Siirry suoraan sisältöön

Oppilaitosturvallisuus ja hyvinvointiLaajuus (5 op)

Tunnus: AJ00BP53

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Ritva Ylitervo,

Osaamistavoitteet

Tavoitteena on, että ammatillinen opettaja/ erityisopettaja osaa tukea kokonaisvaltaista hyvinvointia oppilaitoksessa, toimia monialaisen opiskelijahuoltoryhmän tai opiskelijoiden hyvinvointiryhmän jäsenenä ja tuoda oman asiantuntemuksensa opiskelijan tukemiseen.

Tavoitteena on, että opettaja edistää turvallisia oppimisympäristöjä ja yhteisöjä.

Opintojaksolla kehitetään erityisesti kohtaamisosaamista ja kehittämisosaamista.

Sisältö

Opintojakso jakautuu kolmeen teemaan ja tehtäviin

1) Ympäristön hyvinvoinnin edistäminen
1. Tehtävä. SWOT analyysi toimintaympäristön turvallisuudesta ja hyvinvoinnista.

2) Oman hyvinvoinnin edistäminen
2. Tehtävä. Hyvinvointiin liittyvät harjoitteet ja oman työhyvinvoinnin vuosikello.
3. Tehtävä. Omat kommentit ja ajatukset työhyvinvoinnista PSYKOPODIA podcasteihin pohjautuen.

3) Opiskelijan hyvinvoinnin edistäminen
4. Tehtävä. Materiaalin pohjalta käytävä vapaamuotoinen opintopiirikeskustelu opiskelijan hyvinvoinnin edistämisestä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Kohtaamisosaaminen ja kehittämisosaaminen:

Ammatillinen opettaja-/erityisopettajaopiskelija
* tunnistaa kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin osatekijöitä oppilaitoksissa ja tukee yksilöllisen
hyvinvoinnin edistämistä.
* toimii ja toteuttaa opiskelijahuoltotyötä oman asiantuntijuutensa näkökulmasta.
* tunnistaa eri tukimuotojen merkityksen opiskelijan hyvinvoinnin kannalta sekä suhteessa
muihin opiskelijan tukitoimiin
* toimii turvallisen oppimisympäristön ja yhteisöjen rakentajana

Ilmoittautumisaika

23.10.2023 - 31.10.2023

Ajoitus

01.09.2023 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkko-opetus

Toimipiste

Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 50

Koulutus
  • Ammatillinen erityisopettajankoulutus
  • Ammatillinen opettajankoulutus
Opettaja
  • Ritva Ylitervo
Ryhmät
  • AJA21SJJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJS
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJHK
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJH
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJF
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJB
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA23SJF
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA23SJP
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA23SJH
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVO
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA23SJA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVI
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA23SJS
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVN
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVV
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVU
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVY
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA22SJH
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA22SJS
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA23SKJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVM
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA22SJF
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA22SJP
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA22SJA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJV
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVE
    Ammatillinen opettajankoulutus

Tavoitteet

Tavoitteena on, että ammatillinen opettaja/ erityisopettaja osaa tukea kokonaisvaltaista hyvinvointia oppilaitoksessa, toimia monialaisen opiskelijahuoltoryhmän tai opiskelijoiden hyvinvointiryhmän jäsenenä ja tuoda oman asiantuntemuksensa opiskelijan tukemiseen.

Tavoitteena on, että opettaja edistää turvallisia oppimisympäristöjä ja yhteisöjä.

Opintojaksolla kehitetään erityisesti kohtaamisosaamista ja kehittämisosaamista.

Sisältö

Opintojakso jakautuu kolmeen teemaan ja tehtäviin

1) Ympäristön hyvinvoinnin edistäminen
1. Tehtävä. SWOT analyysi toimintaympäristön turvallisuudesta ja hyvinvoinnista.

2) Oman hyvinvoinnin edistäminen
2. Tehtävä. Hyvinvointiin liittyvät harjoitteet ja oman työhyvinvoinnin vuosikello.
3. Tehtävä. Omat kommentit ja ajatukset työhyvinvoinnista PSYKOPODIA podcasteihin pohjautuen.

3) Opiskelijan hyvinvoinnin edistäminen
4. Tehtävä. Materiaalin pohjalta käytävä vapaamuotoinen opintopiirikeskustelu opiskelijan hyvinvoinnin edistämisestä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintojaksoon sisältyy yksilötehtäviä sekä keskusteluja annetuista teemoista. Opintojakso tarjotaan ammatillisessa opettajakoulutuksessa sekä erityisopettajakoulutuksessa oleville opiskelijoille.

