Siirry suoraan sisältöön

Liiketoiminta verkossaLaajuus (5 op)

Tunnus: HTL20202

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija saa yleiskäsityksen sähköisen liiketoiminnan ja asioinnin roolista yrityksen tai muun organisaation toiminnassa. Opiskelija ymmärtää yrityksen mahdollisuudet ja haasteet hyödynnettäessä tietoverkkoja ja internetiä. Hän tuntee verkkokaupan toiminnot, sen tietoteknisen toteutuksen periaatteet, valintakriteerit kauppiaan näkökulmasta sekä ylläpidon pääpiirteissään. Opiskelija tuntee tietoverkkoja hyödyntävän liiketoiminnan keskeiset osa-alueet (markkinointi, maksaminen, tilaustenhallinta ja juridiikka).

Sisältö

Liiketoimintamalli
Verkkoliiketoiminnan perusperiaatteet
Arvon muodostuminen
Kuluttajakäyttäytyminen
Verkkokaupan tietotekninen toteutus, pystyttäminen ja ylläpito
Asiakkuus
Markkinointi webissä
Maksaminen verkkokaupassa
Sähköisen liiketoiminnan juridiikka
Tilaustenhallinta ja toimittaminen

Esitietovaatimukset

Perustiedot tietojärjestelmistä (web-sovellusten perusteet) ja liiketoiminnasta (erityisesti markkinoinnin perusteet).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointi tapahtuu oppimispäiväkirjojen, verkkokauppaprojektin ja tentin perusteella.
Kiitettävä (5)
Opiskelijalla on laajat tiedot sähköisestä liiketoiminnasta ja asioinnista ja hän pystyy soveltamaan oppimaansa luovalla tavalla verkkokaupan kehittämiseen.
Hyvä (3-4): Opiskelija pystyy yhdistelemään sähköisen kaupankäynnin ja asioinnin eri osa-alueiden keskeisiä tietoja ja lainalaisuuksia liiketoiminnan ja palvelujen kehittämisen näkökulmasta rakentavalla tavalla
Välttävä (1-2): Opiskelija ymmärtää sähköisen kaupankäynnin eri osa-alueet ja peruskäsitteet