object-oriented programming language and you are able to implement with object-oriented programming programs carrying out practical needs.
Assessment criteria, approved/failed
Hylätty 0: Ei hallitse aihealuetta.
Qualifications
Basic ICT skills, basics in programming