Opetusmenetelmät

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa.

Sisällön jaksotus

Opintojakso jakautuu kolmeen teemaan ja tehtäviin

1) Ympäristön hyvinvoinnin edistäminen
1. Tehtävä. SWOT analyysi toimintaympäristön turvallisuudesta ja hyvinvoinnista.

2) Oman hyvinvoinnin edistäminen
2. Tehtävä. Hyvinvointiin liittyvät harjoitteet ja oman työhyvinvoinnin vuosikello.
3. Tehtävä. Omat kommentit ja ajatukset työhyvinvoinnista PSYKOPODIA podcasteihin pohjautuen.

3) Opiskelijan hyvinvoinnin edistäminen
4. Tehtävä. Materiaalin pohjalta käytävä vapaamuotoinen opintopiirikeskustelu opiskelijan hyvinvoinnin edistämisestä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojaksoon sisältyy yksilötehtäviä sekä keskusteluja annetuista teemoista.

Tavoitteet ja arvioinnin kriteerit

Ammatillinen opettaja/ erityisopettaja osaa tukea kokonaisvaltaista hyvinvointia oppilaitoksessa, toimia monialaisen opiskelijahuoltoryhmän tai opiskelijoiden hyvinvointiryhmän jäsenenä ja tuoda oman asiantuntemuksensa opiskelijan tukemiseen. Opettaja edistää turvallisia oppimisympäristöjä ja yhteisöjä.

Ammatillinen opettaja-/erityisopettajaopiskelija

* tunnistaa kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin osatekijöitä oppilaitoksissa ja tukee yksilöllisen
hyvinvoinnin edistämistä.
* toimii ja toteuttaa opiskelijahuoltotyötä oman asiantuntijuutensa näkökulmasta.
* tunnistaa eri tukimuotojen merkityksen opiskelijan hyvinvoinnin kannalta sekä suhteessa
muihin opiskelijan tukitoimiin
* toimii turvallisen oppimisympäristön ja yhteisöjen rakentajana

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Kohtaamisosaaminen ja kehittämisosaaminen:

Ammatillinen opettaja-/erityisopettajaopiskelija
* tunnistaa kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin osatekijöitä oppilaitoksissa ja tukee yksilöllisen
hyvinvoinnin edistämistä.
* toimii ja toteuttaa opiskelijahuoltotyötä oman asiantuntijuutensa näkökulmasta.
* tunnistaa eri tukimuotojen merkityksen opiskelijan hyvinvoinnin kannalta sekä suhteessa
muihin opiskelijan tukitoimiin
* toimii turvallisen oppimisympäristön ja yhteisöjen rakentajana

Ilmoittautumisaika

01.11.2022 - 13.11.2022

Ajoitus

01.02.2023 - 30.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkko-opetus

Yksikkö

Ammatillinen opettajakorkeakoulu

Toimipiste

Lutakon kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Ammatillinen opettajankoulutus
Opettaja
  • Ritva Ylitervo
Ryhmät
  • AJA19SJH
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJF
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJB
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJVA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJV
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJS
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJHO
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJHK
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJVO
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJVI
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVO
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJVE
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVI
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SKJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SKJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJE
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA22SKJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVN
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA22SJH
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVY
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA22SJS
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA22SJF
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVM
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJB
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA22SJP
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA22SJA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJV
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVE
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJS
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJHK
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJH
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJF
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJB
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJE
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJV
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJL
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJS
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJVE
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJVA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJF
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJHK
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJH
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVV
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVU
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJVI
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SKJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJVO
    Ammatillinen opettajankoulutus

Tavoitteet

Tavoitteena on, että ammatillinen opettaja/ erityisopettaja osaa tukea kokonaisvaltaista hyvinvointia oppilaitoksessa, toimia monialaisen opiskelijahuoltoryhmän tai opiskelijoiden hyvinvointiryhmän jäsenenä ja tuoda oman asiantuntemuksensa opiskelijan tukemiseen.

Tavoitteena on, että opettaja edistää turvallisia oppimisympäristöjä ja yhteisöjä.

Opintojaksolla kehitetään erityisesti kohtaamisosaamista ja kehittämisosaamista.

Sisältö

Opintojakso jakautuu kolmeen teemaan ja tehtäviin

1) Ympäristön hyvinvoinnin edistäminen
1. Tehtävä. SWOT analyysi toimintaympäristön turvallisuudesta ja hyvinvoinnista.

