Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK tutkinto-ohjelma: Monialaisen kuntoutuksen opintopolku
Opetussuunitelman tunnus: YSY2020SS
- Tutkintonimike
- Fysioterapeutti (ylempi AMK)
- Kuntoutuksen ohjaaja (ylempi AMK)
- Kätilö (ylempi AMK)
- Sairaanhoitaja (ylempi AMK)
- Sosionomi (ylempi AMK), sosiaaliala
- Toimintaterapeutti (ylempi AMK)
- Laajuus
- 90 op
- Kesto
- 3 vuotta (90 op)
- Aloituslukukausi
- Syksy 2020
- Opetuskieli
- suomi
Kuvaus
Monialaisen kuntoutuksen opintopolku on opiskelijoille, jotka on valittu monialaisen kuntoutuksen opintoihin.
Opetussuunnitelmaan kuuluu seuraavat opintopolut:
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
| Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2020-2021 | 2021-2022 | 2022-2023 | Syksy 2020 | Kevät 2021 | Syksy 2021 | Kevät 2022 | Syksy 2022 | Kevät 2023 | 1. / 2020 | 2. / 2021 | 3. / 2021 | 1. / 2021 | 2. / 2022 | 3. / 2022 | 1. / 2022 | 2. / 2023 | 3. / 2023 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| YZZZ0Z-1039 | 
                           TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISTOIMINTA
                         (Valitaan opintopisteitä: 15 ) | 10 - 15 | 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||
| YZZZ0110 | Tutkiva kehittäminen | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YZZZ0120 | Määrällinen tutkimus | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||
| YZZZ0130 | Laadullinen tutkimus | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YZZZ1Z-1039 | 
                           JOHTAMINEN
                         (Valitaan opintopisteitä: 10 ) | 5 - 10 | 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||
| YZZZ0210 | Kehittyvä strategia | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YZZZ0220 | Uudistuva johtajuus | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YZZZ0230 | Talouden ohjaus | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YSMA0Z-1010 | 
                           MONIALAISEN KUNTOUTUKSEN ASIANTUNTIJUUS
                         (Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 20 ) | 0 - 20 | ||||||||||||||||||
| YSMA0510 | Näyttöön perustuva toiminta | 5 | ||||||||||||||||||
| YSMA0100 | Kuntoutuksen monitieteinen tietoperusta | 5 | ||||||||||||||||||
| YSMA0200 | Monialaisen kuntoutuksen asiakastyön menetelmät | 5 | ||||||||||||||||||
| YSMA0300 | Monialaisen kuntoutuksen kehittäjä | 5 | ||||||||||||||||||
| YSZY1Z-1124 | 
                           OPINNÄYTETYÖ
                         (Valitaan kaikki ) | 30 | 3 | 12 | 15 | 3 | 7 | 5 | 10 | 5 | 3 | 7 | 5 | 10 | 5 | |||||
| YZZON100 | Opinnäytetyö, Ylempi AMK | 30 | 3 | 12 | 15 | 3 | 7 | 5 | 10 | 5 | 3 | 7 | 5 | 10 | 5 | |||||
| YZ00BB05 | Kypsyysnäyte, ylempi AMK | 0 | ||||||||||||||||||
| YZZT1Z-1026 | 
                           TÄYDENTÄVÄ OSAAMINEN
                         (Valitaan opintopisteitä: 25 ) | 20 - 25 | 10 | 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| YSZY0210 | Professional Ethics | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YSZY0820 | Sexual Health Promotion and Human Rights | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YSZY0510 | Digiosaajana sosiaali- ja terveysalalla | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YS00BD47 | Digiosaajana kuntoutus- ja liikunta-alalla | 5 | ||||||||||||||||||
| YHIHV320 | JAMK Leadership Programme in Silicon Valley, USA | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YSJZV100 | Yritystoimintaa kehittävät opinnot | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | ||||||||||||
| YSZY0930 | Monikulttuurinen asiakastyö | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YSZZV320 | Sosiaali- ja terveyspalvelut terveystaloustieteen näkökulmasta | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YSZZV700 | Talouden johtaminen ja arviointi sosiaali- ja terveyspalveluissa | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
| YS00BP81 | Seksuaaliterveyden edistäminen ja ihmisoikeudet | 5 | ||||||||||||||||||
