Siirry suoraan sisältöön

Harjoittelu IVLaajuus (15 op)

Tunnus: STTSW184

Laajuus

15 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Tanja Hilli-Harju

Osaamistavoitteet

Opiskelija tunnistaa toimintaan, toimintaterapiaan ja/tai toiminnan tieteeseen liittyviä tutkimustarpeita. Hän etsii tietoa itsenäisesti, tarkastelee sitä kriittisesti ja analysoi sekä soveltaa sitä oman toimintansa tueksi varmistaen, että käytännön työn perusta on ajantasaista ja asiakkaalle tarkoituksenmukaista.
Opiskelija osaa vakuuttaa toiset toimintaterapiasta ja inhimillisen toiminnan merkityksestä käyttäen järkevää ja perustelevaa argumentaatiota. Hän työskentelee yhteistyössä yhteisöjen kanssa terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi hyödyntäen toimintaan osallistumista.
Hän osaa arvioida kriittisesti toimintaterapian käytäntöä varmistaen sen keskiössä olevan toiminnan ja toiminnallisuuden.
Opiskelija perehtyy ja käyttää toimintaterapian arviointimenetelmiä ja osaa tulkita saatuja tuloksia.

Sisältö

- Ohjattu harjoittelu toimintaterapeutin työympäristössä, hankkeessa, projektissa tai yrittäjämäisyyttä tukevassa harjoittelupaikassa
- Harjoittelun sisältöalueeseen liittyvät kirjalliset- ja virtuaalitehtävät sekä ohjaustapaamiset

Esitietovaatimukset

Harjoittelu III

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Hyväksytysti suoritettu harjoittelu edellyttää että opiskelija on osoittanut tunnistavansa toimintaan, toimintaterapiaan ja/tai toiminnan tieteeseen liittyviä tutkimustarpeita. Hän on etsinyt tietoa itsenäisesti, tarkastellut sitä kriittisesti ja analysoinut sekä soveltanut sitä oman toimintansa tueksi. Hän on näyttänyt työnsä perustan olevan ajantasaista ja asiakkaalle tarkoituksenmukaista.
Opiskelija on käyttää argumentaatiota vakuuttaakseen toiset toimintaterapiasta ja inhimillisen toiminnan merkityksestä. Hän on työskennellyt yhteistyössä yhteisöjen kanssa terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi hyödyntäen siinä toimintaan osallistumista.
Opiskelija on arvioinut kriittisesti toimintaterapian käytäntöä varmistaen sen keskiössä olevan toiminnan ja toiminnallisuuden.
Opiskelija on perehtynyt, käyttänyt yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää ja osannut tulkita siitä saatuja tuloksia.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytysti suoritettu harjoittelu edellyttää että opiskelija on osoittanut tunnistavansa toimintaan, toimintaterapiaan ja/tai toiminnan tieteeseen liittyviä tutkimustarpeita. Hän on etsinyt tietoa itsenäisesti, tarkastellut sitä kriittisesti ja analysoinut sekä soveltanut sitä oman toimintansa tueksi. Hän on näyttänyt työnsä perustan olevan ajantasaista ja asiakkaalle tarkoituksenmukaista. Opiskelija on käyttää argumentaatiota vakuuttaakseen toiset toimintaterapiasta ja inhimillisen toiminnan merkityksestä. Hän on työskennellyt yhteistyössä yhteisöjen kanssa terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi hyödyntäen siinä toimintaan osallistumista. Opiskelija on arvioinut kriittisesti toimintaterapian käytäntöä varmistaen sen keskiössä olevan toiminnan ja toiminnallisuuden. Opiskelija on perehtynyt, käyttänyt yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää ja osannut tulkita siitä saatuja tuloksia.

Ilmoittautumisaika

01.11.2021 - 30.04.2022

Ajoitus

23.05.2022 - 02.09.2022

Opintopistemäärä

15 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

94 % Lähiopetus, 6 % Verkko-opetus

Yksikkö

Hyvinvointiyksikkö

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 50

Opettaja
  • Jaana Ritsilä
  • Miia Riihimäki
  • Johanna Juola
  • Kaisa Jokinen
  • Satu Mäkelä
  • Tanja Hilli-Harju
Vastuuopettaja