2) Oman hyvinvoinnin edistäminen
2. Tehtävä. Hyvinvointiin liittyvät harjoitteet ja oman työhyvinvoinnin vuosikello.
3. Tehtävä. Omat kommentit ja ajatukset työhyvinvoinnista PSYKOPODIA podcasteihin pohjautuen.

3) Opiskelijan hyvinvoinnin edistäminen
4. Tehtävä. Materiaalin pohjalta käytävä vapaamuotoinen opintopiirikeskustelu opiskelijan hyvinvoinnin edistämisestä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintojaksoon sisältyy yksilötehtäviä sekä keskusteluja annetuista teemoista. Kurssi tarjotaan ammatillisessa opettajakoulutuksessa sekä erityisopettajakoulutuksessa oleville opiskelijoille.

Opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan kokonaan verkossa.

Sisällön jaksotus

Kurssi jakautuu kolmeen teemaan ja tehtäviin

1) Ympäristön hyvinvoinnin edistäminen
1. Tehtävä. SWOT analyysi toimintaympäristön turvallisuudesta ja hyvinvoinnista.

2) Oman hyvinvoinnin edistäminen
2. Tehtävä. Hyvinvointiin liittyvät harjoitteet ja oman työhyvinvoinnin vuosikello.
3. Tehtävä. Omat kommentit ja ajatukset työhyvinvoinnista PSYKOPODIA podcasteihin pohjautuen.

3) Opiskelijan hyvinvoinnin edistäminen
4. Tehtävä. Materiaalin pohjalta käytävä vapaamuotoinen opintopiirikeskustelu opiskelijan hyvinvoinnin edistämisestä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojaksoon sisältyy yksilötehtäviä sekä keskusteluja annetuista teemoista.

Tavoitteet ja arvioinnin kriteerit

Ammatillinen opettaja/ erityisopettaja osaa tukea kokonaisvaltaista hyvinvointia oppilaitoksessa, toimia monialaisen opiskelijahuoltoryhmän tai opiskelijoiden hyvinvointiryhmän jäsenenä ja tuoda oman asiantuntemuksensa opiskelijan tukemiseen. Opettaja edistää turvallisia oppimisympäristöjä ja yhteisöjä.

Ammatillinen opettaja-/erityisopettajaopiskelija

* tunnistaa kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin osatekijöitä oppilaitoksissa ja tukee yksilöllisen
hyvinvoinnin edistämistä.
* toimii ja toteuttaa opiskelijahuoltotyötä oman asiantuntijuutensa näkökulmasta.
* tunnistaa eri tukimuotojen merkityksen opiskelijan hyvinvoinnin kannalta sekä suhteessa
muihin opiskelijan tukitoimiin
* toimii turvallisen oppimisympäristön ja yhteisöjen rakentajana

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Kohtaamisosaaminen ja kehittämisosaaminen:

Ammatillinen opettaja-/erityisopettajaopiskelija
* tunnistaa kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin osatekijöitä oppilaitoksissa ja tukee yksilöllisen
hyvinvoinnin edistämistä.
* toimii ja toteuttaa opiskelijahuoltotyötä oman asiantuntijuutensa näkökulmasta.
* tunnistaa eri tukimuotojen merkityksen opiskelijan hyvinvoinnin kannalta sekä suhteessa
muihin opiskelijan tukitoimiin
* toimii turvallisen oppimisympäristön ja yhteisöjen rakentajana

Ilmoittautumisaika

04.10.2021 - 13.10.2021

Ajoitus

01.02.2022 - 30.06.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkko-opetus

Yksikkö

Ammatillinen opettajakorkeakoulu

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Ammatillinen erityisopettajankoulutus
  • Ammatillinen opettajankoulutus
Opettaja
  • Ritva Ylitervo
Ryhmät
  • AJA19SJH
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJF
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJB
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJLK
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJS
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJVA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJV
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJS
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJHO
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJHK
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJH
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJB
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJF
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJHK
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJHO
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJE21SJE
    Ammatillinen erityisopettajan koulutus
  • AJA19SJVO
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJE19SJE
    Ammatillinen erityisopettajan koulutus
  • AJA19SJVI
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJVE
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVO
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVI
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJE19SE
    AJE19SE
  • AJA19SKJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJE
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SKJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVN
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVY
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVM
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA19SJA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJB
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJV
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJVA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJVE
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJVI
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJVO
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJL
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJV
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SKJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA18SJE
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVE
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJS
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJHK
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJH
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJF
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJB
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJE
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJV
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJL
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJS
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJVE
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJVA
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJF
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJHK
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJH
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJE18SE
    Ammatillinen erityisopettajan koulutus
  • AJA21SJVV
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA21SJVU
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJVI
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SKJ
    Ammatillinen opettajankoulutus
  • AJA20SJVO
    Ammatillinen opettajankoulutus

Tavoitteet

Tavoitteena on, että ammatillinen opettaja/ erityisopettaja osaa tukea kokonaisvaltaista hyvinvointia oppilaitoksessa, toimia monialaisen opiskelijahuoltoryhmän tai opiskelijoiden hyvinvointiryhmän jäsenenä ja tuoda oman asiantuntemuksensa opiskelijan tukemiseen.

