Siirry suoraan sisältöön

Pelikehityksen teknologiatLaajuus (8 op)

Tunnus: HTP10800

Laajuus

8 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee pelikehitykseen liittyviä käsitteitä ja hallitsee opintojaksolla käytettävien kehitysvälineiden perusominaisuudet. Opiskelija pystyy itsenäisesti opiskelemaan kehitysvälineen ominaisuuksia syvällisemmin. Opiskelija pystyy tuottamaan pienen pelin tai peliprototyypin.

Sisältö

- Peliohjelmointiin liittyvät käsitteet ja tekniikat
- Pelikehitys Unityllä

Esitietovaatimukset

Tietokoneen käyttötaito, ohjelmointi, C#

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

o Kiitettävä (5): Opiskelija tuntee kehitysvälineen toiminnallisuudet ja pystyy itsenäisesti laajentamaan osaamistaan. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti tietotaitoaan soveltaen luoda toimivan ja pelattavan pelin.
o Hyvä (3-4): Opiskelija tuntee kehitysvälineen toiminnallisuudet. Opiskelija osaa tietotaitoaan soveltaen luoda pelattavan pelin tai pitkälle viedyn peliprototyypin.
o Tyydyttävä (1-2): Opiskelija tuntee kehitysvälineen perustoiminnallisuudet. Opiskelija osaa tuottaa yksinkertaisen pelin tai peliprototyypin.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3-4): Opiskelija tuntee kehitysvälineen toiminnallisuudet. Opiskelija osaa tietotaitoaan soveltaen luoda pelattavan pelin tai pitkälle viedyn peliprototyypin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5): Opiskelija tuntee kehitysvälineen toiminnallisuudet ja pystyy itsenäisesti laajentamaan osaamistaan. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti tietotaitoaan soveltaen luoda toimivan ja pelattavan pelin.