Vähähiilinen rakentaminen (YAMK): Monimuotototeutus
Tunnus: YTY2023KS
Kuvaus
Monimuoto YAMK vähähiilinen rakentaminen.
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2022-2023 | 2023-2024 | 2024-2025 | Kevät 2023 | Syksy 2023 | Kevät 2024 | Syksy 2024 | 2. / 2023 | 3. / 2023 | 1. / 2023 | 2. / 2024 | 3. / 2024 | 1. / 2024 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
YHTEINEN MASTER-OSAAMINEN
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 5) |
5 | ||||||||||||||
YTY2023KS-1001 |
TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISTOIMINTA
(Valitaan kaikki ) |
5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
YZZZ0110 | Tutkiva kehittäminen | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
YTY2023KS-1002 |
JOHTAMINEN
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 5) |
0 - 5 | |||||||||||||
YZZZ0220 | Uudistuva johtajuus | 5 | |||||||||||||
YZZZ0230 | Talouden ohjaus | 5 | |||||||||||||
YZZZ0210 | Kehittyvä strategia | 5 | |||||||||||||
ASIANTUNTIJAN YDINOSAAMINEN
(Valitaan kaikki ) |
50 | ||||||||||||||
YTY2023KS-1003 |
VÄHÄHIILINEN RAKENTAMINEN
(Valitaan kaikki ) |
20 | |||||||||||||
YT00BL81 | Vähähiilisen rakentamisen perusteet ja ympäristöluokitukset | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
YT00BL82 | Rakennusfysiikka ja talotekniikka | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
YT00BL83 | Rakentamisen sopimuskäytänteet | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
YT00BL84 | Tietomallien hyödyntäminen | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
YTY2023KS-1004 |
OPINNÄYTETYÖ
(Valitaan kaikki ) |
30 | |||||||||||||
YZ00BL94 | Opinnäytetyön suunnittelu, ylempi AMK | 7 | 7 | 7 | 7 | ||||||||||
YZ00BL98 | Tutkimuskirjoittaminen, ylempi AMK | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
YZ00BL95 | Opinnäytetyön toteutus, ylempi AMK | 10 | 10 | 10 | 10 | ||||||||||
YZ00BL96 | Opinnäytetyön raportointi, ylempi AMK | 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
YZ00BB05 | Kypsyysnäyte, ylempi AMK | 0 | |||||||||||||
TÄYDENTÄVÄ OSAAMINEN
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 5) |
5 | ||||||||||||||
YTY2023KS-1005 |
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 5) |
0 - 5 | |||||||||||||
YZZZ0120 | Määrällinen tutkimus | 5 | |||||||||||||
YZZZ0130 | Laadullinen tutkimus | 5 | |||||||||||||
YTY2023KS-1006 |
CAMPUSONLINE
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 5) |
0 - 5 | |||||||||||||
YTY2023KS-1007 |
EDUFUTURA
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 5) |
0 - 5 | |||||||||||||
YZZA1200 |
Oppiminen ja osaamisen kehittyminen (YAMK-opiskelijalle) 2022-2023
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 17) |
0 - 17 | |||||||||||||
YZZA1200-1001 |
Kasvatustieteelliset opinnot
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 12) |
0 - 12 | |||||||||||||
AJ00BN75 | Oppiminen ja elämänkulku | 6 | |||||||||||||
AJ00BN76 | Koulutuksen tulevaisuus | 6 | |||||||||||||
YZZA1200-1002 |
Pedagogisen osaamisen kehittämisen opinnot
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 5) |
0 - 5 | |||||||||||||
AJ00BP46 | Video pedagogisena työkaluna | 5 | |||||||||||||
AJ00BN77 | Osaavana ohjaajana oppimisessa ja työelämässä | 5 | |||||||||||||
AJ00BN78 | Yhdenvertaisuus opetuksessa ja ohjauksessa | 5 | |||||||||||||
AE00BO56 | Erityispedagoginen tietoperusta | 5 | |||||||||||||
AJ00BS40 | Palvelujohtaminen digiajan oppilaitoksessa | 5 | |||||||||||||
AJ00BT50 | Yrittäjyyskasvatus opettajan osaamisena | 5 | |||||||||||||
AJ00BP45 | Monipuoliset verkko-oppimistehtävät | 5 | |||||||||||||
Yhteensä | 60 | 10 | 40 | 5 | 10 | 15 | 25 | 5 | 10 | 0 | 15 | 20 | 5 | 5 |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.