| YZZT1Z-1042 | 
                           VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT
                         (Valitaan opintopisteitä: 25 ) | 20 - 25 | ||||||||||||||||||
| YSY2020SS-1002 | 
                           CAMPUSONLINE YAMK
                         (Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 25 ) | 0 - 25 | ||||||||||||||||||
| YSY2020SS-1005 | 
                           METODIOPINNOT
                         (Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 10 ) | 0 - 10 | ||||||||||||||||||
| YS00BB91 | Tiedot, taidot ja metodit (EduFutura-tarjonta) | 2 | ||||||||||||||||||
| YS00BB92 | Kvalitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) | 3 | ||||||||||||||||||
| YS00BB93 | Kvantitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) | 5 | ||||||||||||||||||
| Yhteensä | 90 | 15 | 45 | 40 | 5 | 10 | 27.5 | 17.5 | 20 | 20 | 5 | 10 | 0 | 27.5 | 17.5 | 0 | 20 | 20 | 0 | 
Opintojen tyyppi (YAMK)
YAMK: JAMKin yhteiset työelämäosaamiset 2020-2022
YAMK: Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK 2020-2022
| Kliinisen hoitotyön asiantuntijuusosaaminen  Opiskelija | 
| Näyttöön perustuva toiminta | 
| Hoidon tarpeen arviointi ja kliininen tutkiminen | 
| Kansansairauksien ennaltaehkäisy ja hoitotyö | 
| Kliinisen hoitotyön erityiskysymykset | 
| Opinnäytetyö, Ylempi AMK | 
| Palliatiivisen hoidon kliinisenä asiantuntijana kehittyminen | 
| Potilaslähtöinen hoitotyön prosessi palliatiivisessa hoidossa | 
| Laajavastuinen hoitotyö palliatiivisessa hoidossa | 
| Ihmislähtöinen palliatiivinen hoito | 
| Monitieteinen tietoperusta ja moniammatillinen yhteistyö palliatiivisessa hoidossa | 
| Moninaiset vuorovaikutustilanteet palliatiivisessa hoidossa | 
| Näyttöön perustuva osaamisen johtaminen ja kehittäminen palliatiivisessa hoidossa | 
| Lääkehoidon eettinen ja juridinen tietoperusta | 
| Kliininen hoitotyö sairaanhoitajan lääkkeenmääräämisessä | 
| Farmakologia | 
| Asiantuntijana kehittyminen mielenterveys ja päihdetyössä | 
| Näyttöön perustuva mielenterveyden edistäminen | 
| Mielenterveys- ja päihdetyön asiakaslähtöisen hoitoprosessin kehittäminen I | 
| Mielenterveys- ja päihdetyön asiakaslähtöisen hoitoprosessin kehittäminen II | 
| Monialaisen kuntoutuksen asiantuntijuusosaaminen  Opiskelija | 
| Näyttöön perustuva toiminta | 
| Kuntoutuksen monitieteinen tietoperusta | 
| Monialaisen kuntoutuksen asiakastyön menetelmät | 
| Monialaisen kuntoutuksen kehittäjä | 
| Opinnäytetyö, Ylempi AMK | 
| Sosiaali- ja terveysalan johtamisosaaminen  Opiskelija | 
| Johtamisen asiantuntijuus sosiaali- ja terveyspalveluissa | 
| Sosiaali- ja terveydenhuollon hallinto- ja päätöksenteko | 
| Henkilöstön ja työhyvinvoinnin johtaminen | 
| Tieto- ja laatujohtaminen sosiaali- ja terveyspalveluissa | 
| Opinnäytetyö, Ylempi AMK | 
| Terveyden edistämisen asiantuntijuusosaaminen  Opiskelija | 
| Näyttöön perustuva toiminta | 
| Terveyden edistämisen suunnittelu- ja arviointimallit | 
| Terveyden edistämisen menetelmät | 
| Terveyden edistämisen asiantuntijuus ja johtaminen | 
| Opinnäytetyö, Ylempi AMK | 
| Luokittelemattomat | 
| Tutkiva kehittäminen | 
| Määrällinen tutkimus | 
| Laadullinen tutkimus | 
| Kehittyvä strategia | 
| Uudistuva johtajuus | 
| Talouden ohjaus | 
| Kypsyysnäyte, ylempi AMK | 
| Professional Ethics | 
| Sexual Health Promotion and Human Rights | 
| Digiosaajana sosiaali- ja terveysalalla | 
| Digiosaajana kuntoutus- ja liikunta-alalla | 
| JAMK Leadership Programme in Silicon Valley, USA | 
| Yritystoimintaa kehittävät opinnot | 
| Monikulttuurinen asiakastyö | 
| Sosiaali- ja terveyspalvelut terveystaloustieteen näkökulmasta | 
| Talouden johtaminen ja arviointi sosiaali- ja terveyspalveluissa | 
| Seksuaaliterveyden edistäminen ja ihmisoikeudet | 
| Tiedot, taidot ja metodit (EduFutura-tarjonta) | 
| Kvalitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) | 
| Kvantitatiivinen tutkimus (EduFutura-tarjonta) | 
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.