Tavoitteena on, että opettaja edistää turvallisia oppimisympäristöjä ja yhteisöjä.

Opintojaksolla kehitetään erityisesti kohtaamisosaamista ja kehittämisosaamista.

Sisältö

Opintojakso jakautuu kolmeen teemaan ja tehtäviin

1) Ympäristön hyvinvoinnin edistäminen
1. Tehtävä. SWOT analyysi toimintaympäristön turvallisuudesta ja hyvinvoinnista.

2) Oman hyvinvoinnin edistäminen
2. Tehtävä. Hyvinvointiin liittyvät harjoitteet ja oman työhyvinvoinnin vuosikello.
3. Tehtävä. Omat kommentit ja ajatukset työhyvinvoinnista PSYKOPODIA podcasteihin pohjautuen.

3) Opiskelijan hyvinvoinnin edistäminen
4. Tehtävä. Materiaalin pohjalta käytävä vapaamuotoinen opintopiirikeskustelu opiskelijan hyvinvoinnin edistämisestä.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintojaksoon sisältyy yksilötehtäviä sekä keskusteluja annetuista teemoista. Kurssi tarjotaan ammatillisessa opettajakoulutuksessa sekä erityisopettajakoulutuksessa oleville opiskelijoille.

Opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan kokonaan verkossa.

Sisällön jaksotus

Kurssi jakautuu kolmeen teemaan ja tehtäviin

1) Ympäristön hyvinvoinnin edistäminen
1. Tehtävä. SWOT analyysi toimintaympäristön turvallisuudesta ja hyvinvoinnista.

2) Oman hyvinvoinnin edistäminen
2. Tehtävä. Hyvinvointiin liittyvät harjoitteet ja oman työhyvinvoinnin vuosikello.
3. Tehtävä. Omat kommentit ja ajatukset työhyvinvoinnista PSYKOPODIA podcasteihin pohjautuen.

3) Opiskelijan hyvinvoinnin edistäminen
4. Tehtävä. Materiaalin pohjalta käytävä vapaamuotoinen opintopiirikeskustelu opiskelijan hyvinvoinnin edistämisestä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojaksoon sisältyy yksilötehtäviä sekä keskusteluja annetuista teemoista.

Tavoitteet ja arvioinnin kriteerit

Ammatillinen opettaja/ erityisopettaja osaa tukea kokonaisvaltaista hyvinvointia oppilaitoksessa, toimia monialaisen opiskelijahuoltoryhmän tai opiskelijoiden hyvinvointiryhmän jäsenenä ja tuoda oman asiantuntemuksensa opiskelijan tukemiseen. Opettaja edistää turvallisia oppimisympäristöjä ja yhteisöjä.

Ammatillinen opettaja-/erityisopettajaopiskelija

* tunnistaa kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin osatekijöitä oppilaitoksissa ja tukee yksilöllisen
hyvinvoinnin edistämistä.
* toimii ja toteuttaa opiskelijahuoltotyötä oman asiantuntijuutensa näkökulmasta.
* tunnistaa eri tukimuotojen merkityksen opiskelijan hyvinvoinnin kannalta sekä suhteessa
muihin opiskelijan tukitoimiin
* toimii turvallisen oppimisympäristön ja yhteisöjen rakentajana

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Kohtaamisosaaminen ja kehittämisosaaminen:

Ammatillinen opettaja-/erityisopettajaopiskelija
* tunnistaa kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin osatekijöitä oppilaitoksissa ja tukee yksilöllisen
hyvinvoinnin edistämistä.
* toimii ja toteuttaa opiskelijahuoltotyötä oman asiantuntijuutensa näkökulmasta.
* tunnistaa eri tukimuotojen merkityksen opiskelijan hyvinvoinnin kannalta sekä suhteessa
muihin opiskelijan tukitoimiin
* toimii turvallisen oppimisympäristön ja yhteisöjen rakentajana