Opintojen tyyppi (YAMK)
YAMK: Rakennustekniikka, vähähiilinen rakentaminen 2021-2023
Elinkaariosaaminen
Opiskelija ymmärtää rakennushankkeen elinkaaren ja pystyy arvioimaan eri vaiheiden vaikutusta rakentamisen mittareihin. Opiskelija hahmottaa uudet sopimustyypit ja ymmärtää miten hyödyntää rakennushankkeen yhteistyössä, riskien hallinnassa, vastuiden jakamisessa ja elinkaaren hallinnassa. |
Vähähiilisen rakentamisen perusteet ja ympäristöluokitukset |
Rakentamisen sopimuskäytänteet |
Tietomallien hyödyntäminen |
Johtamisosaaminen
Opiskelija hallitsee laaja-alaiset ja pitkälle erikoistuneet oman alansa johtamisosaamista vastaavat käsitteet, menetelmät ja tiedot. Opiskelija johtaa asioita, ihmisiä ja verkostoja sekä kehittää ennakoiden uusia strategisia lähestymistapoja. Opiskelija osallistuu ja johtaa yhteiskunnallisesti vaikuttavaa toimintaa eettisiin ja ekologisiin arvoihin perustuen digitalisoituvassa ympäristössä. |
Uudistuva johtajuus |
Talouden ohjaus |
Kehittämisosaaminen
Opiskelija osaa eri kehittämismenetelmät ja osaa hyödyntää niitä tutkimus- ja kehittämishankkeissa. Opiskelija kykenee kriittisesti arvioimaan tutkimustietoa ja olemassa olevia työelämän käytäntöjä. Opiskelija osaa tuottaa työelämää kehittävää uutta tietoa ja uudistaa toimintatapoja yhdistäen eri alojen osaamista. |
Tutkiva kehittäminen |
Opinnäytetyön suunnittelu, ylempi AMK |
Opinnäytetyön toteutus, ylempi AMK |
Kypsyysnäyte, ylempi AMK |
Määrällinen tutkimus |
Laadullinen tutkimus |
Vähähiilinen/ympäristöystävällinen rakentaminen
Opiskelija tiedostaa vähähiilisen rakentamisen tiekartan ja ymmärtää rakentamisen ympäristöystävällisyyttä ohjaavaa lainsäädäntöä. Opiskelijaa pystyy käyttämään kiertotalouden ja rakentamisen työkaluja ja mittareita. |
Vähähiilisen rakentamisen perusteet ja ympäristöluokitukset |
Rakennusfysiikka ja talotekniikka |
Luokittelemattomat |
Kehittyvä strategia |
Tutkimuskirjoittaminen, ylempi AMK |
Opinnäytetyön raportointi, ylempi AMK |
YAMK: Yhteiset osaamiset 2023-2025
Eettisyys
Valmistuva opiskelija arvioi ja edistää ammattialan eettisten periaatteiden ja arvojen toteutumista huomioiden tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden. |
Tutkiva kehittäminen |
Uudistuva johtajuus |
Vähähiilisen rakentamisen perusteet ja ympäristöluokitukset |
Rakentamisen sopimuskäytänteet |
Opinnäytetyön suunnittelu, ylempi AMK |
Tutkimuskirjoittaminen, ylempi AMK |
Opinnäytetyön toteutus, ylempi AMK |
Opinnäytetyön raportointi, ylempi AMK |
Kypsyysnäyte, ylempi AMK |
Ennakoiva kehittäminen
Valmistuva opiskelija osaa johtaa uusien, tulevaisuutta ennakoivien ratkaisujen kehittämistä ja tuottaa uutta tietoa erilaisia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä hyödyntäen. |
Tutkiva kehittäminen |
Uudistuva johtajuus |
Talouden ohjaus |
Kehittyvä strategia |
Rakentamisen sopimuskäytänteet |
Tietomallien hyödyntäminen |
Opinnäytetyön toteutus, ylempi AMK |
Kypsyysnäyte, ylempi AMK |
Määrällinen tutkimus |
Laadullinen tutkimus |
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Valmistuva opiskelija osaa kehittää ja johtaa monikulttuurisia ja kansainvälisiä toimintaympäristöjä ja verkostoja. |
Kehittyvä strategia |
Rakentamisen sopimuskäytänteet |
Opinnäytetyön toteutus, ylempi AMK |
Opinnäytetyön raportointi, ylempi AMK |
Kestävä kehitys
Valmistuva opiskelija kehittää ja johtaa kestäviä ja vastuullisia toimintatapoja työssään sekä edistää kestävyysmuutosta työyhteisössään ja yhteiskunnassa. |
Tutkiva kehittäminen |