Jaana Ritsilä

Ryhmät
  • STT19SM
    Toimintaterapeutti
  • STT19S1
    Toimintaterapeutti

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa toimintaan, toimintaterapiaan ja/tai toiminnan tieteeseen liittyviä tutkimustarpeita. Hän etsii tietoa itsenäisesti, tarkastelee sitä kriittisesti ja analysoi sekä soveltaa sitä oman toimintansa tueksi varmistaen, että käytännön työn perusta on ajantasaista ja asiakkaalle tarkoituksenmukaista.
Opiskelija osaa vakuuttaa toiset toimintaterapiasta ja inhimillisen toiminnan merkityksestä käyttäen järkevää ja perustelevaa argumentaatiota. Hän työskentelee yhteistyössä yhteisöjen kanssa terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi hyödyntäen toimintaan osallistumista.
Hän osaa arvioida kriittisesti toimintaterapian käytäntöä varmistaen sen keskiössä olevan toiminnan ja toiminnallisuuden.
Opiskelija perehtyy ja käyttää toimintaterapian arviointimenetelmiä ja osaa tulkita saatuja tuloksia.

Sisältö

- Ohjattu harjoittelu toimintaterapeutin työympäristössä, hankkeessa, projektissa tai yrittäjämäisyyttä tukevassa harjoittelupaikassa
- Harjoittelun sisältöalueeseen liittyvät kirjalliset- ja virtuaalitehtävät sekä ohjaustapaamiset

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Harjoittelun sisältöalueeseen liittyvä materiaali.

Opetusmenetelmät

Ohjattu harjoittelu harjoittelupaikassa
Kirjalliset ja virtuaaliset tehtävät
Ohjaustapaamiset

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Ohjattu harjoittelu toimintaterapeutin työympäristöissä, hankkeessa, projektissa tai yrittäjyyttä tukevassa harjoittelupaiksassa.

Kansainvälisyys

Harjoittelu ulkomailla on mahdollinen. Myös harjoittelu kotimaassa yhdessä vaihto-opiskelijan työparina on mahdollinen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ohjattu harjoittelu harjoittelupaikassa 300h
Kirjalliset ja virtuaaliset tehtävät 105h
Opiskelijan kuormitus yhteensä 405h = 15 op.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Hyväksytysti suoritettu harjoittelu edellyttää että opiskelija on osoittanut tunnistavansa toimintaan, toimintaterapiaan ja/tai toiminnan tieteeseen liittyviä tutkimustarpeita. Hän on etsinyt tietoa itsenäisesti, tarkastellut sitä kriittisesti ja analysoinut sekä soveltanut sitä oman toimintansa tueksi. Hän on näyttänyt työnsä perustan olevan ajantasaista ja asiakkaalle tarkoituksenmukaista.
Opiskelija on käyttää argumentaatiota vakuuttaakseen toiset toimintaterapiasta ja inhimillisen toiminnan merkityksestä. Hän on työskennellyt yhteistyössä yhteisöjen kanssa terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi hyödyntäen siinä toimintaan osallistumista.
Opiskelija on arvioinut kriittisesti toimintaterapian käytäntöä varmistaen sen keskiössä olevan toiminnan ja toiminnallisuuden.
Opiskelija on perehtynyt, käyttänyt yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää ja osannut tulkita siitä saatuja tuloksia.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytysti suoritettu harjoittelu edellyttää että opiskelija on osoittanut tunnistavansa toimintaan, toimintaterapiaan ja/tai toiminnan tieteeseen liittyviä tutkimustarpeita. Hän on etsinyt tietoa itsenäisesti, tarkastellut sitä kriittisesti ja analysoinut sekä soveltanut sitä oman toimintansa tueksi. Hän on näyttänyt työnsä perustan olevan ajantasaista ja asiakkaalle tarkoituksenmukaista. Opiskelija on käyttää argumentaatiota vakuuttaakseen toiset toimintaterapiasta ja inhimillisen toiminnan merkityksestä. Hän on työskennellyt yhteistyössä yhteisöjen kanssa terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi hyödyntäen siinä toimintaan osallistumista. Opiskelija on arvioinut kriittisesti toimintaterapian käytäntöä varmistaen sen keskiössä olevan toiminnan ja toiminnallisuuden. Opiskelija on perehtynyt, käyttänyt yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää ja osannut tulkita siitä saatuja tuloksia.

