Siirry suoraan sisältöön

Näyttöön perustuva toimintaterapiaLaajuus (3 op)

Tunnus: STTS1507

Laajuus

3 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Emmi Ritvos,

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee asiantuntijuusalueensa tietoperustaa ja kykenee pohtimaan sen soveltamista käytännön työhön. Opiskelija ymmärtää ja osaa selittää toimintaterapian näyttöön perustuvan prosessin vaiheet. Opiskelija osaa hakea ajankohtaista tietoa toimintaterapiasta. Opiskelija kykenee arvioimaan näytön laatua.

Sisältö

-Näyttöön perustuvan työn prosessi
-Toimintaterapian vaikuttavuusnäyttö ja hyvät käytännöt
-Toimintaterapian tutkimusten kriittiinen tarkastelu

Esitietovaatimukset

ensimmäisen lukuvuoden opinnot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

HYV:
Opiskelija hallitsee perustiedot näyttöön perustuvan työskentelyn prosessista toimintaterapiassa. Hän kykenee tunnistamaan toiminaterapian kohteena olevan haasteen/ongelman. Opiskelija muodostaa ongelman pohjalta hakusanat ja hakee vähintään yhdestä tietokannasta toimintaterapiaa käsittelevän tutkimuksen. Opiskelija osaa käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa tietojen hankinnassa, muokkaamisessa, tuottamisessa ja välittämisessä muille opiskelijoille. Opiskelijan kirjallinen ja suullinen toteutus vastaa annettuja tehtävien ohjeita. Hän osoittaa kykenevänsä pohtimaan näyttöön perustuvaa työskentelyä kriittisestä ja eettisestä näkökulmasta. Opiskelija palauttaa tehtävät määräaikana.

HYL:
Opiskelija ei hallitse näyttöön perustuvan työskentelyn vaiheita. Opiskelijan tehtävissä peruskäsitteiden käyttäminen on puutteellista tai virheellistä. Opiskelija ei kykene näyttöön perustuvan työskentelyn pohtimiseen eettisestä ja kriittisestä näkökulmasta.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

HYV: Opiskelija hallitsee perustiedot näyttöön perustuvasta käytännöstä toimintaterapiassa. Hän kykenee tunnistamaan toiminaterapian kohteena olevan haasteen/ongelman. Opiskelija muodostaa ongelman pohjalta hakusanat ja hakee vähintään yhdestä tietokannasta toimintaterapiaa käsittelevän tutkimuksen. Opiskelija osaa käyttää tieto- ja viestintäteknologiaa tietojen hankinnassa, muokkaamisessa, tuottamisessa ja välittämisessä muille opiskelijoille.Opiskelijan kirjallinen ja suullinen toteutus vastaa annettuja tehtävien (kirjallinen, suullinen sekä vertaisarviointi) ohjeita. Hän osoittaa kykenevänsä pohtimaan näyttöön perustuvaa työskentelyä kriittisestä ja eettisestä näkökulmasta. Opiskelija palauttaa tehtävät (kirjallinen, suullinen ja vertaiarviointi) määräaikana.