Talouden ohjaus |
Kehittyvä strategia |
Vähähiilisen rakentamisen perusteet ja ympäristöluokitukset |
Rakennusfysiikka ja talotekniikka |
Opinnäytetyön toteutus, ylempi AMK |
Oppimaan oppiminen
Valmistuva opiskelija edistää omaa ja yhteisönsä jatkuvaa oppimista ja osaamisen kehittymistä hyödyntäen eri alojen tietoa ja digitalisaation mahdollisuuksia. |
Tutkiva kehittäminen |
Uudistuva johtajuus |
Talouden ohjaus |
Opinnäytetyön suunnittelu, ylempi AMK |
Tutkimuskirjoittaminen, ylempi AMK |
Opinnäytetyön toteutus, ylempi AMK |
Opinnäytetyön raportointi, ylempi AMK |
Kypsyysnäyte, ylempi AMK |
Määrällinen tutkimus |
Laadullinen tutkimus |
Työelämässä toimiminen
Valmistuva opiskelija osaa kehittää ja johtaa työyhteisöään sekä uudistaa työelämää. |
Tutkiva kehittäminen |
Uudistuva johtajuus |
Talouden ohjaus |
Vähähiilisen rakentamisen perusteet ja ympäristöluokitukset |
Rakennusfysiikka ja talotekniikka |
Rakentamisen sopimuskäytänteet |
Tietomallien hyödyntäminen |
Opinnäytetyön toteutus, ylempi AMK |
Määrällinen tutkimus |
Laadullinen tutkimus |
Luokittelemattomat |
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) |
---|---|---|
YHTEINEN MASTER-OSAAMINEN
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 5) |
5 | |
YTY2023KS-1001 |
TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISTOIMINTA
(Valitaan kaikki) |
5 |
YZZZ0110 | Tutkiva kehittäminen | 5 |
YTY2023KS-1002 |
JOHTAMINEN
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 5) |
0 - 5 |
YZZZ0220 | Uudistuva johtajuus | 5 |
YZZZ0230 | Talouden ohjaus | 5 |
YZZZ0210 | Kehittyvä strategia | 5 |
ASIANTUNTIJAN YDINOSAAMINEN
(Valitaan kaikki) |
50 | |
YTY2023KS-1003 |
VÄHÄHIILINEN RAKENTAMINEN
(Valitaan kaikki) |
20 |
YT00BL81 | Vähähiilisen rakentamisen perusteet ja ympäristöluokitukset | 5 |
YT00BL82 | Rakennusfysiikka ja talotekniikka | 5 |
YT00BL83 | Rakentamisen sopimuskäytänteet | 5 |
YT00BL84 | Tietomallien hyödyntäminen | 5 |
YTY2023KS-1004 |
OPINNÄYTETYÖ
(Valitaan kaikki) |
30 |
YZ00BL94 | Opinnäytetyön suunnittelu, ylempi AMK | 7 |
YZ00BL98 | Tutkimuskirjoittaminen, ylempi AMK | 3 |
YZ00BL95 | Opinnäytetyön toteutus, ylempi AMK | 10 |
YZ00BL96 | Opinnäytetyön raportointi, ylempi AMK | 10 |
YZ00BB05 | Kypsyysnäyte, ylempi AMK | 0 |
TÄYDENTÄVÄ OSAAMINEN
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 5) |
5 | |
YTY2023KS-1005 |
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 5) |
0 - 5 |
YZZZ0120 | Määrällinen tutkimus | 5 |
YZZZ0130 | Laadullinen tutkimus | 5 |
YTY2023KS-1006 |
CAMPUSONLINE
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 5) |
0 - 5 |
YTY2023KS-1007 |
EDUFUTURA
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 5) |
0 - 5 |
YZZA1200 |
Oppiminen ja osaamisen kehittyminen (YAMK-opiskelijalle) 2022-2023
|
0 - 17 |
YZZA1200-1001 |
Kasvatustieteelliset opinnot
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 12) |
0 - 12 |
AJ00BN75 | Oppiminen ja elämänkulku | 6 |
AJ00BN76 | Koulutuksen tulevaisuus | 6 |
YZZA1200-1002 |
Pedagogisen osaamisen kehittämisen opinnot
(Valitaan erillisten kriteerien mukaan: 5) |
0 - 5 |
AJ00BP46 | Video pedagogisena työkaluna | 5 |
AJ00BN77 | Osaavana ohjaajana oppimisessa ja työelämässä | 5 |
AJ00BN78 | Yhdenvertaisuus opetuksessa ja ohjauksessa | 5 |
AE00BO56 | Erityispedagoginen tietoperusta | 5 |
AJ00BS40 | Palvelujohtaminen digiajan oppilaitoksessa | 5 |
AJ00BT50 | Yrittäjyyskasvatus opettajan osaamisena | 5 |
AJ00BP45 | Monipuoliset verkko-oppimistehtävät | 5 |