Esitietovaatimukset

Harjoittelu III

Ilmoittautumisaika

01.11.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

03.01.2022 - 27.05.2022

Opintopistemäärä

15 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

94 % Lähiopetus, 6 % Verkko-opetus

Yksikkö

Hyvinvointiyksikkö

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 50

Opettaja
  • Jaana Ritsilä
  • Miia Riihimäki
  • Johanna Juola
  • Kaisa Jokinen
  • Tanja Hilli-Harju
Vastuuopettaja

Jaana Ritsilä

Ryhmät
  • STT19SM
    Toimintaterapeutti
  • STT19SMS
    Toimintaterapeutti, Seinäjoki
  • STT19S1
    Toimintaterapeutti

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa toimintaan, toimintaterapiaan ja/tai toiminnan tieteeseen liittyviä tutkimustarpeita. Hän etsii tietoa itsenäisesti, tarkastelee sitä kriittisesti ja analysoi sekä soveltaa sitä oman toimintansa tueksi varmistaen, että käytännön työn perusta on ajantasaista ja asiakkaalle tarkoituksenmukaista.
Opiskelija osaa vakuuttaa toiset toimintaterapiasta ja inhimillisen toiminnan merkityksestä käyttäen järkevää ja perustelevaa argumentaatiota. Hän työskentelee yhteistyössä yhteisöjen kanssa terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi hyödyntäen toimintaan osallistumista.
Hän osaa arvioida kriittisesti toimintaterapian käytäntöä varmistaen sen keskiössä olevan toiminnan ja toiminnallisuuden.
Opiskelija perehtyy ja käyttää toimintaterapian arviointimenetelmiä ja osaa tulkita saatuja tuloksia.

Sisältö

- Ohjattu harjoittelu toimintaterapeutin työympäristössä, hankkeessa, projektissa tai yrittäjämäisyyttä tukevassa harjoittelupaikassa
- Harjoittelun sisältöalueeseen liittyvät kirjalliset- ja virtuaalitehtävät sekä ohjaustapaamiset

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Harjoittelun sisältöalueeseen liittyvä materiaali.

Opetusmenetelmät

Ohjattu harjoittelu harjoittelupaikassa
Kirjalliset ja virtuaaliset tehtävät
Ohjaustapaamiset

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Ohjattu harjoittelu toimintaterapeutin työympäristöissä, hankkeessa, projektissa tai yrittäjyyttä tukevassa harjoittelupaiksassa.

Kansainvälisyys

Harjoittelu ulkomailla on mahdollinen. Myös harjoittelu kotimaassa yhdessä vaihto-opiskelijan työparina on mahdollinen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ohjattu harjoittelu harjoittelupaikassa 300h
Kirjalliset ja virtuaaliset tehtävät 105h
Opiskelijan kuormitus yhteensä 405h = 15 op.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Hyväksytysti suoritettu harjoittelu edellyttää että opiskelija on osoittanut tunnistavansa toimintaan, toimintaterapiaan ja/tai toiminnan tieteeseen liittyviä tutkimustarpeita. Hän on etsinyt tietoa itsenäisesti, tarkastellut sitä kriittisesti ja analysoinut sekä soveltanut sitä oman toimintansa tueksi. Hän on näyttänyt työnsä perustan olevan ajantasaista ja asiakkaalle tarkoituksenmukaista.
Opiskelija on käyttää argumentaatiota vakuuttaakseen toiset toimintaterapiasta ja inhimillisen toiminnan merkityksestä. Hän on työskennellyt yhteistyössä yhteisöjen kanssa terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi hyödyntäen siinä toimintaan osallistumista.
Opiskelija on arvioinut kriittisesti toimintaterapian käytäntöä varmistaen sen keskiössä olevan toiminnan ja toiminnallisuuden.
Opiskelija on perehtynyt, käyttänyt yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää ja osannut tulkita siitä saatuja tuloksia.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytysti suoritettu harjoittelu edellyttää että opiskelija on osoittanut tunnistavansa toimintaan, toimintaterapiaan ja/tai toiminnan tieteeseen liittyviä tutkimustarpeita. Hän on etsinyt tietoa itsenäisesti, tarkastellut sitä kriittisesti ja analysoinut sekä soveltanut sitä oman toimintansa tueksi. Hän on näyttänyt työnsä perustan olevan ajantasaista ja asiakkaalle tarkoituksenmukaista. Opiskelija on käyttää argumentaatiota vakuuttaakseen toiset toimintaterapiasta ja inhimillisen toiminnan merkityksestä. Hän on työskennellyt yhteistyössä yhteisöjen kanssa terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi hyödyntäen siinä toimintaan osallistumista. Opiskelija on arvioinut kriittisesti toimintaterapian käytäntöä varmistaen sen keskiössä olevan toiminnan ja toiminnallisuuden. Opiskelija on perehtynyt, käyttänyt yhtä toimintaterapian arviointimenetelmää ja osannut tulkita siitä saatuja tuloksia.

Esitietovaatimukset

Harjoittelu III